Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De stoelen van de xantia waren een echte ontwerpmisser.
Daarbij zoals eerder vernoemd de prachtige schuifjes voor de verwarming (back to the ‘70s) was bij de BX dus beter geregeld.
Een nadeel bij de bx en zelf ondervonden is het driehoeksruitje in de achterdeur, was bij mij dus ingeslagen en dan pinnetje omhoog en weg radio
dus oplossing pinnetjes eruit
en de rammeltjes tja tis al een wat ouder model he,
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ja in vergelijk met een BX
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ik zeg geen (negatieve) punten meer over mijn bx want anders sta ik er binnenkort mee stil ops:
Als het allemaal meezit zit ik om 12:30 in een BX…....
Ik zal eens kritisch kijken (en ruiken )
Ja! die BX… maar met dat ruiken bendoel ik iets anders mee…
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
BX van bram Sigaren was het toch?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Klopt…maar ik bedoel de stank die Bram laats in de BX had
Ow ships, ik moet nog ff rvs knippen voor hem ops:
En die was ik vergeten:
Het te vlak staande stuurwiel dat ook nog eens niet versteld kan worden. Ik zit redelijk dicht op het stuur (rally zitpositie wordt mij weleens verweten) maar dat is in een BX dus meteen met de rechterknie in het contactslot.
M&M schreef:Maar dan wel in vergelijk met GTi stoelen van de BX anders ben ik het niet met je eens , een Exclusive / Activa interieur zit uitstekend tov standaard BX meubilai
Tevens wil ik ook als ervaringsdeskundige aangeven dat de X2 Activa stoelen (inclusief kantelmogelijkheid) de BX GTI stoelen veruit overtreffen. Langer doorlopende leuning + (eindelijk) goede zitting en instelbare lendesteun. X2 Exclusive had iets kortere zitting maar was ook kantelbaar dus daar geldt m.i. hetzelfde voor.
Zoals ik al schreef: Jammer alleen dat die stoelen niet in normale Xantia’s leverbaar waren tegen meerprijs. Hetzelfde gold voor mij voor de ZX. De enige stoelen die echt lekker waren (Volcane / 16V) kon je ook niet tegen meerprijs krijgen in een Avantage / Aura / SX.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Het enige wat ik mis van de bx is het muntvakje en de eenspaaks stuur
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Sep schreef:De stoelen van de xantia waren een echte ontwerpmisser.
Daarbij zoals eerder vernoemd de prachtige schuifjes voor de verwarming (back to the ‘70s) was bij de BX dus beter geregeld.Een nadeel bij de bx en zelf ondervonden is het driehoeksruitje in de achterdeur, was bij mij dus ingeslagen en dan pinnetje omhoog en weg radio
dus oplossing pinnetjes eruit
en de rammeltjes tja tis al een wat ouder model he,
Dan buigen ze de bovenkant van de deur open zoals mij eens overkwam.
Schadepost : nieuwe deur en spuiten. DAn toch maar liever een ruitje. in mijn geval had ik het frontje eraf en niet in de auto. Er was dus helemaal niks van waarde meegenomen. Wel was de hele auto doorzocht en het was dus 1 grote zooi.
Verdere ontwerp aanmerkingen.
Trillende snelheidsmeter hoeft echt niet. Maar als ze wat ouder worden gaan de kabels achteruit of er wordt aan geprutst waardoor de kabels niet mooi liggenn en dan begint het getril.
Het gebruikte plastic is nogal eens te hard. Steeds meer plastic dingen beginnen bij mij van ouderdom af te breken.
draagarmlagers achter: de lagers zijn gewoon te zwak voor de constructie.
octopus + andere rubber delen: waarom gaat dat standaard maar een jaar of 12 mee?
cassettevakje is leuk voor de 80ies, maar ik heb er zelf nooit een cassettespeler ingehad. Gelukkig passen er oo kwat CD’s in het bovenste deel van het onderste dashboardvakje en met mp3 heb je maar een paar cd’s nodig.
Positieve dingen zijn er natuurlijk ook genoeg.
achterraambediening vind ik een groot pluspunt. Zo heb je toch maar 2 schakelaars nodig en iedereen kan erbij: ook ik als bestuurder wat ik zeer prettig vind.
gti (late tzi) stoelen zijn heerlijk geprofileerd.. Ben ik zeer content mee.
Gr,
Marten
Die éénspaak-sturen vond ik juist prachtig!
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
tja das een generatie verschil, we vergelijken alle mogelijkheden en gemakken wat er nu is, met aan auto van de jaren 80
De GTi stoel zit super je bent niet zo lang bezig met het instellen van de stoel hoe meer mogelijkheden
Voor die tijd ...
Sep schreef:De GTi stoel zit super je bent niet zo lang bezig met het instellen van de stoel hoe meer mogelijkheden
Je moet toch wachten tot de boel op druk en omhoog is
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ohja das ook zo
tijd zat
René van Maren schreef:Die éénspaak-sturen vond ik juist prachtig!
Ja, ik ook. vandaar dat ik het standaard GTi stuur eruit gesloopt heb, en vervangen heb door een 1 spaaks exemplaar