XMTurboCT schreef:Ben benieuwd waar het allemaal naar toe gaat. Volgens een bericht op de site van Autoweek zou Renault stoppen met de productie van de Vel Satis en Espace. Daar komen geen opvolgers voor.
De Laguna productie zou mogelijk per eind 2011 worden gestaakt…Groet, Arjan
Wat Renault wel heeft gedaan is met de Avantime en de Espace de Matra fabriek tot sluiting gedwongen, nu krijgen ze dus een koek van eigen deeg.
Renault krijgt in Frankrijk danwel steun maar de fabriek in Spanje leeft in grote onzekerheid, laat het nu een winstgevende fabriek zijn (zoals destijds in Vilvoorde)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat bericht over rino op de aldiweeksite is inmiddels ontkracht en verwijderd (of in ieder geval vervangen door een bericht van een andere strekking).
Typisch weer.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat gaat snel… ops:
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ze hebben gewoon allemaal veel te veel verschillende modellen die daarbij ook nog veel te snel vervangen worden door nieuwe.
Dit zorgt voor zeer hoge ontwerp- en productiekosten en zeker in moeilijke tijden is dat niet haalbaar.
Op deze pagina van Peugeot op wikipedia, zie je onderaan de verschillende modellen sinds 1950 tot nu.
Waar men vroeger slechts 2 modellen had lopen ( + de bestelwagens ), heeft men nu een onoverzichtelijk gamma met elk nog eens verschillende uitvoeringen. Bij Citroën is het niet anders ...
De winsten die autofabrieken maken zijn vandaag niet voldoende om sterke terugval in de verkoop op te vangen - zoals we dus weer kunnen zien.
Snoeien in het aantal producten lijkt me de enige gezonde oplossing + ook een langere productieloopbaan helpt de kosten te drukken.
Bij Peugeot loopt de 206 ondertussen ook al 11 jaar mee. Waarschijnlijk brengt die ondertussen meer op dan al de andere modellen…
Peter
Tja veel verschillende modellen, dat klopt. Alleen zouden die juist relatief goedkoop te maken zijn vanwege de gezamenlijke platformen… Maar ja, het moet wel verkocht worden.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!