kont met kuren
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 15 februari 2009 07:04 PM

Sinds de achterkant van mijn DS bijna compleet vervangen is vertoont de kont wat kuren.
Na het starten komt ze gewoon omhoog aan de voorkant maar blijft de kont op de grond. Na wat gas geven en vooral op de rem trappen wil ze eindelijk ook haar achterkant verheffen.
Omgekeerd hetzelfde, als de auto in de hoogste stand staat moet ik toch eerst een klein stukje rijden voordat de normale rijstand weer is bereikt.

tips ?

rob

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 15 februari 2009 07:18 PM
  [ # 1 ]

Hoogteregelaar reviseren/reinigen…..

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 15 februari 2009 07:26 PM
  [ # 2 ]

ik neem aan dat je de achterste bedoeld die onder het stukje plaatwerk in de kofferbak zit ?? 
Vergeef mijn onkunde, ik heb de auto van voren naar achter leren kennen

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 15 februari 2009 07:42 PM
  [ # 3 ]

Nee, deze hoogteregelaar zit achter de linker C-stijl gemonteerd. Linkerachterscherm eraf en dan zie je bij de achterzijde van de achterdeur een afdekplaat zitten. Hierachter zit de hydrauliek. De hoogteregelaar herken je vanzelf. Systeem drukloos maken, hoogteregelaar voorzichtig demonteren en uitwassen in wasbenzine. Weer monteren en kijken of het probleem over is…......

Vooropgesteld dat je remsysteem achter goed ontlucht is, anders moet je hier eerst mee beginnen.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 15 februari 2009 08:15 PM
  [ # 4 ]

ik heb van vorige draadjes begrepen dat de remmen achter zichzelf ontluchten, is dat niet zo ?

grtz

rob

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 15 februari 2009 08:35 PM
  [ # 5 ]

Nee, dat heb je dan niet goed begrepen…..

Ik zal proberen het iets te verduidelijken: alle componenten in het hydraulisch circuit die een continue oliestroming hebben zijn in staat zichzelf te ontluchten. De olie onder druk vanaf de HD-regelaar gaat naar het desbetreffende component en de olie die retour komt gaat naar het voorraadvat. Deze retourolie kan lucht meenemen en deze kwijtraken in het voorraadvat. Denk hierbij aan het “kleine circuit” dus HD pomp en HD regelaar in uitgeslagen toestand, de remservo, het stuurhuis etc. De veercilinders, die weliswaar enkelwerkend zijn, kunnen hun lucht kwijt door te gymnastieken of door gewone veerwerking. Dit duurt dan wat langer. De remmen en dan met name de zuigers in de remcilinders zitten op een doodlopende leiding. Deze wordt alleen onder druk gezet of ontlast. Deze componenten kunnen hun lucht niet kwijt en moeten dus gespoeld worden, net zolang, totdat alle lucht ontweken is.

Duidelijker, zo?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
TerrorGiesje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-04-2008

Gepost: 17 februari 2009 09:04 PM
  [ # 6 ]

duidelijk

ik vind het alvast heel duidelijk, mooi !

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 18 februari 2009 11:05 PM
  [ # 7 ]

Nog een suggestie….alhoewel onwaarschijnlijk

Ik heb een keer hetzelfde euvel gehad. In mijn geval zat de hoogte regelaar niet goed bevestigd aan de stabilisator stang.

Dit zit onder de afdekplaat in de kofferbak, aldaar zie je een grote as hangend in lagers en twee kleine stangetjes bevestigd doormiddel van klemmen. Effe controleren of de klemmen nog goed vast zitten.

Ik kwam er pas één revisie hoogteregelaars later achter. Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook