Poll | ||
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten? | ||
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itbs | 12 | |
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost | 18 | |
Totaal Aantal Stemmen: 30 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, mijn eerste voorzichtige uitstapje in het SM deel.
Ik heb mij dus ook zo’n ding aangeschaft. Een blauwe…. ik denk Vert des Tropiques, maar ik ben nou ook weer niet zo’n ster in kleurherkenning dat ik ‘t zeker weet.
Het is een omgebouwde amerikaan, naar frans standaard geloof ik, maar dan 3.0 handbak. Foto’s heb ik nog niet genomen, maar dat komt in de loop van de volgende paar weken wel. Het ding staat nu nog in de stalling bij Abbenes, maar het is de bedoeling om hem zeer binnenkort eens tevoorschijn te gaan halen. Willem was er zeker van dat alle modificaties al gedaan zijn, dus we gaan voor een APK, deze maand nog.
Uiteraard zijn er plannen… net zoals de CX kan ik hem natuurlijk niet standaard laten, zo zit ik niet in elkaar. Het gaat een injectie worden, op met een VEMS als motormanagement systeem, inclusief voor de ontsteking. Eigenlijk wil ik de VEMS dan ook benutten om hem goed op LPG te zetten, hij is immer wegenbelastingvrij wat mijn CX nooit gaat worden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Mijn Frans is niet perfect, maar ‘vert’ is groen, da`s toch geen blauw of mis ik iets :
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Klopt. Toch is het blauw. Ik geloof dat ze blauw-groen van een tropische zee bedoelen. Vert des Tropiques zou een leek iig omschrijven als blauw, dat weet ik in ieder geval zeker, en die andere, en volgens mij is het in ieder geval niet Bleu d’Orient. Heel misschien Bleu de Bregancon, maar ik gok toch Vert des Tropiques, want ik ken twee andere soorten blauw, die niet het soort zijn op mijn auto, dat zouden dan Bregancon en Orient moeten zijn denk ik, want die zijn minder groen. Is het nog te volgen?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh wacht, heel misschien kan Bleu Delta ook nog. Toch maar eens op zoek gaan naar het plaatje…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
25trd schreef:Mijn Frans is niet perfect, maar ‘vert’ is groen, da`s toch geen blauw of mis ik iets :
Vert de tropique betekent “Tropich groen ” ......
Nu heb ik ook een exemplaar in deze (originele) kleur .
Wat mij opvalt bij elke sm die ik in deze kleur al gezien heb is dat je een kleurnuance kan hebben van , laat ik zeggen donkerblauw tot bijna groenachtig .....
Dus het merk van de verf en de wijze van spuiten kan een enorm verschil maken .
Mijn spuiter heeft er serieus mee afgezien om de mijne een keer bij te werken .
Pas na twaalf stalen had hij de juiste nuance te pakken .
En ik moet zeggen dat heeft hij goed gedaan , hij heeft namelijk de onderste helf van de achtervleugel gespoten zonder dat je het kan opmerken .
Moest ik geen foto’s van de reparatie hebben ik zou niet geweten hebben waar hij gestopt was ..
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, op kenteken is ie uit 1973, maar zoals vrijwel welke SM waarvan ik een kenteken zie is ie dan van 30-06-JAAR, wat dus evenveel betekent als zeer weinig. Maar als het klopt moet het wel Bleu de Bregancon zijn wat volgens die fotos ook wel zou kunnen. Verder staat er op het kenteken dat ie ‘GROEN’ is, wat er toch wel weer op wijst dat er iemand bij de RDW ooit heeft gezien dat de franse kleur met ‘Vert’ begon.
Altijd leuk die kleuren opzoeken. Ik heb een nieuwe onderbak nodig, dus ik moet het denk ik toch wel achterhalen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op mijn sm kenteken ( import uit CH in 2003) staat gewoon datum eerste afgifte buitenland 04-02-1974.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heb even de eerst 20 sm’s uit ‘t bestand gepakt, daarvan zijn er 10 met een datum eerste toelating van 30-06-JAAR. Dat vind ik toch wel veel .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is inderdaad wel vrij opvallend ja….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Chassisnummer ???
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Van mijn auto…. uhmmm kenteken ligt in Abbenes… ik zal hem wel even opzoeken maandag.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ga je de carbs vervangen door trottle body’s? En LPG injectie plaatsen??
Dan nog een turbo in lepelen….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Throttle bodies weet ik eigenlijk nog niet. Ik dacht op zich eigenlijk aan gewoon de spruitstukken van een injectie pakken om eens mee te beginnen.
Als ik groot ben ga ik misschien eens denken aan biturbo… misschien met throttle bodies ik weet ‘t nog niet…. dat is wel erg maserati immers…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
YEP!Moet mogelijk zijn.
Citroensmgz,een medeforumlid,hier,heeft ook zo een 3 liter injectie,maar dan met 6 versnellingsbak.
Ik heb die al eens mogen aanschouwen.Zit nog voller onder de kap dan een gewone 2.7 injectie
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja ik ben ook al langzaam bezig met de VEMS boodschappenlijst… maar niet alles tegelijk.
Die 6e versnelling lijkt me ook wel wat ja. maar dat is meer iets voor als de motor er toch uit gaat ivm turbo’s enzo.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!