Hoofdruimte bij open dak
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 11 februari 2009 11:54 AM

Kan iemand me vertellen hoe het zit met de hoofdruimte in een Xantia met fabrieks schuif/kanteldak? Ik ben 1.89m lang, maar zit in een XM met fabrieksdak bijvoorbeeld met m’n haar tegen het dak.
Dus als er mensen zijn die daar ervaring mee hebben: Kom maar op!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 februari 2009 01:57 PM
  [ # 1 ]

Stiekem naar een Xantia aan het kijken?, vroeg of laat kies je toch voor kwaliteit Laughing

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 11 februari 2009 02:23 PM
  [ # 2 ]

Ik ben zelf 1.92 en pas prima in een Xantia met klapdak. In mijn ex xm was het aanzienlijk minder, al was dat ook een later ingebouwde.
Ik heb nog een 1.9td met klapdak in de aanbieding…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 11 februari 2009 03:10 PM
  [ # 3 ]

Ik ben 2 meter, en heb zowel een Xantia mét als zonder schuifdak. De Xantia met schuifdak (fabrieksschuifdak overigens, en die Xantia is te koop) zit voor mij te krap, ik kop continu de rand van het schuifdak weg. Ik kan niet de goede combinatie vinden van hoofdruimte en beenruimte.

De Xantia zónder schuifdak daarentegen is echt een stuk ruimer. Daar zit ik zonder problemen prima.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 11 februari 2009 04:57 PM
  [ # 4 ]

Dus, met 1,89m onder een fabrieksdak zou ik wel moeten kunnen zitten? Ik ben wat aan het kijken naar een Xantia die in Berlijn staat. En ik ga dus niet naar Berlijn rijden om erachter te komen dat ik er niet in kan zitten Wink

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 11 februari 2009 06:01 PM
  [ # 5 ]
Harm schreef:

Dus, met 1,89m onder een fabrieksdak zou ik wel moeten kunnen zitten? Ik ben wat aan het kijken naar een Xantia die in Berlijn staat. En ik ga dus niet naar Berlijn rijden om erachter te komen dat ik er niet in kan zitten Wink

Ik denk dat dat wel moet gaan.
Je bent welkom om te passen, zolang ik de mijne nog heb Wink

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 11 februari 2009 06:37 PM
  [ # 6 ]

Naar Berlijn voor een Xant? Zeker een luxe uitvoering; hou er rekening mee dat een stoel met electrische hoogteverstelling in de laagste stand nog iets hoger staat dan eentje met mechanische hoogteverstelling.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 11 februari 2009 08:25 PM
  [ # 7 ]

Nou als ik dan toch een Xantia ga kopen, moet ‘t maar meteen een leuke worden. In elk geval een hdi 110 pk en niks anders qua motor, en dan is het aanbod in Duitsland wel een stukje beter.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 11 februari 2009 10:57 PM
  [ # 8 ]

Een leuke Xant: goed plan! Cool

Een HDi110 en niets anders: Niet mee eens, maar dat doet er niet toe Wink

Het aanbod in Duitsland van diesels met relatief laag kilometrage en een luxe uitrusting is inderdaad een stuk beter dan hier. Succes met de zoektocht.

En dan dit nog: in Duitsland had de HDi110 vanaf ergens in 1999 een zogenoemde ‘zusatzheizung’ i.p.v. de verwarming d.m.v. weerstanden in het koelcircuit. Dat is een ‘eenvoudige’ standkachel zonder klok en ook makkelijk op te waarderen tot een volledige standkachel. Nadeel is echter dat de kachel zelf nog wel eens problemen oplevert. Als je ‘m start en de Xant begint te roken bij het linkervoorspatbord, dan is dat geen fikkie onder de kap Wink.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 11 februari 2009 11:51 PM
  [ # 9 ]

Een HDi110 en niets anders: Niet mee eens, maar dat doet er niet toe

Op papier zijn de 90 pk diesels wel vreselijk traag… zeker omdat ik nu een XM V6 automaat rijd. Zo’n 110 pk is best wel vlot. Een 2.1 td is ook fijn, maar ik wil eigenlijk een zo laat mogelijke Xantia, en ik weet eigenlij niet of de TD12 tot het eind geleverd is.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 12 februari 2009 12:08 AM
  [ # 10 ]

Definitie van leuk: Ik doelde eigenlijk meer op de V6 Wink.

Als het diesel moet zijn: De HDi90 is qua gevoel zeker niet veel langzamer dan de 110, maar zoals altijd is gevoel bedriegelijk. Ik vind de 90 iets makkelijker onderin oppakken. De 110 is wel zwaarder uitgevoerd, steviger versnellingsbak en grotere remmen.

De TD12 is uitgefaseerd eind ‘98, dus een ‘laatste’ diesel-Xant (2000 of 2001) zal 99% HDi (90 of 110) zijn (1% kan nog de oude 1.9 TD zijn).

BTW: de HDi90 zul je nauwelijks vinden in Duitsland, die is daar slechts 1 jaar geleverd.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 12 februari 2009 12:21 AM
  [ # 11 ]

Definitie van leuk: Ik doelde eigenlijk meer op de V6

Ja oke Wink Maar om nou weer een V6 aan te schaffen en er een fortuin (gasinstallatie) in te steken,... heb ik bij de XM al gedaan, doe ik niet nog een keer.
Ik heb dus voor mezelf besloten dat ‘t zo’n hdi 110 moet zijn, van een van de laatste bouwjaren, met zoveel mogelijk luxe. En ze schijnen nog naar 140 pk gechipt te kunnen worden.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook