3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Lezing citoen sm in Nrd.Holl…........
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 11 februari 2009 09:54 PM
  [ # 31 ]
U-Niek schreef:

Tapeinden..??? De kop zit toch vast met bouten..???

wel omgekeerde tapeinden .... hoe noem je dat ??

Dus een bus die in het aluminium blok zit met onderaan groffe buiten schroefdraad , waarin dan langs boven de kopbouten met fijne schroefdraad ingedraaid zitten .

Walter

Ps : iemand een bron voor lange en korte kopbouten ????

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 februari 2009 10:03 PM
  [ # 32 ]
waterman771 schreef:

Het breken van kopbout-houders ( want dát zijn het feitelijk) is een veel voorkomend euvel bij de sm motoren.

Dat dacht ik eerder ook al. Die geperste metalen bussen,waar de bouten in geschroefd zitten.Een soort heli-coil systeem.
Tja,als er water aan komt zonder glycol in dan zijn ze vlug naar hun grootje.
Valt dit te repareren,bij breuk??

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 11 februari 2009 10:19 PM
  [ # 33 ]
waterman771 schreef:

Had je er een tijdje geleden niet eentje op het oog?

ik had helaas gisteren weer niks substntieels in de staatsloterij..
ik ga dus maar weer in het moderators deel hangen Sad

volgens zij is die sm ook niet meer te koop, dat was een zilver grijze, stond ook op citromobiel.
joris weet wel welke dat was..

oh ja, en ik heb er toen ergens een in een schuur gevonden.. maar das een automaat wel een mooie auto, maar geen idee hoe hij technisch was.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 februari 2009 11:51 AM
  [ # 34 ]
wbogaerts schreef:
U-Niek schreef:

Tapeinden..??? De kop zit toch vast met bouten..???

wel omgekeerde tapeinden .... hoe noem je dat ??

Dus een bus die in het aluminium blok zit met onderaan groffe buiten schroefdraad , waarin dan langs boven de kopbouten met fijne schroefdraad ingedraaid zitten .

Walter

hier een foto van o.a. stalen tapeind

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 14 februari 2009 12:17 AM
  [ # 35 ]

Fantastisch! Als je het over de duvel hebt kom je die meuk op marktplaats tegen.  Very Happy Very Happy

citroen23 schreef:
wbogaerts schreef:
U-Niek schreef:

Tapeinden..??? De kop zit toch vast met bouten..???

wel omgekeerde tapeinden .... hoe noem je dat ??

Dus een bus die in het aluminium blok zit met onderaan groffe buiten schroefdraad , waarin dan langs boven de kopbouten met fijne schroefdraad ingedraaid zitten .

Walter

hier een foto van o.a. stalen tapeind

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook