Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Is het zo dat als ik een LPG G1 installatie inbouw in een auto (U9) met een driewegkatalysator deze kapot gaat?
Heeft de U9 motor al een elektronisch geregelde statonairloop en brandstof toevoer?
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Daarvoor heb ik er een lektron lsa142 lambdasimulator tussen staan, vraag niet hoe dat gedaan is want ik heb hem zo gekocht…
Google leverde alleen dit op :
Yes, it is an extra box. It is connected with the gas relais and with the lambdasensor.
It has lektron lsa142 on it.
some general gas info:
basicly there ar 2 gas systems.
expensive Lambda regulated—> has its own ecu to regulate the mixture,
cheaper non lambda regulated—> works like older carb engines.the system in my car seems to be a non lambda regulated, so that means that lambda is not always 1. If i had no lambda simulator the engine light would always be on.
I think when the engine’s running on gas the original signal of the o2 sensor is intercepted by the simulator and the simulator sends a signal, that looks like a normal o2 sensor, to the ecu.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Bedankt voor je reactie Paso,ik zal eens vragen bij de lpg-boer of hij iets weet van een lektron lsa142 lambdasimulator,heb er zelf nog nooit van gehoord…
Is er iemand die weet of de kat. daadwerkelijk schade oploopt bij het gebruik van een G1 installatie,en waarom dit dan zo is?
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Het volgende stukje kwam ik tegen op een Belgisch forum:
Oplossing voor oudere motoren met injectie op gewone lpg is een lambda simulator plaatsen, en probleem is opgelost, computer meet dan zogezegd een normale uitlaat en zo niet in noodloop gaan omdat hij niet meer kan bijsturen. Daardoor soms ook last van de backfire omdat de computer in noodloop het onstekingstijdstip aanpast, met alle gevolgen vandien op LPG.
Het lijkt erop dat met een lambda simulator het probleem opgelost is.
Met z’n vieren in je Eendje.
Bij mij is het dus die lektron lsa142 , mogelijk bestaan er nog andere lambdasimulators.
Volgens mij iets of wat LPG boer kan je wel helpen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017