beste leden,
ik belde net naar carglass omdat mijn ruit van mijn berlingo gebarsten is.
Ik vroeg om dezelfde ruit (een witte helder, met regen en licht sensor zoals erin zit nu).
Volgens hen worden die niet meer gemaakt en zijn het enkel deze met een blauwe schijn die nog te krijgen zijn met regen en licht sensor!
kvind het balen want kvind deze ruit niet mooi, maar als het niet anders kan.
Hopelijk vinden ze nog een in hun magazijn, want de ruit die ze gingen steken is niet voorradig en daardoor komen ze maar woensdag een nieuwe plaatsen.
grtz
Berlingo 1.6HDI
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
probeer eens een andere glasboer?
woutersmits schreef:probeer eens een andere glasboer?
Carglass is bij ons de makkelijkste, met de meeste voorraad. + onze verzekering zegt dat we bij hen moeten gaan.
Berlingo 1.6HDI
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wellicht ten overvloedde, de blauwe waas is de warmtewerende coating op de ruit. Van binnen uit de auto zie je eigenlijk helemaal geen verschil in vergelijking met een ruit die dat niet heeft.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ahja, heb er mij al bij neergelegd. Het zal mij wel ten goede komen dat het een warmte werende is. We zien woensdag wel!
Berlingo 1.6HDI
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Is het niet zo dat autoruiten al sinds jaar en dag licht getint zijn?
Volgens mij zijn echt witte ruiten al 30 jaar niet meer te krijgen.
De Berlingo heeft (had) nog witte ruiten.
Die blauwe waas zorgt wel dat je GPS minder goed ziet maar het is wel aanmerkelijk koeler in de zomer.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Kan maar zo.
Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat alle auto’s vanaf een bepaald bouwjaar voor de veiligheid van zonwerende ruiten zijn voorzien.
paso schreef:Die blauwe waas zorgt wel dat je GPS minder goed ziet maar het is wel aanmerkelijk koeler in de zomer.
De nieuwste GPS apparaten hebben hier niet zoveel last van, voor de rest is het alleen maar fijn zo een warmtewerende ruit in de zomer. Het enige nadeel zijn de reflecties van het dashbord waar je last van kunt hebben, maar dat is per auto verschillende.
ZX1.4i schreef:paso schreef:Die blauwe waas zorgt wel dat je GPS minder goed ziet maar het is wel aanmerkelijk koeler in de zomer.
De nieuwste GPS apparaten hebben hier niet zoveel last van, voor de rest is het alleen maar fijn zo een warmtewerende ruit in de zomer. Het enige nadeel zijn de reflecties van het dashbord waar je last van kunt hebben, maar dat is per auto verschillende.
voor mijn GPS gaat dit niets doen. Er ligt een antenne buiten.
Ik hoop dat het wel wat scheelt in de zon. Want soms word het wel
erg warm als de zon goed schijnt
Berlingo 1.6HDI
Maak je daar maar geen zorgen over, straks wil je niets anders meer dat een warmtewerende ruit
vandaag heeft carglass mijn nieuwe ruit gestoken.
Maar die onnozelaar heeft door niet op te letten een van
mijn neons gebroken.
Nu begint de myserie weer hé, bestek laten maken, opsturen
naar carglass, dan goedkeuring krijgen, en dan factuur laten opsturen.
pfffff, carglass breekt af, carglass herstelt!
Berlingo 1.6HDI
Ik kom net van de Carglass, sterretje laten maken (onzichtbaar??? Daag, ik zie zelfs de ster nog);
Maar wat een bureaucratie zeg.
Dat is voor jou nog niet snel opgelost denk ik.
Dat het snel mag gaan.
Wat vind je van de ruit? Heb je geen last van hé.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Ik kom net van de Carglass, sterretje laten maken (onzichtbaar??? Daag, ik zie zelfs de ster nog);
Maar wat een bureaucratie zeg.
Dat is voor jou nog niet snel opgelost denk ik.
Dat het snel mag gaan.Wat vind je van de ruit? Heb je geen last van hé.
welja, ik heb al enkele peugeots zien rijden, en bij die ruiten is dat veel blauwer dan de mijne.
Het valt reuze mee.
Tjah, het bestek is al binnen bij carglass. Normaal moet ik hier deze week nog iets van horen.
Berlingo 1.6HDI
Kun je ook zeggen waar?
bartjebad71 schreef:hallo,
het is jammer dat je reeds hebt toegekend. ik weet niet wat carglass telt voor een ruit, maar ik laat ze plaatsen voor 157,30€. ik neem aan dat carglass ze voor deze prijs niet plaatst!
de verzekering van de zaak includeert ook glasbraak! Dus de verzekering komt automatisch tussen, daarom dat wij geen sterretjes laten herstellen maar direct nieuwe ruit laten steken.
ondertussen heeft carglass gebeld en het bestek goedgekeurd voor de schade. De factuur van herstel gaat direct naar hen gestuurd worden, joepiee
Berlingo 1.6HDI