40 van de 194
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 januari 2009 01:02 AM
  [ # 586 ]

40 bladzijden over mijn sm Cool  Tijd voor deel II!

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=853132#853132

Daar gaan we verder!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 januari 2009 01:04 AM
  [ # 587 ]


Na 40 pagina’s gaan hier http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180845 Gaan we hier lekker verder met de avonturen van Waterman z’n sm Cool

Hier even een lekker plaatje:

Laten we beginnen om het nog eens over de waterpomp te hebben Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 januari 2009 01:12 AM
  [ # 588 ]

Hoezo?

Lekt ie nog steeds niet?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 januari 2009 01:16 AM
  [ # 589 ]

Inderdaad. Nog steeds geen druppel…

hier nog even een foto van de keering, zoals deze in het huis geplaatst is. Je ziet nu heel duidelijk het vlak van de keering waar de schoep op afdicht.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 januari 2009 10:33 PM
  [ # 590 ]
EW schreef:

Dus de kering dicht op zijn beide buitenvlakken af?
De as draait dus volledig vrij (met “ruime” speling) en de kering wordt tegen het huis en de waaier aan gedrukt?


Welke gek heeft dat bedacht? Bouwen ze een echte centrifugaalpomp in een auto…...

Yep. De as draait vrij.

Die gek heet Alfieri! God hebbe zijn ziel…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 19 januari 2009 05:18 PM
  [ # 591 ]
bogaard77 schreef:
EW schreef:

Dus de kering dicht op zijn beide buitenvlakken af?
De as draait dus volledig vrij (met “ruime” speling) en de kering wordt tegen het huis en de waaier aan gedrukt?


Welke gek heeft dat bedacht? Bouwen ze een echte centrifugaalpomp in een auto…...

Yep. De as draait vrij.

Die gek heet Alfieri! God hebbe zijn ziel…


zo gek was ie niet hoor.. een van de beste ingenieurs van italie op vlak van racemotoren… citroensmgz heeft hem zelfs ontmoet en geinterviewd… na maserati is ie geloof ik naar lamborghini gegaan…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 februari 2009 10:23 PM
  [ # 592 ]

En ik vermoed nogsteeds geen lekkage?? Wink

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 10 februari 2009 10:27 PM
  [ # 593 ]

Re: De Sm van Waterman: Het vervolg…

waterman771 schreef:


Na 40 pagina’s gaan hier http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180845 Gaan we hier lekker verder met de avonturen van Waterman z’n sm Cool

Hier even een lekker plaatje:

Laten we beginnen om het nog eens over de waterpomp te hebben Laughing


Het ziet er haast uit als een zwitsers horloge, ......  Laughing  Laughing

Profiel  
 
Gepost: 10 februari 2009 11:07 PM
  [ # 594 ]

Nog even een kleine bijdrage mijnerzijds…


Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 februari 2009 12:30 AM
  [ # 595 ]

En de eerste 10.000 km met het ” nieuwe ” blok staan d’r op Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 februari 2009 01:02 PM
  [ # 596 ]

Overigens afgelopen weekend nog weer een leuke storing met de sm gehad: Ik had vrijdag reeds gezien had de Poly-flex v-snaar van de sm terminaal was. Hij zat gedraaid op de poully en bij demontage om hem weer netjes te monteren zag ik dat er al behoorlijk wat scheurtjes in zaten. Ok, de snaar toch netjes weten te monteren en spannen en 1200 km door belgië, Duitsland en Frankrijk kunnen toeren met mede-forummer Graddus. Bij thuiskomt zat de snaar wéér gedraaid met nog meer barsten en scheurtjes.. Dat ging dus niet goedkomen.. De snaar nogmaals gespannen, maar bij afrit Brecht was het gebeurd en brak de snaar Evil or Very Mad Gelukkig kon ik snel van de weg af en via een kleine omweg naar Walter in Viersel Die had nog een snaartje, wat ik snel met hem kon monteren. Nog even een bakkie thee genomen en om half 5 weer op weg. Na 2 kilometer ging het dynamolampje wéér branden en zag ik dat de nieuwe snaar weer naar z´n moer was De snaar is géén rubber snaar, maar een snaar van polyester. Een plastic V-snaar dus, die je vreselijk strak moeten spannen. Echter… de nieuwe snaar was vet geworden: de uitgaande leiding van de HD regelaar was een beetje gaan lekken, en door de rijwind was er olie op de snaar gekomen. De snaar was gaan slippen op het moment dat ik ( door het licht aan te zetten..) vermogen van de dynamo vroeg. Rook was het gevolg, en weg was de nieuwe snaar van 59 euro  

Terug naar walter dus, de boel weer uit elkaar halen ( ja, de hele tussen-as moest weer los…) de pouly’s goed schoongemaakt, nieuwe snaar en om half zes kon ik eindelijk naar huis. Ja, zo’n sm….never a dull moment Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 12 februari 2009 01:10 AM
  [ # 597 ]

ja, ik zie er ook al naar uit om er ooit mee te gaan rijden…. Wink

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 februari 2009 03:13 AM
  [ # 598 ]

Grutjes, en ik vond het al heel vervelend dat afgelopen week het asbakje van mijn BX niet goed dicht ging Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 12 februari 2009 01:08 PM
  [ # 599 ]

Wat een geluk dat we die walter toch hebben he yuri!

wat zouden we doen zonder???

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 februari 2009 01:19 PM
  [ # 600 ]
bxsport schreef:

Wat een geluk dat we die walter toch hebben he yuri!

wat zouden we doen zonder???

De wegenwacht bellen, héél lang wachten en dan horen die ie die snaar nog nooit gezien heeft Laughing  Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
40 van de 194
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook