achterremmen ID20 1969 willen niet
wacky_u2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 12-11-2004

Gepost: 21 juni 2005 11:39 AM

Mijn DS, of beter ID is in het eindstadium van zijn restauratie belandt, maar nu stuit ik op het volgende probleem: de achterremmen doen het niet! De wagen komt mooi omhoog als ik ze start. Stoppen kan de dame ook, maar er is wel enige vertraging tussen het indrukken van de rem in het bruusk tot stilstand komen. Als ik de rem vrij hard indruk, dan zakt haar kont omlaag en gaat het rood lichtje van de hydraulische druk branden.
Het enige wat ik aan het hydraulische systeem vervangen heb wat hiermee kan te maken hebben zijn de rubber dichtingen van de ‘brake control valve’. Zou dit probleem kunnen te wijten zijn aan het verkeerd aansluiten van één of meerdere leidingen aan deze brake control valve?

Wie kan mij helpen?
Met vriendelijke groeten,
Dennis

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juni 2005 12:10 PM
  [ # 1 ]

Heb je de achterremmen ontlucht en gesteld?
Als er bij ontluchten geen LHM uitkomt weet je genoeg…
Anders trommels open en kijken of de zuigertjes vast zitten…

Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wacky_u2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 12-11-2004

Gepost: 21 juni 2005 12:38 PM
  [ # 2 ]

Er komt geen lucht, nog lhm vrij bij het ontluchten, wil dit dan zeggen dat ik de aansluiting voor achtervering en de leiding die van de security valve komt heb verwisseld?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juni 2005 01:26 PM
  [ # 3 ]

Daar lijkt het op ja…
Of er zit iets heel erg verstopt…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wacky_u2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 12-11-2004

Gepost: 23 juni 2005 09:58 PM
  [ # 4 ]

Heeft er toevallig iemand een schema waar de leidingen in dit blokje horen te zitten. Het gaat een aluminium ‘brake control valve’, GEEN gietijzeren.

Dank bij voorbaat!
Dennis

Profiel  
 
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 24 juni 2005 03:10 AM
  [ # 5 ]

Als dit dezelfde aluminium drukregelaar is, als te zien is op de betreffende foto op deze site, dan kom je hier misschien al iets verder mee http://www.citroen.ac/agalerie/galerie.asp?ID=32 Verder staan er in de handboeken ook schema’s van.
Anders gezegd aan de onderzijde van de drukregelaar zit maar 1 aansluiting welke naar de onderzijde van een driedelige verdeler loopt (T-model op z’n zijkant). In de T-stuk komt vanaf boven de aansluiting van de rem van het andere achterwiel. Vanaf de zijkant van het T-stuk komt de remaansluiting van het bijbehorende wiel. Verder zou ik de ontluchtingsnippel van de remcilinder eens goed schoonmaken er zit aan de onderkant maar een klein gaatje in.

Groetjes
Martin

Profiel  
 
wacky_u2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 12-11-2004

Gepost: 27 juni 2005 01:58 PM
  [ # 6 ]

en hij doet het weer! ik had inderdaad deze twee leidingen verkeerd aangesloten, nu remt ie als geen ander!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook