4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

C4P (5d) Lak beschadiging aan achterste deuren
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1547

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 15 april 2008 11:32 PM
  [ # 46 ]

Dat zal meevallen, het metaal is goed behandeld tegen roets… Maar, ik begrijp het probleem wel hoor Wink

Profiel  

daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370

Gepost: 16 april 2008 03:41 AM
  [ # 47 ]

dus het gaat niet alleen om de berline die hier last van heeft maar ook om de picasso.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 april 2008 11:30 AM
  [ # 48 ]

Heeft de berline het ook op de portieren dan? Ik dacht dat het probleem daar voornamelijk bij de achterklep zat.  Rolling Eyes

Profiel  

Mart1n
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36

Gepost: 02 juni 2008 06:46 PM
  [ # 49 ]

Lakbeschadiging bij achterdeuren

Dit probleempje loopt inmiddels geruime tijd. Heb het zelf na ontdekking direct aan de dealer gemeld. Heb er nog niks over gehoord. Heeft iemand van het forum er inmiddels een “terugkoppeling” van Citroën Nederland/België of van zijn dealer over gekregen?  Rolling Eyes

Greetzz Mart1n Cool

Profiel  

markil
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

Gepost: 09 september 2008 11:13 PM
  [ # 50 ]

Laatst kaarte ik het probleem aan bij de dealer. De werkplaatschef stond me een beetje ongelovig aan te kijken. Er stoen toevallig een nieuwe (witte) klaar om afgeleverd te worden. Ik trok de achter deur open om alleen maar de lokatie aan te wijzen en de nieuwe, die nog afgeleverd moest worden, had het al.

Gewoon een maal per 2 weken een likje vaseline op smeren was het advies…............

Ik heb besloten het ermaar bij te laten. De kinderen stuur ik wel via de achterklep naar binnen….

Profiel  

T. Rozema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 10 september 2008 01:40 AM
  [ # 51 ]

Re: C4P (5d) Lak beschadiging aan achterste deuren

rymt schreef:
ToViNi schreef:

Hoi,
Bij mijn C4P (5d) veroorzaken de achterste deuren lakbeschadiging. Meer bepaald aan de overgang van de vensters. Daar gaat de rubber over naar een klein stuk hardere plastiek die op zijn beurt de lak wegschuurt. Ik heb de kleur Icaré en ik kan mij voorstellen dat het heel wat minder opvalt bij een minder donkere kleur. De lak is er al af tot op de ondergrond verf (kleine stipjes + krassen).

Heeft nog iemand dit fenomeen?

Ik heb (helaas) dezelfde lakbeschadigingen aan mijn C4P. Dit heb ik reeds met foto’s gemeld aan de dealer. Het schijnt een bekend probleem te zijn bij Citroën. Volgens de dealer zoekt Citroën nog naar een oplossing. Wat ik mij alleen afvraag of alleen de eerste types hier last van hebben. Mijn C4P is van mei 2007. Hebben mensen met nieuwere modelen hier ook last van?
Hierbij 2 foto’s.

Hallo,

Hetzelfde probleem heb ik ook. Mijn C4 Picasso is van juni 2008.
Dus de fabriek heeft hier duidelijk nog niets aan gedaan.

T. Rozema

Profiel  

jekaba
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119

Gepost: 10 september 2008 02:04 AM
  [ # 52 ]

Lakschade

Hier hetzelfde probleem, aflevering april 2008, Show Rouge. Verder heel erg blij met mijn franse dame op gas…..... Very Happy

Profiel  

Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 11 september 2008 01:04 AM
  [ # 53 ]

de oplosssing!??!

Van mijn dealer bericht gekregen. Citroen NL adviseert aan mijn dealer: 1) de schuurplekjes bij te spuiten, en 2) deze plekjes daarna af te plakken met doorzichtig steenslag-tape. Daarmee moet het over zijn. Alles onder garantie. heb het nog niet laten doen want de auto is dan 2 dagen weg ...

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  

GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 589

Gepost: 12 september 2008 05:42 PM
  [ # 54 ]

Re: de oplosssing!??!

Taco schreef:

Van mijn dealer bericht gekregen. Citroen NL adviseert aan mijn dealer: 1) de schuurplekjes bij te spuiten, en 2) deze plekjes daarna af te plakken met doorzichtig steenslag-tape. Daarmee moet het over zijn. Alles onder garantie. heb het nog niet laten doen want de auto is dan 2 dagen weg ...

Dokter, als ik lach heb ik pijn in mijn buik.
Nou meneer, niet meer lachen dan. Rolling Eyes

Deze dokter werkt ook bij Citroën zeker.  Twisted Evil

Nee, laat ze nog maar ff verder zoeken naar een echte oplossing.  Idea

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  

ronald1963
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141

Gepost: 15 september 2008 08:15 PM
  [ # 55 ]

Bij mij ook opgelost met spuiten en doorzichtige tape.
Beter dan niks, structurele oplossing hebben ze (nog) niet.
Gelijk bestuurdersportier afgesteld.
Deze raakte het voorscherm bij openen als ie een tijd in de gloeiende zon had gestaan. De zwarte kleur verergerde het natuurlijk ook nog.
Nu wel perfect.

Al met al heel blij met de auto, maar de algehele degelijkheid en kwaliteit van mijn 2 Alfa’s die ik heb gehad (156 2.5V6 en GT 3.2V6) was toch beduidend beter.

C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Profiel  

ToViNi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 10 februari 2009 10:13 PM
  [ # 56 ]

Re: Lakbeschadiging bij achterdeuren

Mart1n schreef:

Dit probleempje loopt inmiddels geruime tijd. Heb het zelf na ontdekking direct aan de dealer gemeld. Heb er nog niks over gehoord. Heeft iemand van het forum er inmiddels een “terugkoppeling” van Citroën Nederland/België of van zijn dealer over gekregen?  Rolling Eyes

Greetzz Mart1n Cool

Vandaag tijdens het onderhoud de lakschade nog eens aangehaald. Er is een oplossing, meteen een nieuwe afspraak gemaakt voor de herstelling. De lakschade wordt hersteld en er worden nieuwe zachtere rubbers geplaatst.
Hopelijk is daarna alles OK.

1° Citroën BX 14RE
2° Volvo 440 1.9TDI
3° Volvo 460 1.9TDI
4° Citroën Berlingo 1.6HDi
5° Citroën C4 Picasso 1.6HDI 110 FAP EGMV

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 10 februari 2009 11:00 PM
  [ # 57 ]

Ik zal het bij de aankomende onderhoudsbeurt ook eens aankaarten…

Profiel  

jekaba
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119

Gepost: 11 februari 2009 04:26 PM
  [ # 58 ]

Onbekend

Zojuist bij mijn dealer geweest, Motorhuis Binckhorstlaan in Den Haag, daar was het hele probleem niet bekend, men stond met open mond te kijken dat het probleem zelfs al te zien was in een nieuwe C4 Picasso in de showroom. Men had van Citroen Nederland ook nog nooit iets over het probleem gehoord. Men gaat er achter aan om het probleem via Citroen Nederland op te lossen. Ik kreeg de indruk dat men er echt mee zat. Dus afwachten maar, ik hou jullie op de hoogte.  Rolling Eyes

Profiel  

markil
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

Gepost: 17 februari 2009 11:25 PM
  [ # 59 ]

Ik geloof er zo langzamerhand geen R..T meer van dat ze van dit probleem nooit hebben gehoord. Als ik het allemaal moet geloven heeft nog niemand een dealer gevonden die al op de hoogte was van de lakbeschadigingen, van de dubbelbeelden, van de BT problemen en zo zullen er nog wel een paar zijn.

Al die Dennissen van der Ven kunnen van mijn part een oscar krijgen voor hun vertoonde toneelspel. En daarom doe ik er voortaan lekker aan mee. Huh rekening opgestuurd? Weet nergens van…..... Nee m’n boekhouder heeft me niet geinformeerd. Goh vervelend. Nee ga er gelijk achteraan, maak het zsm over.

Profiel  

Mart1n
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36

Gepost: 25 februari 2009 11:18 PM
  [ # 60 ]

lakschade portieren

Bedankt voor je antwoord Tovini. Dat er zachtere rubbers voor beschikbaar zijn lijkt me de juiste oplossing. De originele zijn gewoon “keihard” waardoor de lak beschadigt. Zal de oplossing van jouw dealer even printen en daarmee naar m’n eigen dealer gaan. Mag na en jaar ook wel eens worden verholpen lijkt me.

Groeten, Mart1n Wink

Profiel  

4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook