het ventilator rooster links op het dashboard zit niet helemaal lekker in elkaar. Er lijkt het een en ander te zijn afgebroken. Wie kan me vertellen hoe ik deze kan demonteren. En heeft er iemand eventueel nog eentje liggen?
Xsara Linge Prestige 2.0 HDI
Rooster zit vast met van die weerhaakjes, links heb ik nooit eruit gehaald, rechts wel, je moet er met je hand aan de achterkant bij zien te komen om de haakjes in te drukken en dan kan je het rooster eruit trekken. Misschien kun je er van onder bij via de opening van het zekeringenkastje en anders zul je het instrumentenpaneel moeten demonteren, vernieuw dan meteen de lampjes.
Demontage van het instrumentenpaneel is bij een Xsara nogal wat werk, veel meer werk dan bij een ZX of Xantia, daar is het 15 min. werk, reken voor de Xsara min. 1 uur en 2 uur als je het zelf voor de eerste keer doet. Radio, knopjes van de raambediening, klokje en nog meer van dat spul moet eruit, wees verdacht op verborgen schroefjes, want die zitten hier en daar verstopt.
Het rooster kun je bij de dealer bestellen, dat zal echt niet heel veel geld kosten.
Oke, bedanktvoor de tip.
Ik zal er van de week even naar kijken. Hoop dat het wil zonder het hele dashboard eruit te halen. ben daar namelijk niet zo’n voorstander van
Xsara Linge Prestige 2.0 HDI
Het dashbord hoeft er niet uit, alleen het instrumentenpaneel, maar ook dat is enig werk.
Suc6