Kan iemand me vertellen hoe het zit met de hoofdruimte in een Xantia met fabrieks schuif/kanteldak? Ik ben 1.89m lang, maar zit in een XM met fabrieksdak bijvoorbeeld met m’n haar tegen het dak.
Dus als er mensen zijn die daar ervaring mee hebben: Kom maar op!
Stiekem naar een Xantia aan het kijken?, vroeg of laat kies je toch voor kwaliteit
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik ben zelf 1.92 en pas prima in een Xantia met klapdak. In mijn ex xm was het aanzienlijk minder, al was dat ook een later ingebouwde.
Ik heb nog een 1.9td met klapdak in de aanbieding…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik ben 2 meter, en heb zowel een Xantia mét als zonder schuifdak. De Xantia met schuifdak (fabrieksschuifdak overigens, en die Xantia is te koop) zit voor mij te krap, ik kop continu de rand van het schuifdak weg. Ik kan niet de goede combinatie vinden van hoofdruimte en beenruimte.
De Xantia zónder schuifdak daarentegen is echt een stuk ruimer. Daar zit ik zonder problemen prima.
Dus, met 1,89m onder een fabrieksdak zou ik wel moeten kunnen zitten? Ik ben wat aan het kijken naar een Xantia die in Berlijn staat. En ik ga dus niet naar Berlijn rijden om erachter te komen dat ik er niet in kan zitten
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Harm schreef:Dus, met 1,89m onder een fabrieksdak zou ik wel moeten kunnen zitten? Ik ben wat aan het kijken naar een Xantia die in Berlijn staat. En ik ga dus niet naar Berlijn rijden om erachter te komen dat ik er niet in kan zitten
Ik denk dat dat wel moet gaan.
Je bent welkom om te passen, zolang ik de mijne nog heb
Naar Berlijn voor een Xant? Zeker een luxe uitvoering; hou er rekening mee dat een stoel met electrische hoogteverstelling in de laagste stand nog iets hoger staat dan eentje met mechanische hoogteverstelling.
Nou als ik dan toch een Xantia ga kopen, moet ‘t maar meteen een leuke worden. In elk geval een hdi 110 pk en niks anders qua motor, en dan is het aanbod in Duitsland wel een stukje beter.
Een leuke Xant: goed plan!
Een HDi110 en niets anders: Niet mee eens, maar dat doet er niet toe
Het aanbod in Duitsland van diesels met relatief laag kilometrage en een luxe uitrusting is inderdaad een stuk beter dan hier. Succes met de zoektocht.
En dan dit nog: in Duitsland had de HDi110 vanaf ergens in 1999 een zogenoemde ‘zusatzheizung’ i.p.v. de verwarming d.m.v. weerstanden in het koelcircuit. Dat is een ‘eenvoudige’ standkachel zonder klok en ook makkelijk op te waarderen tot een volledige standkachel. Nadeel is echter dat de kachel zelf nog wel eens problemen oplevert. Als je ‘m start en de Xant begint te roken bij het linkervoorspatbord, dan is dat geen fikkie onder de kap .
Een HDi110 en niets anders: Niet mee eens, maar dat doet er niet toe
Op papier zijn de 90 pk diesels wel vreselijk traag… zeker omdat ik nu een XM V6 automaat rijd. Zo’n 110 pk is best wel vlot. Een 2.1 td is ook fijn, maar ik wil eigenlijk een zo laat mogelijke Xantia, en ik weet eigenlij niet of de TD12 tot het eind geleverd is.
Definitie van leuk: Ik doelde eigenlijk meer op de V6 .
Als het diesel moet zijn: De HDi90 is qua gevoel zeker niet veel langzamer dan de 110, maar zoals altijd is gevoel bedriegelijk. Ik vind de 90 iets makkelijker onderin oppakken. De 110 is wel zwaarder uitgevoerd, steviger versnellingsbak en grotere remmen.
De TD12 is uitgefaseerd eind ‘98, dus een ‘laatste’ diesel-Xant (2000 of 2001) zal 99% HDi (90 of 110) zijn (1% kan nog de oude 1.9 TD zijn).
BTW: de HDi90 zul je nauwelijks vinden in Duitsland, die is daar slechts 1 jaar geleverd.
Definitie van leuk: Ik doelde eigenlijk meer op de V6
Ja oke Maar om nou weer een V6 aan te schaffen en er een fortuin (gasinstallatie) in te steken,... heb ik bij de XM al gedaan, doe ik niet nog een keer.
Ik heb dus voor mezelf besloten dat ‘t zo’n hdi 110 moet zijn, van een van de laatste bouwjaren, met zoveel mogelijk luxe. En ze schijnen nog naar 140 pk gechipt te kunnen worden.