14 van de 43
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Gais zijn GTi’tje -> Einde.
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 12 februari 2009 09:52 PM
  [ # 196 ]

Ben geen lid.

Zijn die keerringen eigenlijk allemaal hetzelfde van de BE1 en BE3 bakken? En kan ze dan ook van elke willekeurige Xantia/XM bestellen? Vergeten naar te vragen maar mij werd verteld dattie niks binnen ging krijgen uit Frankrijk.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 februari 2009 09:55 PM
  [ # 197 ]

volgens mij zijn die keeringen allemaal hetzelfde alleen heel zeker weten doe ik het niet…

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 12 februari 2009 10:10 PM
  [ # 198 ]
McDean schreef:

volgens mij zijn die keeringen allemaal hetzelfde alleen heel zeker weten doe ik het niet…

Vanaf heden weet je het dan zeker. Want de aandrijfas keerringen zijn voor de BE1 en BE3 hetzelfde. Deze kan je gewoon bij de dealer halen voor 2 of 3 tientjes voor beiden.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 februari 2009 10:18 PM
  [ # 199 ]
PrutsyLJ schreef:
McDean schreef:

volgens mij zijn die keeringen allemaal hetzelfde alleen heel zeker weten doe ik het niet…

Vanaf heden weet je het dan zeker. Want de aandrijfas keerringen zijn voor de BE1 en BE3 hetzelfde. Deze kan je gewoon bij de dealer halen voor 2 of 3 tientjes voor beiden.

dan zijn zelf die van een Bx 1400 hetzelfde

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 12 februari 2009 10:32 PM
  [ # 200 ]

Dat is mooi, hoef ik alleen nog die rubberdoppen ergens vandaan zien te halen.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 15 februari 2009 09:49 PM
  [ # 201 ]

vind ik raar dat het zo lang moet duren bij die dealer, ik heb vorig jaar alles wat ik nodig had binnen een week binnen,dwz leidingen voor naar achter benzine leidingen en die rubber buffers, maar ik gaf de magazijnman de nummers, die had ik zelf al opgezocht. daar zijn ze blij mee want dat scheelt ze een hoop tijd en werk.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 februari 2009 01:17 AM
  [ # 202 ]

De onderdelenleverantie via Cit ligt volledig op z’n gat lijkt het wel. Ik had pas een paar slangen nodig voor de Evasion, je wil niet weten hoe lang dat duurde…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 16 februari 2009 10:07 AM
  [ # 203 ]

Ben niet de enige dus, mij is verteld dat er maar niks uit Frankrijk kwam. Ook de veren voor de Berlingo van mijn vader is problematisch (linker was de laatste en rechts moet nog komen)

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 16 februari 2009 11:00 AM
  [ # 204 ]

Ze schijnen weer te staken in Frankrijk Rolling Eyes

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 16 februari 2009 10:21 PM
  [ # 205 ]

Ah, vandaar.  Laughing

Eindstoppen zijn niet meer nieuw te krijgen maar komt een 2dehands setje aan en ook de bakkeerringen (via Hesselink)
Nu nog een gaatje vinden om de benodigde leidingen bij de dealer af te geven, hopelijk hebben ze tijd om die deze week nog te maken zodat ik volgende week verder kan.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 februari 2009 09:19 AM
  [ # 206 ]

Gijs, ik raakte gistren in gesprek met een oud-BX (thans Xantia)- rijder.
Het blijkt dat hij nog nieuwe (!!) leidingen heeft liggen thuis; dus alle vier van voor naar achter.
Hij geeft me vandaag de artikelnummers…..is er nog belangstelling hiervoor?
(Ik dacht je telefoonnummer nog te hebben, maar die stond niet meer im Handy..)
Ik heb het over de originele stalen Citroën-dingesten dus.
Mocht je intussen over leidingen beschikken maak ik er een ander wel blij mee.

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 19 februari 2009 11:49 PM
  [ # 207 ]

Die had ik al eerder gekocht, leidingen op het subframe heb ik vanmiddag afgegeven en worden nagemaakt.
Voorderest ben ik volgens mij compleet en zometeen een week vrij…

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 22 februari 2009 04:04 PM
  [ # 208 ]

Ben ik weer, heb een vraag over het schakelmechanisme want ik kom er niet helemaal uit.

Omdat de batterijen van de camera leeg zijn moet ik het even doen met telefoonfoto’s.

Als je goed kijkt zie je van links die twee stangen onder de auto vandaan komen. Op het stuurhuis zitten twee (dezelfde) gaten met schroefdraad, ik neem aan dat die bedoelt zijn om de schakelstangen op te monteren.

De rechter (dus links als je in de rijrichting kijkt) zat een kogelkop ingeschroefd, aangezien er in stang nr1 zo’n zelfde kop zat dacht ik, die moet daar. Maar hoe moet nr2 gemonteerd worden en waarmee? Deze zit boven het andere gat maar als ik die tegen het stuurhuis aandruk is de speling tot nr1 minimaal (tot niet) En daarnaast, ik heb nog niks gevonden waarmee ik nr2 op het stuurhuis kan monteren.

Dit is het deel wat ik nr2 heb genoemd.

Hier zie je de uiteinden van de schakelstangen wat beter, die stang waar alleen zo’n kogelkopzitting(?) op zit hoort dus bij nr2. Die andere waar je twee schakelstangen op kan monteren nr1.

Ik hoop dat jullie kunnen zien wat ik bedoel Wink

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 22 februari 2009 04:23 PM
  [ # 209 ]

Ow, misschien wat beter in de Haynes manual kijken. Stangenstelsel ligt op deze manier goed dus. Nu moet ik alleen nog weten hoe ik nr2. op het stuurhuis gemonteerd kan krijgen, heeft iemand nog iets liggen?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 februari 2009 04:59 PM
  [ # 210 ]

zo hoort het: (stange zijn anders maar principe hetzelfde

hier op te zoeken om te vergroten:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZLTXFLWL

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
14 van de 43
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook