Als er een samenwerking komt, moet de multivlaai maar verdwijnen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
paso schreef:Als er een samenwerking komt, moet de multivlaai maar verdwijnen.
Als ze die nou bakken in Croma zijn we daar ook meteen vanaf
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
25trd schreef:heftig ja… Benieuwd of dit een storm in een glas water gaat blijken te zijn of dat er meer gevolgen gaan zijn.
Niemand weet nu al hoe lang dit gaat duren. Dat het nu hard aankomt is een feit.
Ik werk voor Nedstaal, producent van hoogwaardige staalsoorten, onder andere voor de autoindustrie (of liever, de toeleveranciers voor de autoindustrie) en Nedstaal moet het nu doen met ongeveer de helft van de normale hoeveelheid productie-orders.
Ook wij doen, net als bij Stefaan, aan verplichte vakantie. Week 52 en week 1 is de toko geheel dicht, en dat terwijl we week 48 en week 50 ook al productiestop hadden. (Maar wel OOO: onderhoud, opleiden, opruimen, dus toen geen vrij.) Werktijdverkorting is al aangevraagd en de productie gaat, omdat er gewoon te weinig orders zijn, volgend jaar waarschijnlijk op iets als “3 weken op, 1 week af” draaien.
Het streven voor het bedrijf is, ondanks alles, op “de zwarte nul” uit te komen voor 2009, oftewel quitte te draaien, en dat is al een hele zware opgave, als je beseft dat men verwacht dat, zeker in het eerste kwartaal, de omzet nog wel eens verder kan teruglopen. Doem-scenario is dan dat we nog maar 1/3e van onze normale omzet draaien.
Dus, nee, dit is géén storm in een glas water.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Technoloog schreef:Niemand weet nu al hoe lang dit gaat duren. Dat het nu hard aankomt is een feit.
Ik werk voor Nedstaal, producent van hoogwaardige staalsoorten, onder andere voor de autoindustrie (of liever, de toeleveranciers voor de autoindustrie) en Nedstaal moet het nu doen met ongeveer de helft van de normale hoeveelheid productie-orders.
Ook wij doen, net als bij Stefaan, aan verplichte vakantie. Week 52 en week 1 is de toko geheel dicht, en dat terwijl we week 48 en week 50 ook al productiestop hadden. (Maar wel OOO: onderhoud, opleiden, opruimen, dus toen geen vrij.) Werktijdverkorting is al aangevraagd en de productie gaat, omdat er gewoon te weinig orders zijn, volgend jaar waarschijnlijk op iets als “3 weken op, 1 week af” draaien.
Het streven voor het bedrijf is, ondanks alles, op “de zwarte nul” uit te komen voor 2009, oftewel quitte te draaien, en dat is al een hele zware opgave, als je beseft dat men verwacht dat, zeker in het eerste kwartaal, de omzet nog wel eens verder kan teruglopen. Doem-scenario is dan dat we nog maar 1/3e van onze normale omzet draaien.
Dus, nee, dit is géén storm in een glas water.
Corus ook…. Bron: AD.nl
Kerstborrel gaat door, crisis of niet.
Corus is wat feestelijke eindejaarssamenkomsten betreft de uitzondering die de regel bevestigt. Het is bij de staal- en aluminiumproducent de afgelopen maanden al geen vrolijke boel. Het bedrijf legde vorige maand in IJmuiden een hoogoven stil vanwege de ingezakte vraag naar staal. Er ligt bovendien bij minister Donner (Sociale Zaken) een verzoek om 6400 werknemers werktijdverkorting te verlenen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Arjan Verkade schreef:paso schreef:Als er een samenwerking komt, moet de multivlaai maar verdwijnen.
Als ze die nou bakken in Croma zijn we daar ook meteen vanaf
En dan laten opeten door de Panda(beer)? Of zou die dat niet lusten?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Dit stond er op de autoweek site
Waar in andere landen de overheden nogal huiverig tegenover staatssteun staan, heeft Frankrijk de knoop doorgehakt: Renault en PSA krijgen gezamenlijk een kredietgarantie 779 miljoen euro.
Klik hier!(optie niet mogelijk in Nederland)
Financial Times meldt dat de autofabrikanten het geld in januari overgemaakt krijgen. Wel stelt Sarkozy harde eisen: ten eerste wil hij dat de andere Europese landen ook met hulp over de brug komen voor hun auto-industrie, omdat er anders concurrentievervalsing is. Een nog belangrijkere eis is die dat Peugeot en Renault geen productie meer naar lagelonenlanden verplaatsen. Hiermee paait de Franse president de vakbonden, want die hebben bij zijn bezoeken aan de Autosalon van Parijs en een Renault-fabriek in Le Havre heftig geprotesteerd tegen dit verschijnsel.
Afgelopen vrijdag meldde Carlos Ghosn, topman van Renault-Nissan, dat zijn bedrijf staatsleningen nodig heeft om te overleven. Eerder leende president Sarkozy de Franse auto-industrie al 400 miljoen euro om te helpen bij de ontwikkeling van milieuvriendelijke auto’s.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Peteryed schreef:Klik hier!
Dit gaat iemand een avondje bezig houden om die link te openen
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Autofan schreef:Arjan Verkade schreef:paso schreef:Als er een samenwerking komt, moet de multivlaai maar verdwijnen.
Als ze die nou bakken in Croma zijn we daar ook meteen vanaf
En dan laten opeten door de Panda(beer)? Of zou die dat niet lusten?
Multivlaai en Croma = eindeloze botsproeven,die Panda mag blijven.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Maurice van Mourik schreef:Zowel fiat als Citroen in de PSA holding maken mooie en bijzondere auto`s…
Misschien op personenwagengebied wel een interessante stap, maar goed, ik heb mooi lullen want ik hou ook van Fiat, sommigen hier misschien niet.
Ik sta ook niet afwijzend tegenover Fiats, het lijkt me een mooie aanvulling.
Ich bin ein Breaker
Erik Janszen schreef:
Multivlaai en Croma = eindeloze botsproeven,die Panda mag blijven.
Multivlaai en Croma zijn underrated…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Erik Janszen schreef:
Multivlaai en Croma = eindeloze botsproeven,die Panda mag blijven.
Multivlaai en Croma zijn underrated…
En lelijk.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Inderdaad heel erg voor iedereen die zijn / haar werk verliest.
Het zal je maar weer overkomen.
Anderzijds denk ik dat dit er - ook zonder crisis - al een hele tijd zat aan te komen.
Men wil altijd maar een economie die stijgt en meer en meer produceert.
We moeten toch wel wat realistisch blijven vrees ik. Op een bepaald moment stopt het gewoon en krijg je momenten van stagnatie of zelfs terugval.
Dat gebeurt om de zoveel tijd.
De laatste jaren zijn er ook enorm veel nieuwe wagens geproduceerd en hoewel veel mensen meer dan één wagen bezitten en bedrijven veel ” bedrijfsvoertuigen ” uitdelen, zaten we toch wel wat aan een plafond en kon het alleen een tijd minder gaan.
Door de crisis in de banksector worden er natuurlijk ook heel wat kredieten tegengehouden, wat veel bedrijven in nauwe schoentjes doet komen, met de bekende gevolgen.
Niet iedereen koopt ook elke vier jaar een nieuwe wagen, computer, koelkast, huis, ... dus een immer stijgende productie is gewoon onmogelijk.
Peter
Ben benieuwd waar het allemaal naar toe gaat. Volgens een bericht op de site van Autoweek zou Renault stoppen met de productie van de Vel Satis en Espace. Daar komen geen opvolgers voor.
De Laguna productie zou mogelijk per eind 2011 worden gestaakt…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ze (PSA) hebben onlangs ook een donatie gehad van de overheid van 6 miljard.Wellicht dat dat ze er doorheen sleept
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.