Midfriesland schreef:Mijn Bea’tje heeft een 1.4 TU en al sinds de aanschaf (169.000 km) wat lekkage op het beruchte hoekje. Dat is nu (200.000) nog ongeveer gelijk: een paar druppen onder de auto na een nachtje staan en om de 2000 km moet er een half litertje olie bij. Ik kan er prima mee leven in elk geval.
Maar als er bij jou echt een plas onder ligt wordt ‘t denk ik wel tijd voor ‘n nieuwe pakking.
En het zijn ook maar een paar druppen. Gewoon even goed in de gaten houden.
Tot zover dank voor al julllie berichten, en goede adviezen!
Citroën CX 2.0 Reflex (Pa) Citroën Visa 1.1 RE, Citroën BX 1.4 RE, Citroën BX 1.4 Cannes, Citroën BX 1.6 Progress, Citroën ZX 1.8 Aura, Citroën ZX 1.9 Avantage, Citroën ZX 1.4 Reflex, Citroën Xantia 2.0 16/V (Huidig)
Citroën… Quoi Encore!
Er valt inderdaad mee te leven, alleen vinden de buren al die olieplekjes niet zo mooi in de straat ops:
Ben even rond gaan bellen en gaan vragen, en daar hoor ik gigantische bedragen rond mijn oren slingeren
Dat is een ZX van 16 jaar oud het niet meer waard
Is er nu iemand in het Noorden des lands die voor een X bedrag onze koppakking kan en wil vervangen, en we hoeven NIET voor een duppie op de eerste rang!
Reactie’s gaarne via de reguliere mail…
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
We zien jullie reactie’s tegemoet!
Mvg
Gerard en Ingrid
Citroën CX 2.0 Reflex (Pa) Citroën Visa 1.1 RE, Citroën BX 1.4 RE, Citroën BX 1.4 Cannes, Citroën BX 1.6 Progress, Citroën ZX 1.8 Aura, Citroën ZX 1.9 Avantage, Citroën ZX 1.4 Reflex, Citroën Xantia 2.0 16/V (Huidig)
Citroën… Quoi Encore!
Weet je wat het is. Je moet als je het goed wil doen ook je kop vlakken. En dat is gewoon kostbaar. Maar je moet zelf de overweging maken of je hem wilt houden.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Als jij zegt dat het niet zo erg is dat lekken en je buren er alleen maar last van hebben kun je toch ook een kartonnetje op het plekje leggen waar hij altijd lekt? Dan kun je rustig gaan sparen of zoeken voor een koppakking reparatie..
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jaimieberkhout schreef:Weet je wat het is. Je moet als je het goed wil doen ook je kop vlakken. En dat is gewoon kostbaar. Maar je moet zelf de overweging maken of je hem wilt houden.
Jamie, als het enkel gaat om het oplossen van het olielek door het vervangen van de koppakking is vlakken écht niet nodig hoor! Ik heb jaren lang koppakkingen van TU-blokken vervangen en deed dat in max 4 uur. Nog nooit is er één klant terug geweest vanwege problemen, en we hebben er zeker 60 gedaan. Zonder te vlakken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als de TU motor niet heet is geweest hoef je die ook niet te vlakken, daar heb ik al genoeg voorbeelden van gelezen en ook zelf gezien.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dat scheelt dan weer. Ik dacht altijd dat een kop moest worden gevlakt als hij er af is geweest.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
jaimieberkhout schreef:Dat scheelt dan weer. Ik dacht altijd dat een kop moest worden gevlakt als hij er af is geweest.
Bij een diesel zeg ik ja.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
email van mijn zoon
Groetjes Harry
Dumnoz schreef:email van mijn zoon
Thanks
Citroën CX 2.0 Reflex (Pa) Citroën Visa 1.1 RE, Citroën BX 1.4 RE, Citroën BX 1.4 Cannes, Citroën BX 1.6 Progress, Citroën ZX 1.8 Aura, Citroën ZX 1.9 Avantage, Citroën ZX 1.4 Reflex, Citroën Xantia 2.0 16/V (Huidig)
Citroën… Quoi Encore!
Heb een aantrekelijke particuliere mail mogen ontvangen waar ik nog over na moet denken. En dan valt het op dat de rest van de garage’s allemaal natte vingerwerk hanteren.
- “Dat is een dag werk meneer” <—- Betaal ik ook je koffiepauze, want het is géén dag werk!
- “Dan vervangen wij standaard ook de distributieriem” <—- Die is OK!
- “Kop moet ook gevlakt worden” <—- Nope!
Iemand die geen verstand van zaken heeft, trapt er met open ogen in. Lucratieve handel dus, net zoals het vervangen van een distributieriem…
- “Tsja, als u de riem stuk loopt heeft u de motor in de soep gedraaid” Mensen bang maken en dan lekker dik laten betalen…
Sorry maar hier moet ik van op de
Citroën CX 2.0 Reflex (Pa) Citroën Visa 1.1 RE, Citroën BX 1.4 RE, Citroën BX 1.4 Cannes, Citroën BX 1.6 Progress, Citroën ZX 1.8 Aura, Citroën ZX 1.9 Avantage, Citroën ZX 1.4 Reflex, Citroën Xantia 2.0 16/V (Huidig)
Citroën… Quoi Encore!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dus jij wilt de oude D-riem terugplaatsen en daarmee dus enkele tientjes besparen?
Wees gerust kritisch, maar het is niet allemaal poep wat de ervaren heren met kennis van zaken voorstellen.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
riempje 30 euro die spanrollen kan je mischien wel late zitte
Die riem moet je vervangen want kan geen tweede keer gerokken worden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Status Quo schreef:riempje 30 euro die spanrollen kan je mischien wel late zitte
Een D-riem set voor deze motor kost 5 tientjes, dat zijn de kosten niet.
Autorijden en het onderhoud kost nu éénmaal geld.