Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb 2 nieuwe LN/A grilletjes. Echter 1 zwarte en 1 grijze.Nu ka ik in de folders alleen maar de zwarte weer vinden.
Hoe zit dat met die grijze ?
En wat zijn eigenlijk de specifieke zwakke punten van de koets ?
Ik wil eigenlijk altijd nog een mooie LN hebben. Maar die zijn dun gezaaid.
Een jaar of 5 geleden heeft er een pracht exemplaar gestaat bij de L’Est in Vlaardingen. blauw van kleur met wit/zwart geblokt interieur. Helaas is die verkocht….
Deze dus:
Iemand een idee waar die terecht is gekomen ? Hij heeft ook nog bij Blikwerk in Drachten te koop gestaan daarna.
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
De grijze grille is alleen geleverd in Frankrijk, 1986, het laatste jaar van de LNA. In Nederland werd de LNA in 1984 voor het laatst verkocht.
Het is dezelfde kleur als van de late 2cv- grilletjes.
Zwakke punten van de koets:
chassisbalk linksvóór, onder de hoofdremcilinder. Door lekkage/misgieten remvloeistof vrijwel altijd rot.
Voorschermen bij de aanhechting van het voorfront, binnenschermen vóór over de gehele lengte vanaf de voorruit tot aan het front
kokerbalken (onder de ‘regengoot’ die erop zit)
kofferbak, aanhechting van de koffer zelf met het deel waarop de achterstoelen staan, er zit een felsnaad. Vrijwel altijd aangetast.
hoekjes achter de achterwielen, rot van binnenuit, en troep in de wielkastranden helpt daarbij erg goed
raamstijlen achterruiten, ook onder de ruit gevoelig voor roest,
voorbalk van het hulpframe vóór.
hopelijk kun je er wat mee.
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
O.K. , ik heb weer iets speciaals liggen wat maar 1 bouwjaar geleverd is
Zijn er ook nog delen die niet roesten bij een LN/A ? Maakt het ook nog uit wat voor bouwjaar het is ? LN beter dan LNA of zo iets ?
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
Alles roest aan de LN/LNA
LN is niet speciaal beter dan de LNA. Mijn LNA is bij aflevering getectylleerd en dat heeft hem behouden van roest.
Overigens zijn LNA’s beter roestbestendig dan LN’s, maar dat verschilt ook weer erg per model.