steunen
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 24 september 2004 01:16 AM

Vraagje ..ik moet eeehh ik weet niet precies hoe het heet maar het is het hoedje van de kogelstang achter gaan vervangen…nu heb ik een hele simpele vraag….hoe kan ik het beste mijn auto achter steunen ..met blokken ? en zo op welke plaats ? er zitten daar geen steunbalken dus ..?
alvast bedankt

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 24 september 2004 01:24 AM
  [ # 1 ]

ik zou hem gewoon op de normale kriksteun in het midden zetten.
als je zorgt dat de auto niet voor of achteruit kan, staat dat prima.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 september 2004 01:36 AM
  [ # 2 ]

Handrem er op en blokken voor de wielen. Niet dat ik dat wel heb hoor.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 september 2004 12:49 PM
  [ # 3 ]

Heb je een trekhaak? dan daar onder met een pootje. Anders met een blok hout en een pootje onder het hoekje vlak voor je cachterwiel onder het chassis. Er zit daar een vierkant stukje plaatwerk met rubber stopjes erin. Dat is de plek.

Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 25 september 2004 07:19 PM
  [ # 4 ]

Naar mijn idee zou ik inderdaad de voornoemde plaatsen kiezen, maar niet nadat je de “hardheid” hebt bepaald van die gebieden…....
Das ook de reden dat ik nu links en rechts twee van die nieuwe vierkantjes achteraan heb laten maken toen ik mijn Ds had gekocht….
Het vierkantje links achter viel er zowat af van llende….
Verteow je de zaak niet helemaal, een stevig plankje helpt altijd om de druk te verdelen, ook bij wat zwakkere plekken.
Succes ermee!

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 28 september 2004 01:10 AM
  [ # 5 ]

Veel gesteun

hé, ‘t gaat hier over bijna hetzelfde als bij “Wiel vervangen”

 

Ik heb daar een link naar foto’s van Roel Post geplaatst.

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 28 september 2004 11:11 PM
  [ # 6 ]

bedankt voor alle tips, de operatie is geslaagd en mijn dame komt weer geluidsloos omhoog, ik heb de krik van de ds bebruikt op de gewone plaats en een andere onder mijn trekhaak, ging prima !!

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 15 februari 2009 02:57 PM
  [ # 7 ]

leg altijd het wiel dat je er af haalt, plat onder de wagen, daar waar je werkt. Het is uit de weg en de wagen kan nooit volledig omvallen (op je).

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook