Totaal aantal Berichten: 3194
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
U-Niek schreef:Tapeinden..??? De kop zit toch vast met bouten..???
wel omgekeerde tapeinden .... hoe noem je dat ??
Dus een bus die in het aluminium blok zit met onderaan groffe buiten schroefdraad , waarin dan langs boven de kopbouten met fijne schroefdraad ingedraaid zitten .
Walter
Ps : iemand een bron voor lange en korte kopbouten ????
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:
Het breken van kopbout-houders ( want dát zijn het feitelijk) is een veel voorkomend euvel bij de sm motoren.
Dat dacht ik eerder ook al. Die geperste metalen bussen,waar de bouten in geschroefd zitten.Een soort heli-coil systeem.
Tja,als er water aan komt zonder glycol in dan zijn ze vlug naar hun grootje.
Valt dit te repareren,bij breuk??
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
waterman771 schreef:Had je er een tijdje geleden niet eentje op het oog?
ik had helaas gisteren weer niks substntieels in de staatsloterij..
ik ga dus maar weer in het moderators deel hangen
volgens zij is die sm ook niet meer te koop, dat was een zilver grijze, stond ook op citromobiel.
joris weet wel welke dat was..
oh ja, en ik heb er toen ergens een in een schuur gevonden.. maar das een automaat wel een mooie auto, maar geen idee hoe hij technisch was.
wbogaerts schreef:U-Niek schreef:Tapeinden..??? De kop zit toch vast met bouten..???
Dus een bus die in het aluminium blok zit met onderaan groffe buiten schroefdraad , waarin dan langs boven de kopbouten met fijne schroefdraad ingedraaid zitten .
Walter
hier een foto van o.a. stalen tapeind
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Fantastisch! Als je het over de duvel hebt kom je die meuk op marktplaats tegen.
citroen23 schreef:wbogaerts schreef:U-Niek schreef:Tapeinden..??? De kop zit toch vast met bouten..???
Walter