Totaal aantal Berichten: 10346
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mijn linker hulpstuurhuis heeft speling. Ik heb de komende 2000 km geen tijd om het te reviseren. Kan de moer aan de bovenkant met 2 kgm aangehaald worden als tijdelijke oplossing?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als tijdelijke oplossing zou ik dat wel durven.
Citroen!
hulpstuurhuis
Je kan het volgende overwegen:
Voordat je die moer aandraait, kun je hem ook eerst even wat losser zetten,vervolgens de kap die het stuurhuis vastzet op het hulpstuurhuis demonteren (twee m7-bouten), in het bovenste gat een smeernippel draaien en er met beleid wat vet inspuiten, als het goed is bereikt dit vet de bovenste kogels.
Vervolgens opbouwen en moer aandraaien tot je geen speling meer op je wiel voelt (wiel uiteraard los van de grond om speling te kunnen voelen).
Je kunt zondermeer die bovenste moer aandraaien (of aantikken) om de speling voor langere tijd op te heffen, je kunt de revisie best even uitstellen.
Weet je zeker dat de speling in het hulpstuurhuis zit? In 9 vd 10 gevallen zit de speling op de getande verbinding van het stuurarmpje boven op het hulpstuurhuis. Bout en moer slagje aandraaien en klaar.
Re: hulpstuurhuis
repelsteeltje schreef:Je kan het volgende overwegen:
Voordat je die moer aandraait, kun je hem ook eerst even wat losser zetten,vervolgens de kap die het stuurhuis vastzet op het hulpstuurhuis demonteren (twee m7-bouten), in het bovenste gat een smeernippel draaien en er met beleid wat vet inspuiten, als het goed is bereikt dit vet de bovenste kogels.
Vervolgens opbouwen en moer aandraaien tot je geen speling meer op je wiel voelt (wiel uiteraard los van de grond om speling te kunnen voelen).Je kunt zondermeer die bovenste moer aandraaien (of aantikken) om de speling voor langere tijd op te heffen, je kunt de revisie best even uitstellen.
Helemaal mee eens.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper