René van Maren schreef:Sep schreef:De GTi stoel zit super je bent niet zo lang bezig met het instellen van de stoel hoe meer mogelijkheden
Je moet toch wachten tot de boel op druk en omhoog is
Tip: onderhoudt het hydraulisch systeem goed & zet ‘m altijd stil in de allerhoogste stand. Ben je zo weg….
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Tip: onderhoudt het hydraulisch systeem goed & zet ‘m altijd stil in de allerhoogste stand. Ben je zo weg….
Dat is geen gezicht!
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
M&M schreef:zandvoorta schreef:Het enige wat ik mis van de bx is het muntvakje .. knip ..
Dat was idd erg handig ... maar tegenwoordig heb je de chipknip ipv muntjes
Wat is chipknip???
Ik heb nog steeds muntjes hoor voor de parkeermeter
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
@M&M. hij is van (ver) “boven het kanaal”
Daar lopen de parkeermeters nog op kolen
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Hé, volgens mij zit je mij in de maling te nemen, of niet, ehhhh…. heu….
:
Hobbelpaarden lopen hier tenminste in de wei
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Grappig, ik geloof dat niemand de kaartenvakken in de deuren te klein vindt, behalve ik. Is eigenlijk het enige wat ik eraan heb toe te voegen. Ik heb graag mijn wegenkaarten onder handbereik, nu moet ik altijd graven in het dashboardkastje (die op zijn beurt wel heerlijk ruim is).
Wat de hoedenplankconstructie betreft: dit probleem speelt volgens mij alleen bij BX-en met een gedeeld omklapbare achterbank. De eenvoudige constructie van de normaal in 1 stuk omklapbare versies werkt IMO prima!! Alleen willen de kunststof klemmetjes op de achterbankleuning wel eens een stukje afbreken als ze op leeftijd raken. Maar die constructie van notabene de duurste versies is ronduit slecht!! Daarom ben ik eigenlijk wel blij met mijn GTI-1987 interieur, die heeft nog een achterbankleuning uit 1 stuk, voelt ook een stuk steviger aan.
Vergeleken met mijn Renault 9 valt er eigenlijk helemaal niks te klagen…. In de BX waan ik me tenminste in de 90er jaren, in de 9 nog in 1843…
Mja, misschien dat koplampen wel wat meer licht mochten geven… (En ja, ze zijn goed afgesteld en er zitten nieuwe lampen in).
Oh ja, en de flinterdunne deurprofieltjes.. dat doet dus echt goedkoop aan.
En uiteraard de radiopositie.
En de kleine kaartenvakjes.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
De deurspieën…die staafjes die je in je scharnier ramt om de zooi bij elkaar te houden..raar systeem..moest flink hameren om hem erin te krijgen, maar m’n deur hangt nu weer als nieuw.
Bedrading…echt el cheapo..beetje jammer
Het is al gezegd rammel en piep interieur..houdt een mens wakker zal ik maar zeggen.
..............
Voordelen zijn er ook al plenty genoemd..
Rien
KuikenXXL schreef:Voordelen zijn er ook al plenty genoemd..
Rien
Tsja….de Break uitvoering van de BX, daar kun je qua ruimte mee voor de dag komen…zeker als je de achterbank plat legt.
Ik heb in vroegere RD break’s (met niks extra’s aan optie’s) uit 86 en 88 weleens 2 europallets (dwars) erin kunnen schuiven met een heftruck….ik reed toen veel voor Lenoir Schuring drukkers (dus drukwerk en dat weegt flink wat).
Het was altijd weer spannend als hij helemaal plat stond (moest wel want anders zakte hij naar beneden als de heftruck de lading liet zakken )....komt ie omhoog of komt ie niet omhoog !!
De hele drukkerij kwam dan naar buiten, omdat men riep : Bram gaat rijden hoor !
Dat was dus ruim 400 kg achterin…..maar dan ook nog eens een (geremde) dubbelasser aanhanger erachter met 2 hoge pallets drukwerk.
En dan maar rijden door het land heen…...hoger dan de 4e versn. kreeg ik hem niet.
Ik ging met een totaal terreingewicht van ruim 2.5 ton over de weg.
Wat een WERKPAARDEN waren (zijn) die 65 pk 1.9 Diesels…..vind men het nog gek dat ik er al zoveel versleten heb.
ja, bedrading is uit kosten besparing bijna allemaal groen geworden. gewoon 1 haspel en trekken maar soms wel erg lastig.
verder irriteer ik me aan de hoedenplank die vast zit of er spontaan doorheen valt.
verder vind ik de zijn panelen van de kofferklep uiterst triest. als je onderdelen in de zijvakken legt kan je de panelen er na elke bocht weer afhalen als je de spullen nodig hebt. alles dondert er altijd achter, en de panelen zitten altijd los.
de elektronica wil ook nog wel eens een steekje laten vallen of op de franse slag werken, eerst een paar klappen, en dan doet het het weer.
de elektrische ramen vind ik ook een beetje van matige kwaliteit, soms moet je helpen om ze omhoog of omlaag te kijgen, en op de snelweg willen ze nog wel eens een eigen leven leiden als ze half open staan.
tevens de raamrubbers gaan snel kapot, en zijn ondoordacht gefabriceerd voor de bochten in de deur.
af en toe word je wel eens gek van hoe dingen gemonteerd zijn, ¾ zit alles gewoon geklikt, maar na 10+ jaar wil het niet echt meer los in 1 geheel. dan is de elasticiteit er wel een beetje uit.
oh ja…..het hydraulisch systeem is nooit helemaal dicht, maar ik denk dat ze dat hebben gedaan tegen het doorroesten van de bodem, zo blijft ie altijd vettig
voor de rest vind ik het prima auto’s waar ik helemaal niets op aan heb te merken, en voor mij dan ook altijd de nummer 1 zullen zijn !!!
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
tja, de hoedenplank is natuurlijk k*tzooi, erg slapjes en t werkt niet echt (een paar hoekprofieltjes aan de zijkant popnagelen doet wonderen!)
ik mis nog 1 dingetje van de BX: DE ZWARTE DOPPIES DIE DE ZIJPANELEN IN DE KOFFERBAK VASTHOUDEN (of dat inmiddels niet meer doen zeg maar)
K bedoel: da’s toch echt knullig gemaakt!
En die ADAL’s, daar moeten ze zich voor schamen!
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Minpunt vind ik ook het lullige kofferbakslotje. Schroevendraaier erin, draaien en je kan naarbinnen. Vond die junk bij mij ook makkelijk
BX16TGI schreef:Minpunt vind ik ook het lullige kofferbakslotje. Schroevendraaier erin, draaien en je kan naarbinnen. Vond die junk bij mij ook makkelijk
Wat ben ik begonnen met deze draad !
Voor degenen die deze *eerlijke* test tussen een Landrover Freelander met turbodiesel en een arme BX (type onbekend, maar ik vermoed een 1.4) nog niet hebben gezien….geniet maar
(met dank aan Eric Vertogen)
Bram schreef:
Ik ging met een totaal terreingewicht van ruim 2.5 ton over de weg.
Wat een WERKPAARDEN waren (zijn) die 65 pk 1.9 Diesels…..vind men het nog gek dat ik er al zoveel versleten heb.
Tja, zet je sig dan ook een keer goed neer: Bram - BX 19 D killer - ofzoiets
Overigens zit je - volgens het instructieboekje - nog niet aan het maximaal toegestane treingewicht, dat bedraagt 2680 kg voor een 19tgd break!
Ich bin ein Breaker