122 van de 224
« Eerste  < Vorige 120 121 122 123 124 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 februari 2009 08:22 PM
  [ # 1816 ]

Cool, dit is nou mooi detail niveau. Kan ik weer een weekje inlezen om de significantie van alle verschillen te begrijpen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 februari 2009 08:29 PM
  [ # 1817 ]
sans-pareil schreef:

dat ie zeg maar zelfs veel te langzaam draait voor een mitsubishi startmotor..

Is dat dat ding dat zo bizar snel draait? Volgens mij heb ik inmiddels de startmotor uit the Beast in Jacqueline zitten en die draait dus als in het filmpje.

 

Edit: Ik hoor zojuist dat die startmotor van mij getuned is.  Laughing
John stelt voor dat je een startmotor gebruikt voor een gewone 2400 of 2500. Die zijn beter dan ‘the geared one’, voor een turbo.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 10 februari 2009 12:12 AM
  [ # 1818 ]

maar in theorie slechter voor je starterkrans.

maar ach, in de SV zal je toch elke 50k een nieuwe koppeling nodig hebben dus dat maakt ook eigenlijk niet uit Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 februari 2009 02:25 PM
  [ # 1819 ]

Heel veel snelheid heb ik niet nodig met de HALL bdp sensor. Maar deze startmotor is echt versleten, hij komt pas na een tijd doorstarten op zijn normale ronddraaisnelheid.

Maar goed, John heeft nog wel wat andere leuke dingen gevonden voor mijn cylinderkop. Ik heb ook eindelijk lagerschalen gevonden…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 februari 2009 02:32 PM
  [ # 1820 ]
garagestmarien schreef:
John schreef:

Turbo 2 or not turbo 2, that is the question.

Turbo 2 head:
Exhaust = 39mm dia.
105.5mm long

Inlet = 44mm dia.
114mm long

GTi head
Exhaust = 38.5mm dia.
105.5mm long

Inlet = 48.25mm dia.
116.5 Long

Conclusion: GTi head, will not give the correct gas flow for the turbo to
work properly. Reduced exhaust dia. Will slow turbo spool up time, enlarged
inlet will loose turbulence induced by turbo.
The rule for valve sizing is usually 25% larger inlet to exhaust. The GTi
head is pretty close at 25.325%. Whereas, for forced induction this figure
should be halved, again the turbo 2 head is pretty close at 12.821%.
Also note that the GTi inlet valve & seat is cut to 90°, whereas the turbo 2
head inlet valve & seat is cut to 120°. This is design to control and direct
the flow from the turbo. Also, the sharp angle can allow the fuel to be
dragged out of the air stream, resulting in a loss of cylinder efficiency.
The inlet valve of the GTi head is also 2.5mm longer than the turbo valve
due to the difference of cam grind meaning it will not work correctly with a
turbo camshaft.

The complete conclusion to this, is:
The turbo 2 head is perfectly up to the job and tuning needs only to be
confined to balancing and shaping all the ports. The main power gains will
come from a correctly mapped turbo for the power required. Also, greater
throttle body sizes, or individual throttle bodies for each cylinder, will
give much more significant results.

While I understand all arguments for 8v,16v & 24v heads, using bigger
overlap cams, bigger valves, higher lift etc, this is all good and true for
a normally aspirated engine.
But in the realms of forced induction, the science changes some what.
If you correctly map and size a turbo charger to a balanced head and then
change the head design (cam, valve size etc), then the turbo becomes
incorrect and a loss of performance will result.

Hope this clears things up and gives you something to think about

Klare taal. Dit begrijp ik zelfs, zonder me in de achtergronden te verdiepen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 11 februari 2009 10:22 PM
  [ # 1821 ]

/me mompelt iets over ‘baas boven baas’ (en dan nog een beetje meer!) en houdt wijselijk z’n klep verder dicht.

Ik weet er wel wat van hoor, maar niet alles.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 11 februari 2009 10:32 PM
  [ # 1822 ]

De startmotor had in ieder geval een versleten hoofdaslager….... (raad ik zo Wink )

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 februari 2009 12:53 AM
  [ # 1823 ]

Ja, en hij start nu prima. Alleen is interessant genoeg de dynamo er mee opgehouden… ik vond hem al niet geweldig bijladen, maar ik vind het maar raar dat ie dood zou zijn van dat ene kleine kortsluitinkje… morgen maar eens nader onderzoeken.

Maar goed, al dat geklooi met de VEMS, was de startmotor dus ongemerkt steeds langzamer gaan draaien, ook op de momenten dat het leek alsof ie aardig op snelheid was.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 februari 2009 01:17 AM
  [ # 1824 ]

Volgende keer toch eerst de + pool losnemen?  Razz

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 februari 2009 01:19 AM
  [ # 1825 ]

Fout, éérst de MIN Wink

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 februari 2009 11:10 AM
  [ # 1826 ]

Nouja, nu doet ie het gewoon weer zonder dat ik er wat aan gedaan heb…

We houden het maar op een Citroen euvel. Van een klein kortsluitingkje gaat ‘t niet zomaar stuk…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 februari 2009 11:10 AM
  [ # 1827 ]
Technoloog schreef:

Ik weet er wel wat van hoor, maar niet alles.

Dat komt wel, als je ook dertig jaar met je kennis in de weer bent geweest.  Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 februari 2009 11:12 AM
  [ # 1828 ]

Is het niet zo, dat door een slechte dynamo ook je startmotor het zwaar krijgt? Of bij een slechte accu zowel de dynamo als ook de startmotor. Hangt dat niet allemaal samen?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 februari 2009 11:15 AM
  [ # 1829 ]

Alleen tot op zekere hoogte. Als het goed is, laadt je dynamo niet als je aan het starten bent, dus dan zou hij je startmotor het alleen zwaar maken als het lager kapot is en heel zwaar gaat. Als je accu slecht is, is je voltage vermoedelijk lager of gaat heel snel naar beneden wat tot gevolg zou kunnen hebben dat je heel lang door moet starten wat niet goed is voor je startmotor. Als je startmotor slecht is, dan moet ie vermoedelijk ook meer ronddraaien, wat een zwaardere belasting op je accu is wat weer betekent dat je dynamo zwaarder belast wordt om bij te laden. Maar het is niet een vaste regel nee.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 februari 2009 11:49 AM
  [ # 1830 ]

Goed, alle 4 de digitale metertjes doen het ook weer, met LED backlight nu.

Verder zijn vandaag de fel begeerde reactiestangen binnen gekomen. Dan kan ik eens het hele ABS onderstel gaan monteren wat ik hier ergens heb slingeren. Nu nog even tijd maken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
122 van de 224
« Eerste  < Vorige 120 121 122 123 124 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook