Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Prestige31 schreef:patje74 schreef:
Ook ik wens een gematigdere toon van Prestige31. Iemand zijn zorgvuldig opgeschreven mening “gelul” noemen is nogal sfeerbepalend, en daar heb ik hier geen trek in. Zo gaan liefhebbers normaliter niet met elkaar om.
Iemand die schrijft “Is het misschien ook al eens in je hersenpan opgekomen dat het niet alleen na-aperij zal zijn” of “sentimentalisten” is dan niet sfeerbepalend op andermans mening?
Ach ja daar gaan we weer, onlangs ook gehad in een ander topic.
Kunnen we het niet meer redden met de motivatie en de inhoud van het topic dan gaan we over op plan B :, de schrijfwijze of auto’tjes van de ander.
In je hersenpan of in je gedachte ..... whats in the name, neem het op zoals jij het wil zien, ik weet hoe ik het bedoel.
Je schrijft zelf dat de autofabrikanten elkaar nadoen, wat is er dan fout als ik als reactie zeg dat het niet alleen maar na aperij zal zijn.
Ik heb op al die pagina’s slechts tweemaal mijn mening gegeven, die wordt niet gerespecteerd.
Ook omdat ik een reactie kreeg dat ik [per abuis] mijn verhaal 2x heb gepost, dat was omdat ik het wat aangepast had en dat ging met posten even fout,...... sorry.
Of je het met mijn verhaal eens bent of niet dat moet jij weten dat is je goed recht en doet er ook niet toe,
WEL wat ik nu aangemeten krijg .
Duidelijk hoor ik niet in dit topic thuis, dit is niet mijn soort kop koffie.
Ik citeer; Wat een gelul en Beetje kortzichtig, met die instelling van jouw gebeurt er inderdaad niks, dit alles vanwege mijn hersenpannetje
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Kom op jongens. We zijn toch volwassen mensen onder elkaar. Volgens mij ging deze discussie al een lange tijd nergens meer om en ben ook al een tijdje afgehaakt zonder het uit het oog te verliezen. Maar als we nu al modder gaan gooien naar andermans auto, welke een Citroen is en thuis hoor op dit forum, gaat het te ver. Kinderen doen het ook als ze een discussie niet kunnen winnen. Het ik heb wel een playstation 3 en jij maar een Gameboy.
We hebben toch allemaal een warm hart voor Citroen?
Ik vind de DS3 wel erg leuk en zou hem wel willen kopen en ik hoop dat ik dat kan zeggen zonder dat ik vanavond een paardekop in mijn bed vindt of dat mijn C4 morgen in de brand staat.
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zullen we het weer over de nieuw (huis)stijl van Citroën gaan hebben…
Dit is Citroën-Forum, als je vind dat bepaalde modellen daar niet bij horen zal je daar maar omheen moeten lezen. We geven iedereen gelijke kanzen.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Even een andere invalshoek.
Wat ik niet begrijp is dat Citroën juist nu gaat investeren in de zgn. premiumklasse. Na de 3 miljard euro nodige extra steun om te overleven denk ik dat Citroën beter weer terug kan gaan naar zijn roots. Inovatieve auto’s ontwikkelen voor de massa. Breng de Cactus uit ofzo.
Het DS-project slaat de plank in deze tijd volledig mis vind ik. Ben benieuwd trouwens hoelang de C6 nog geproduceerd gaat worden.
Dat auto’s noodgedwongen op elkaar moeten gaan lijken is natuurlijk onzin.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zulk soort plannen zijn al even aan de gang, toen deze plannen verzonnen waren was er totaal nog geen sprake van een crissis…
Als je dan al op het punt zit dat je niet meer terug kan dan gaan ze gewoon door. Stilstand is overigens ook achteruitgang.
En ik denk eigenlijk dat auto’s in het premium segment nog wel verkocht gaan worden, er zijn altijd mensen die wel geld hebben of het nu met de rest slecht gaat of niet
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wat is premium nou eigenlijk? Ik geloof dat iedereen het er wel over eens is dat het alleen wil zeggen dat je iets meer auto (of imago) koopt voor veel meer geld. De marge op een premium-auto ligt hoger. Er wordt meer verdiend. Premium is een hebbedingetje.
Er is nu al een trend gaande waarin de auto’s kleiner en zuiniger worden. Kijk maar naar het hedendaagse succes van de C1, 107, Aygo. Echter, de prijzen in die klasse liggen onder druk en de winstmarges (voor zowel fabrikant als dealer) zijn erg laag. Mijn gevoel is dat een ‘premium-auto’ in dat segment een gat in die markt kan zijn.
Of dat ook geldt voor een grotere auto als de DS4 en 5? Geen idee. De toekomst zal het leren. Ook ik juich innovatie en individualisme toe. Helaas is het zo dat individualisme als marketingterm erg goed verkoopt, maar als model (denk maar eens aan de C6) niet. Dan wordt het ineens niet meer begrepen. Wat betreft innovatie, laten ze de auto’s eerst maar eens een paar honderd kilo afvallen en wérkelijk zuiniger met brandstof om laten gaan. Wanneer ze dat met een ‘premium’ imago samen kunnen laten gaan lijken ze mij erg goed bezig.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je er meer mee wil verdienen moeten er toch genoeg verkocht worden, anders verdien je je ontwikkelings inverstering niet terug.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Arjan Verkade schreef:Als je er meer mee wil verdienen moeten er toch genoeg verkocht worden, anders verdien je je ontwikkelings inverstering niet terug.
Dat soort afwegingen maakt men over het algemeen van tevoren al. Ultieme voorbeeld is de Veyron van het franse (8)) Bugatti. Vw legt per verkocht exemplaar miljoenen bij, maar toch neemt men daar genoegen mee, omdat het goed is voor het imago van het concern.
Voor de C6 geldt (weliswaar in mindere mate) hetzelfde. Op zo’n soort auto wordt nooit veel verdiend.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Arjan Verkade schreef:Als je er meer mee wil verdienen moeten er toch genoeg verkocht worden, anders verdien je je ontwikkelings inverstering niet terug.
Daarom is het gebruiken van de nieuwe C3 platform zo gunstig. Dan kan je een heel groot gedeelte van de ontwikkelingskosten terug verdienen door de C3 te verkopen. Ja die Fransen zijn zo gek nog niet.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Voor de C6 geldt (weliswaar in mindere mate) hetzelfde. Op zo’n soort auto wordt nooit veel verdiend.
Citroën heeft het laten zitten wat de C6 betreft.
Heb je een “imagebuilder” in huis, dan doe je daar niets mee.
En ik denk eigenlijk dat auto’s in het premium segment nog wel verkocht gaan worden, er zijn altijd mensen die wel geld hebben of het nu met de rest slecht gaat of niet
Dat zou kunnen, maar Citroën heeft nooit gescoord in dat segment.
De C3 Pluriel is toch ook geen succes geworden.
Ik ben daar toch wat pessimistischer in.
Jeroen
DigiDaan schreef:Wat is premium nou eigenlijk? Ik geloof dat iedereen het er wel over eens is dat het alleen wil zeggen dat je iets meer auto (of imago) koopt voor veel meer geld. De marge op een premium-auto ligt hoger. Er wordt meer verdiend. Premium is een hebbedingetje.
Premium is de hoogste (op zijn minst een hoge) kwaliteitsbeleving,heeft n.m.m. niet met innovatie en ontwerp te maken,verder ben ik het eens met wat je hier schrijft.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
toniclight schreef:
Citroën heeft het laten zitten wat de C6 betreft.
Heb je een “imagebuilder” in huis, dan doe je daar niets mee.....................
De C3 Pluriel is toch ook geen succes geworden.
Ik ben daar toch wat pessimistischer in.Jeroen
Op gegeven moment helpen Sterspotjes op SBS niet meer, helemaal niet in dat segment, zo’n auto als de C6 moet zichzelf verkopen.
En de Pluriel: die eerste beelden van mensen die liepen te kloten om dat dak af en op te bouwen, en verhalen van lekkage hebben geen goed gedaan. Komt dan nooit meer goed. De XM elektrickery was ook zo’n voorbeeld als ik me niet vergis…
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Volgens mij is het heel simpel: Vroeger waren Citroëns auto’s meer voor de individualist, mensen die zich wilden onderscheiden. Het leverde ze de naam vooruitstrevend op maar het stortte ze ook in faillissementen. Ook kregen ze het stempel “roestbak” en “onderhoudsgevoelig veersysteem” mee; borrelpraat waar je vandaag de dag op feesten en partijen nog vaak zat aan wordt herinnerd.
Tegenwoordig maken ze hoofdzakelijk auto’s waar de markt om vraagt en dat legt ze gezien de sterk toegenomen verkoopcijfers geen windeieren.
Tijden veranderen, net als de smaak van mensen. Een dooddoener van de bovenste plank, maar wel een waarheid als een koe. De mening van buren/vrienden/collega’s speelt tegenwoordig een niet te verwaarlozen rol bij de keuze voor een bepaalde auto. Citroën speelt daar op in, niks meer of minder. Het onderscheid t.o.v. de concurrentie moet je nu meer zien in de details (concave achterruiten, EB6V, stop&start;, vaste stuurkern, LDWS en, nog steeds, het veersysteem).
In dat licht bezien is de stap naar de DS-modellen logisch. En als dat betekent dat ze wat meer geld in het laatje proberen te krijgen en daarmee zo nu en dan een innoverend model (zoals een aangekondigd productiemodel op basis van de C-Cactus eind 2011) op de markt brengen heb ik daar geen probleem mee
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik vind het inderdaad wel jammer dat Citroën de spaarzaamheid van materiaal, in de zin van een licht gebouwd ontwerp met alles er verder op, aan en in niet meer helemaal toepast. Maar daar staat tegeneover dat inderdaad de markt daar om vraagt. De genoemde constructiefilosofie heeft zo erg het stigma ‘flimsy’ opgelopen… En dat is wat iedereen op dit moment kennelijk wil vermijden.
Als dat betekent dat Citroën nog een tijd door kan, nou prima. Goede kans dat het tij vanzelf een keer keert en de Chevrons weer op innovatieve auto’s worden geplakt!
Intussen zou ik best benieuwd zijn naar een DS6, commerciëel kansloos of niet. Maar ik bedoel, op waarden van luxe, technologie etc. de C6 een stapje voorbij, daar ligt volgens mij nog genoeg onontgonnen terrein!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!