En vandaag de 12000 gepasseerd in mijn TD (stand nu 331100), en dit vanaf 5 maart. Wat is er in de tussentijd gebeurd:
-APK
-schijven achter
-banden voor
-een trits nieuwe lampjes
-kleine beurt.
-TZD-stoelen en bank
-radio uit deze eeuw ingebouwd
-Eind deze maand: distririem + waterpomp
En ik moet zeggen dat ik nog nooit voor zo weinig geld zo’n fijne, comfortabele en zuinige auto heb gereden. Als er iets geen miskoop is geweest dan is het deze auto wel, en dat voor 250 euro..
uiteindelijk heb ik voor 15 cent/km gereden, gemiddeld 1 : 19, en dit is inclusief tanken/APK/onderhoud/aanschaf/wegenbelasting.. niet gek dacht ik!
Natuurlijk mankeren er wat kleine dingetjes aan die ik in de vakantie wil gaan verhelpen, zoals de binnenuitverstelling van de linker spiegel, zwabberende km-teller, flippende brandstofmeter.
Kortom, ik ben inmiddels fors citrofiel!
Afijn, dat wou ik even delen dus… That will be all.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Das mooi, zon goedkope BX! Ik heb afgelopen week voor het eerst een stukje gereden in een TZD turbo… Lekker!! Mijn Zx diesel was een stuk duurder!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tja of je koopt een 14TE uit 1990 met 80 000 op de teller. voor 850 euro
ik heb er nog geen Km in gereden
- handchoke moest erin komen
- carb schoon maken
en nu al weer een probleempje
er word soms ff mee gereden zodat hij niet stil staat maar steeds als iemand hem ff meneemt gaat er wel wat kapot
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:tja of je koopt een 14TE uit 1990 met 80 000 op de teller. voor 850 euro
ik heb er nog geen Km in gereden
- handchoke moest erin komen
- carb schoon makenen nu al weer een probleempje
er word soms ff mee gereden zodat hij niet stil staat maar steeds als iemand hem ff meneemt gaat er wel wat kapot
Het is eerder uitzondering als dat niet gebeurt! Tja… blijft een Citroën he!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
de auto stribbelt duidelijk tegen omdat er mee gereden moet worden
als mijn BX heel de week heeft stil gestaan zijn er altijd opstartproblemen ops:
en je moet een beetje geluk hebben, heb je dat dan kun je relatief goedkoop autorijden
Ik rijd al sinds aanschaf 4.000km probleemloos!
Afkloppen!!
Alleen is alles wat met de verwarming heeft te maken defect!
Maar heb ik die nu nodig…..
haha, en , hoe bevalt je TZD-interieur tot nu toe?
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?