Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Hallo allemaal,
er kwam laatst een verzoekje om wat foto’s van mijn GS-en te posten, bij deze dan maar.
Hier is het allemaal mee begonnen mijn rode GSA Special 1985
Toen kocht ik in Frankrijk een GS-Basalte, helemaal “dans son jus” uit 1978.
Toen werd deze gouden, origineel NL Break aangeboden, 1e eigenaar, altijd in de garage, 18 jaar oud, 95d km. Voor zo weinig dat ik haar wel moest meenemen.
Toen vond ik dat ik er genoeg had, maar diep in mijn achterhoofd wist ik dat ik nog hele graag een oranje 75’er X2 wilde bezitten. Gelukkig zijn er daar weinig van, en des te meer liefhebbers. Tot er een veiling kwam in Zwolle met een heleboel oude Citroën’s waaronder…..deze;
Toen heb ik mijn AX maar verkocht, en besloten om alleen nog maar in leuke auto’s te blijven rijden de rest van mijn leven.
Thierry
Thierry
Hee, ben jij GS fan ofzo ?
Mooie collectie !
Schijt aan originaliteit.
erg mooi idd…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
alleen nog een Bi-rotor op je lijstje staan??
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Tsja,
een Birotor, dan moet er eerst een schip met geld binnenkomen! Wie weet, ooit in de toekomst, maar een C-matic is ook nog wel welkom. Ach zo blijf je bezig, maar voorlopig ben ik dik tevreden.
De gouden Break is mijn dagelijkse vervoer. de rode Special wacht geschorst op een grote opknapbeurt. De Bassalte is voor in de zomer en de vakantie (schuifdak en getint glas). De gele X2 moet deze zomer naar de RDW voor een NL kenteken.
Thierry
een mooi overzicht van wat er in NL aan GS/A rondrijd, nog lang niet compleet maar ook pas net in oprichting.
Thierry
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Beste Thierry,
Indrukwekkend….....ben jaloers op je
Ik ga binnenkort op zoek naar een mooie CX van de 2e serie,
voorkeur 2500gti of turbo.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
inderdaad super mooie collectie die je daar hebt…
als je eens zin hebt om met 1 van je gs-jes achter een van je andere gs-jes aan te rijden en je zoekt een bestuurder….
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Mooie collectie!
Vanwaar dat nieuwe kenteken op de Basalte? Zijn de papieren kwijt geweest? Er staat dat het een origineel NLse auto is. Als dat zo is kun je toch weer het originele kenteken bij de auto krijgen?
gr. MArtijn
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Nee hij is uit Frankrijk, de tekst hoort bij de foto eronder, de Break is origineel NL.
En aangezien Basalte’s in het voorjaar van 1978 op de markt kwamen, zijn ze net een tikje te jong voor oud lijkend kenteken.
Thierry
Thierry
Hallo Thiery! Hartstikke mooi! Hou ze in ere.In 1985 kocht ik mijn eerste BX.(zie foto’s,die Creme-kleurige.)Ik had toendertijd een Opel Kadett.(ja,ja,ook IK heb gezondigd…. ops:)Ik was als kind al Citroen-gek,maar ik kon goedkoper Opel rijden,omdat mijn baas die toen invoerde vanuit Duitsland met schade. Maar oke dat terzijde;Op een mooie dag stond ik met mijn buurman te kletsen,en zei ‘m dat ik (eindelijk) n Citroen ging kopen.Hij had er n.l. ook een.Jawel,een rode GS-X.(dus geen>2<),van 1976.Voor-tjes en Na-tjes bepraat,tot-ie mij de sleuteltjes voorhield en zei:>Hier,rij maar n keer de straat rond,dan weet je wat n Citroen is<Ik stapte erin,startte(alleen dat gevoel als de vering opkomt prachtig…)En na 2,5 uur kwam ik terug Hij lachte zich dubbel en zei;>Verrek,dat onze straat zo lang is…<
De GS heeft mij dus de ECHTE doorslag,DE KICK gegeven,om Citroens te aan en blijven rijden.(Ik heb m’n buurman trouwen nog fl.10,-benzine betaald,toendertijd,als dank )Gr.Jos.(Modemschroeier SCHRO716)
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Thierry,
De ami club had een birotor c-matic te koop voor 8000… Duur maar wel gaaf! Als je ooit van die 75er X2 af wil…..
groeten
joris
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Hoi Joris,
was die Birotor rijdend? En C-Matic zijn alle Birotoren, aangezien men bang was dat de eigenaar anders wel erg vaak een nieuwe koppeling moest laten monteren.
En wat moet de AMI-club daar nou mee? Misschien een advertentie zetten op http://www.GS-GSAvereniging.nl
Ik zla je op de lijst zetten Joris…Mocht jij trouwens je SM zat zijn…
Misschien kunnen we ruilen?
Thierry
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Hoi Jos,
leuk verhaal, maaruh waar rijdt je nu in? Wordt het niet eens tijd voor een GS-je erbij?
Thierry
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yhierry,
weet ik niet meer. Hij was van onze onderdelen man. Geen idee of ie er nog staat..
Pfoe, man ik heb net een nieuwe startmotor in deSM gevochten! HA als je dacht dat een GS ingewikkeld was…
nog ff maar niet ruilen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
hoi Joris99,
Is het zo dat ie nog onhandiger gemonteerd kan worden dan onder je inlaatspruitstuk, ingesloten door koelluchtbeplating, een carburateur en een koppelingshuis?
Thierry
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja dat kan, Motor beplating aan de onderkant eraf halen. Hitteschild onderkant eraf. Uitlaat pijp verwijderen ( zit kut.) daardoor 3 van de 5 boutjes afbreken. Kan straks ook nog het spruitstuk eraf. Nu het hitteschild van de starter af. Vervolgens de twee moeren voor de starter losmaken. En daar kan je dus echt niet bij. Met een gebogen sleutel 17 ging het net . Je kan dan een heel klein slagje maken. Sttarter kan er nu -net- naar beneden uit. ( en aangezien ik geen brug heb…..)
Nu spruitstuk eraf . Dat ging hedelijk simpel. boujes uitboren. en alles weer monteren.
Ach , de eerste keer is altijd moeilijker….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>