Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Ach, Willem z’n SM heeft er wel een. Volgens hem gaat dat prima met een autoambulance er achter. Ik heb ook een klant die nu nog een trekhaak onder z’n SM wil…
Ok, ok, ik heb er ook een onder mijn sm. 1800 kg d’r achter naar zuid-frankrijk gaat perfect
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Een CX plateau zou ook wel leuk zijn, maar voor huis, tuin en keuken serviceauto gebruik is een Tissier 4-deurs baggagere denk ik toch handiger. (En mooier)
En trekhaken zijn evil. Kijk, een airco is geen overbodig, snelheidsremmend gewicht, maar een trekhaak absoluut wel.
En ik vind het echt niet kunnen, idd, een trekhaak onder de SM hoor.
Punt is, als ik een CX tissier baggagere had, met een autoambu er achter vond ik het denk ik een stuk minder erg dan nu met die gare XM service die ook nog eens eigenlijk te licht is. Bovendien loopt zo’n lekker ouderwetse diesel veel beter op dingen zoals gefilterde gebruikte LHM en afgewerkte olie en zonnebloemolie enzo.
Maar goed, toekomstmuziek. Ik heb echt een heel boekwerk aan investeringen die ik nog moet doen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, na weer eens een uurtje gestoeid te hebben met mijn startprobleem besloot ik maar weer een rondje te gaan rijden om de accu bij te laden. Op de terugweg heb ik even wat tussensprintjes getrokken om te kijken of ie nu ook echt sneller is.
80-120 3e 4.0 sec geloof dat dat vroeger in 4.8 sec ging
120-160 4e 6.8 sec
Ik kan de oude tijden alleen weer niet vinden, die staan ergens op dit forum in een eerdere post.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
CX vierdeurs plateau met opzetbak
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Evan, als ik groot ben bouwen we er wel een plateau bij…
Ik kan echt mijn vorige sprintmetingen nergens meer vinden, alleen dat ie vroeger in 4.8 sec van 80-120 ging in z’n drie, met wastegate ingedraaid. Nu doet ie ‘t dus in 4 sec. Dat is wel een significant verschil moet ik zeggen.
80-120 van 2.31m/sec kwadr naar 2.78 m/sec kwadr, 20% sneller.
Van 120-160 1.63 m/sec kwadr nu.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:als ik groot ben bouwen we er wel een plateau bij…
ik zal mijn adem niet inhouden…....
mooie sprinttijden ....
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is toch resultaat voor al je werk
En de 0-100 km/h tijd…?
Blijft lastig meten zeker, vooral met dat natta wegdek elke keer.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
ja ik moet nog een stopwatch kopen met grote knoppen. En je moet het denk ik een heleboel herhalen om de ‘user error’ er uit te krijgen.
Lucas had het nog over een programma voor de I-Phone waarmee je mooie metingen kan doen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
sans-pareil schreef:Hmmm, met aanhangers rijden mag iemand anders doen. Ik wil juist geen trekhaak zodat ik niet met aanhangers hoef te rijden.
Maar ik wil eigenlijk een zooi van m’n slingerende wagens wegdoen, en dan een tissier kopen, maar zie er maar eens een te vinden voor een redelijke prijs. Daar mag dan wel een trekhaak onder…
CX-Basis heeft een vierdeurs 6-wieler staan, zo te zien een TD 120pk.
Geen trekhaak!
Wel veel laadruimte!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ah ja, een loadrunner, ook leuk, maar veel minder binnenruimte, en deze wordt nooit meer wb vrij, en dat is toch wel aantrekkelijk (wb vrij dan) moet ik zeggen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gaat dat niet op grijskenteken? Dat scheelt toch ook al?
Die wet voor de wegenbelasting is natuurlijk nog niet helemaal afgerond, het definitive besluit is uitgesteld naar 2012 dacht ik..
Hoe gaat het starten van de SV tegenwoordig?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nu al 2x achter elkaar gewoon een goeie koude start…
Zonder dat ik iets veranderd heb. Schiet mij maar lek.
Het is gewoon een wet.
“Ongeacht het werkingsprincipe van het apparaat dat je monteert, zodra het in een Citroen zit, werkt het niet meer logisch.”
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, lagerschalen gevonden zijn onderweg, en er is een standaard CX koppelling onderweg naar Canada om aan te passen naar 900nm variant.
Dan zijn de grootste beperkingen voor het in elkaar zetten van het draaiende deel uit de weg, en dat kan dan weer gebalanceerd worden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Nu al 2x achter elkaar gewoon een goeie koude start…
Zonder dat ik iets veranderd heb. Schiet mij maar lek.
Het is gewoon een wet.
“Ongeacht het werkingsprincipe van het apparaat dat je monteert, zodra het in een Citroen zit, werkt het niet meer logisch.”
Dat bewijst weer dat het nooit saai is!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Maar de goede koude starten zijn nou weer voorbij… het wordt tijd om een nieuwe invalshoek te verzinnen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!