Poll | ||
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten? | ||
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itbs | 12 | |
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost | 18 | |
Totaal Aantal Stemmen: 30 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Originele SM bak = Originele DS bak…
SM zes bak is dus een gemodificeerde DS/SM 5 bak..
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Originele sm bak is géén ds bak! Het lijkt er wel héél erg op, maar de smbak heeft een andere primaire as, een andere 5, een ander koppelingshuis, een ander voorhuis en ander bovendeksel met schakel-mechaniek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja maar dat zijn details… in wezen is het gewoon een DS bak. Je kan niet een op een overzetten, maar met delen van een DS bak kan je heel wat doen aan je SM bak.
Kijk als er dingen zoals je deksel of koppellingshuis kapot zijn dan moet je op zoek naar een andere SM bak, maar bijna alle slijtage delen kom je een heel end met de juiste typen DS bak… en die zijn in grote getalen aanwezig… en er zijn voldoende liefhebbers voor dat er nog wel wat stukjes voor te vinden zijn, en dat is denk ik het belangrijke, toch?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat klopt. Maar ik vind dat dan dat de sm bak in basis een ds bak is, en dat er toch wel zoveel verschillen zijn dat je niet van een sm = ds bak kunt spreken. Toch?
Inderdaad kun je met een ds-donor bak vrijwel de hele sm bak opknappen. Alleen die primaire as is lastig, en die is best vaak gaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja daar heb je wel gelijk in. Is de franse club al zover dat ze die assen maken? Die assen zijn zowiezo een probleem… goed dan.
SM Bak ~ DS Bak
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het probleem is dat de primaire as tevens het pignon-tandwiel bevat. En het kroonwiel van het differentieel en het pignonwiel wat daar op loopt horen bij elkaar. Je moet dus kroon én pignon samen vervangen als het gaar is, omdat die dingen op elkaar zijn geslepen in de fabriek. De gene die dat wil oppakken moet dus de primaire as met dat pignon-tandwiel én het kroonwiel gaan laten maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja ik weet ‘t…. alleen ik denk dat M. Fraleux toch de enige is die dat zou kunnen rondbreien kwa financien…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik hoorde overigens dat M. Frauduleux er mee wil nokken
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja joh? Toch denk ik niet dat dat goed is voor de SM gemeenschap, wie ga je anders vinden die er zo veel tijd en moeite in wil stoppen?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat er de komende tijd wel wat over geroepen zal gaan worden. F. word ook ouder en heeft er geen zin meer in schijnt…
Dat het slecht voor de sm rijders is ben ik met je eens. Al moet ik je eerlijk zeggen dat ik niets van de franse club gebruik om sm te kunnen sleutelen en rijden. Ik haal de meeste meuk met cyril sars uit Italie. Net zo duur. Maar voor de speciale onderdelen hebben we de franse club wél écht nodig…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja gut, voor de motoren is het eigenlijk grotendeels allemaal wel op te lossen. Het gaat om een paar specifieke dingen, zoals bijvoorbeeld sierstrips, bumperrubbers enzo, en inderdaad een paar moeilijk te maken unieke delen zoals kroon/pignonwiel combos.
Maar ja, we zien wel hoe het loopt…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Als je alleen de F. SM club gebruikt voor die paar speciale delen en verder alles elders betrekt, en meerdere mensen doen dat op die manier, dan heeft de F. SM club ook geen recht van bestaan meer op den duur en dan kun je het schudden met de speciale onderdelen. Lijkt me…...
CX GTi Turbo 2 - All Black
waterman771 schreef:Het probleem is dat de primaire as tevens het pignon-tandwiel bevat. En het kroonwiel van het differentieel en het pignonwiel wat daar op loopt horen bij elkaar. Je moet dus kroon én pignon samen vervangen als het gaar is, omdat die dingen op elkaar zijn geslepen in de fabriek. De gene die dat wil oppakken moet dus de primaire as met dat pignon-tandwiel én het kroonwiel gaan laten maken.
Hallo ,
blablablablablabla van meneer Waterman 71. primaire-as en pignonas hebben niets met elkaar te maken.
Secundaire-as en kroonwiel horen bij elkaar. Primaire-as met vaste 1ste , 2de en AR vertanding is wel specifiek verschillend voor DS of SM.
Degene die iets gaat oppakken hoeft dus alleen maar een secundaire as en kroonwiel te laten maken. Succes.
Ik heb zeker 5 SM versnellingsbakken met de 9/ 35 kroon en pignon verhouding geleverd en klanten zijn daar zeer tevreden mee.
Ik ga proberen om een Excel bestandje hier te plaatsen met alle mogelijke overbrengverhoudingen die je kunt combineren van DS/SM en C 35.
Ik volg het topic over de zesbak ook. Zeer interessant, maar een C 35 Diesel 5 bak is zeldzaam, maar de benzine 5 bak is nog moeilijker te vinden.
Harry Martens
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
dsvitesse1 schreef:
Hallo ,
blablablablablabla van meneer Waterman 71. primaire-as en pignonas hebben niets met elkaar te maken.
Secundaire-as en kroonwiel horen bij elkaar. Primaire-as met vaste
Tututut, mag ik misschien een foutje maken en twee assen door elkaar halen? Pfffff meneer Martens….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ben benieuwd naar de excel sheet… zou daar ook de km’s/1000rpm in kunnen, heel misschien? Altijd handig voor topsnelheid/turbo inschaling…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!