mpostma schreef:Handig zo’n Toyota… nja.. met de C1 moeten we er toch allemaal aan wennen.
Start je wel plankgas door met het starten? Bij mij moest ik na montage van de dieselpomp ong. 10 sec. plankgas doorstarten voordat er weer wat gebeurde.
Ja ik heb plankgas gestart, maar niet 10 sec in één keer, ik denk denk een keer of 7 c.a. 5 sec, voordat er wat gebeurde.
Ik wil ook nog even de magazijn man van Citroen Van Leeuwen in Delft bij deze in het zonnetje zetten voor zijn service.
Ik kreeg er een mooie tekening bij van de montage van de leidingen.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
OT: ik zag vandaag een witte Xantia op de van Citterstraat met KPH. Is dat die van jou ZX 1.4i?
CitroenAZU schreef:OT: ik zag vandaag een witte Xantia op de van Citterstraat met KPH. Is dat die van jou ZX 1.4i?
Ja die is van mij, stond aan het eind van de straat geparkeerd
Ze had net een proefrit met de nieuwe leidingen achter de rug.
Vraagje aan de Diesel-Experts hier
De motor snort prima met de nieuwe leidingen, maar ik heb het idee dat de auto trager (lui) is geworden, kan dat aan de nieuw leidingen liggen???
Ik heb weer een nieuw probleempje , portier RA gaat van binnenuit niet open, het portier staat niet op het kinderslot.
Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het te verhelpen is?
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Alles even goed inspuiten met WD-40 of zo?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Misschien een stangetje losgeschoten?
Kon de A4 van mijn carpoolcollega op een gegeven moment nl ook niet uit zonder hulp omdat ie na het beunen aan zijn deur een stangetje vergeten was.
EW schreef:Misschien een stangetje losgeschoten?
Kon de A4 van mijn carpoolcollega op een gegeven moment nl ook niet uit zonder hulp omdat ie na het beunen aan zijn deur een stangetje vergeten was.
Ik heb het deurpaneel van de week eruitgehaald om het om te bouwen naar een paneel met opbergvak en speakerruimte, hiervoor heb ik een paneel van de sloop als donor gebruikt. Aan het open/sluit mechanisme heb ik niet gezeten, ik denk dat ik de boel binnenkort maar weer eens opengooi om te inspecteren
Hij was ook alleen maar bezig geweest met zijn luidspreker.
Bleek hij toch ergens een stangetje aangetikt te hebben.
Ach ja ik heb in iedergeval weer wat te doen a.s. zondag
Deur probleemje is ook weer gefixt, het stangetje wat van de deurgreep binnen naar het slot toegaat was losgelaten, heb het nu goed vastgeklikt en voor de zekerheid een tyrap eromheen. Heb ik zeker niet goed vastgezet toen ik het slot eruit heb gehaald een paar maanden terug, ik had de auto net en de CV haperde.
Zoals gewoonlijk ook weer lopen klootzakken met het deurknopje, blijft een k#@te systeem, het haakje van het binnenste klemding weer eens gebroken. Gelukkig had ik er nog eentje uit de sloop-ZX liggen, maar nu zijn ze echt op die haakje uit de sloop-ZX. Binnenkort maar een paar van die dingen halen op de sloop, paneel rechts achter moet nog omgebouwd worden.
Ben ook nog onder de motorkap bezig geweest, een kabelboom liep strak onder de voorraad bol door, op bepaalde punten duidelijk ragwerk geweest die motorwissel De kabels liepen naar de startmotor, oliedruk sensor, dynamo, pomp en een sensor voor de Airco, het wachten is dan dat er een keer een draad knapt als alles zo strak gespannen zit. Verder bleek dat de flexibele plastic pijp waar de kabels inzitten volzat met dieselolie, waarschijnlijk door de lekkende leiding van een paar weken terug, de draden zaten dus lekker in de diesel te baden, vroeg of laat rot dat ook door en dan heb je kortsluiting. De draden waren gelukkig niet aangetast, de isolatieplakband was helemaal week geworden en de flexibele buis viel zowat uitelkaar, agressief spul dieselolie. Alles schoongemaakt, nieuwe isolatie tape eromheen en een nieuwe flexibele buis eromheen, welke nu boven de voorraadbol langsloopt, ziet er nu weer netjes uit
Nog even en die Xantia is beter dan nieuw
Wouter-1 schreef:Nog even en die Xantia is beter dan nieuw
Yep, langzaam gaat het perfectioneren door
Heb vandaag toch wel plezier gehad in de Xantia met het warme weer, de ene na de andere pimp-mobiel rijd voorbij met raampjes open en een zwetende bestuurder
Laat ze mijn Xantia maar lekker uitlachen, is niet snel, is een Citroen, is een ouwe lullenbak, etc etc, maar ik lach het laatst
Hehe - dus je airco doet het nog steeds
Vroem
Vroem schreef:Hehe - dus je airco doet het nog steeds
Ja gelukkig wel, stelletje oplichters zijn het daar bij de Airco-boer.
Ja meneer Airco is lek, magneetkoppeling is stuk, pomp schakelt niet in, ja tuurlijk
Vandaag ben ik tijdens de sleutelmeeting in Leek effe op en neer geweest naar garage Keulen & Co met Serge, hij had een brandstoffilterhuis nodig.
En wat zie ik daar in de hoek liggen? de oude motor uit mijn Xantia, jawel de motor die 1 liter olie op 250km zoop.
Die motor doet nu dienst als donor/onderdelen, er is hier en daar al wat van afgesloopt, maar dat maakt niet uit hij mocht die motor van mij hebben.
Wel effe gevraagd of hij iets heeft kunnen vinden wat het extreem hoge olieverbruik verklaart, want ik zag dat de kop er al afgehaald was (deze lag er niet naast). Nee zegt hij, zal wel een zuigerveer zijn die vastzit of gebroken is, ik zag bij de eerst cylinder aan de distributiezijde een groef die over de hele lengte van de cylinder zit. De groef was c.a. 5mm breed en 1mm diep en zat dus over de hele lengte van de cylinder, ik heb er effe een tekening van gemaakt, het rode gedeelte moet de groef voorstellen. Misschien ben ik wel gek hoor, maar volgens de garage is dit niet zo erg en kan dat niet de oorzaak van het hoge olie verbruik zijn