Hello… hier ben ik weer.
Ik ben er vandaag achtergekomen dat je als je zuigers en cyliders uit je blok haalt je die moet merken. Ik ben al een fase verder nu ik die info tegenkwam…. stom.. Heeft iemand van jullie een ID wat ik nu moet doen? gokken? http://picasaweb.google.nl/sergesloodgietersbedrijf/MoteurID#5303530231225204466
Tips voor het terugbouwen van het geheel zijn dus bruikbaar. Alles gaat me goed af (zonder ervaring) maar zie nu maar hoe gek het kan lopen… [/img]
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Je zou kunnen kijken, evt. met een vergrootglas, of bepaalde slijtagesporen van een zuigerbodem overeenkomen met een cilinderbus. Misschien kun je op die manier al wat paartjes vormen. Anders zul je met meetgereedschap aan de gang moeten denk ik, alles meten en dan aan de hand van gemiddelde spelingen de boel moeten paren. In het uiterste geval zou je de cilinderbussen kunnen laten honen en voor alle zuigerbodems nieuwe zuigerveren en olieschraapveren monteren.
Als het mijn voiture was, zou ik sowieso voor de laatste optie gaan, als je de motor zover uit elkaar hebt liggen…......
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je kan het ook gokken. Als je de lagerschalen boven en onder maar bij elkaar houdt..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Laten honen en nieuwe zuigerveren idd.
Lekker ‘frisse’ compressie…
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zie op de foto dat je de lagerkappen ook niet bij de drijfstangen hebt gehouden Dat is wél heel belangrijk: de drijfstangen worden namelijk in één keer gelijnboort dus kun je niet de lagerkappen van die drijfstangen door elkaar heen gaan halen. Dan heb je kans dat de motor vast zal lopen….
Het is dus wel heel belangrijk dat de lagerkap en drijfstang gemerkt worden en op precies de zelfde manier als dat ze zaten in elkaar gezet worden!
Zuigers en bussen door elkaar heen halen is niet zo’n ramp. Dat kun je, zoals bogaard al schreef wel gokken. Al is honen en nieuwe veren monteren wel zo mooi natuurlijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lagerkappen en drijfstangen hebben meestal nummers. Die moeten overeen komen en aan de zelfde kant zitten.
Zuigers zitten ook op een bepaalde manier in het blok!! (let op het pijltje en letters AV)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ai.. Ik zal vanavond eens heel aandachtig gaan meten en de lettertjes gaan zoeken..