Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Wat mij vanochtend erg opviel bij mijn auto is dat de pekel een nogal vervelende werking op de ongelakte bumpers heeft. Het gaat er enorm aan vast zitten, is slecht te verwijderen en slaat wit uit. Wil je de bumpers mooi houden dan lijkt het mij het beste om z.s.m. je bumpers weer schoon te maken, anders heeft dit denk ik geen tijdelijke werking.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Net even een half uur als een gek aan het boenen geweest en ik geloof dat het ergste er nu wel af is. Van het weekend bij daglicht nog maar eens in de herhaling, geen leuke werk dit
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Wit uitslaan? Dat zou voor mij juist een uitkomst zijn. Mijn ooit witte bumpers zijn heel vies grijs nu. Ik ben eerder bang voor de bruine uitslag rondom de bumpers…
Toch een goeie tip!! Is op een rode, blauwe of zwarte BX geen porem, witte bumpers!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Haha in dat geval heb ik niets gezegd, maar het inderdaad meer voor de beruchte kleuren zoals rood, blauw etc. Mijn bumpers zijn echt nog gaaf rood, maar vanmiddag zagen ze er door die uitslag erg lelijk uit. Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet.
Het was al lang niet zo erg geweest als de bumpers gespoten waren zoals bij de TZx uitvoeringen, dan kun je het er zo afvegen. Met dit niet gladde kunststof is de pekel blijkbaar bijzonder tevreden, het hecht er helemaal aan vast.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Tip via een ander forum: borstelen met een nylonborstel.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Inwrijven met vaseline om het zout niet te laten hechten? Ik weet alleen niet of vaseline een bijwerking heeft op kunststof. Ik dacht het niet omdat het zuurvrij is maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb het ooit gebruikt op mijn F..t Uno toen ik dacht dat ze nog roestvrij was en de bumpers waren ook erg mooi toen. Het werkte wel mooi, ik kon de zooi er zo af vegen maar het nadeel is dat het ook weer erg veel vuil aanpakt. Elk spettertje troep blijft er aan plakken…
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 15708
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Lost het zout niet gewoon op in water?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Nee, bij die ongelakte bumpers (dus niet helemaal glad) is het oppervlak vrij ruw en krijg je het er niet zomaar af.
Het resultaat was vanochtend wel redelijk bevredigend.
mathijs schreef:Inwrijven met vaseline om het zout niet te laten hechten? Ik weet alleen niet of vaseline een bijwerking heeft op kunststof. Ik dacht het niet omdat het zuurvrij is maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb het ooit gebruikt op mijn F..t Uno toen ik dacht dat ze nog roestvrij was en de bumpers waren ook erg mooi toen. Het werkte wel mooi, ik kon de zooi er zo af vegen maar het nadeel is dat het ook weer erg veel vuil aanpakt. Elk spettertje troep blijft er aan plakken…
Kunstof bumpers in de vaseline? WD40 of siliconenspray werkt ook, en is minder vet dan glijmiddel…
Emiel
Ik heb er vrij weinig last van moet ik zeggen
Maar ik heb ook nog niet in verse pekel gereden
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Het is het ergste als je achter een pekelstrooier hebt gereden. Dat zout vloeit helemaal uit lijkt wel.
Siliconen of wd40 blijft toch ook vet? Heb ik wel eens geprobeert, blijft ook alles aan plakken. Vaseline is toch beter dan glijmiddel, dat is namelijk oplosbaar in water
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
@ BasisBIX: denk dat die rit naar de Voorjaarsmeeting in Heusden ook nogal wat ‘pijn’ heeft gedaan, mijn auto stond er mooi gepoetst bij ‘s ochtends en was helemaal wit bij aankomst. Daarbij gaat mijn woon-werk route over ‘pekelwegen’.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gisteren nog even mijn arm lam geboend op (vooral) de achterbumper, echt een kloteklus maar het ziet er nu weer best goed uit!
Hoi , gebruik geen siliconespray op kunstof of rubberdelen die in de zon komen .
Silicone spray tast namelijk de uv beschermers uit de kunstof en het rubber aan .
Resultaat banden die sneler verdrogen (droogte scheurtjes ).
Bumpers die grauw worden en waar je het vuil niet meer uit krijgt om dat het oppervlak begint te verkruimelen.
Gebruik voor je banden een reinigings schuim van michelin of een ander goed merk .
Voor bumpers heb ik goede ervaringen met armor all .
Dit spul is wel wat duurder maar het resultaat is veel beter zeker op de lange termijn
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Weet je of lijnolie diezelfde negatieve werking als siliconenspray en waar is armor all te koop?
Ik heb er eens ongewild LHM voor gebruikt (geknapte krul-leiding), dat werkte uitstekend…
Ich bin ein Breaker