Hier maar weer verder.
Hier staat Deel 1
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Net bij Rogier geweest: kastje werkt op mijn 2.0 16v uit begin januari 1997 met sportstand.
Code 23 gereset en zweven maar weer.
Ik ga dus zo’n kastje kopen.
Je staat genoteerd, en natuurlijk goed nieuws dat we een deel van 97 overwonnen hebben. Langzaamaan komen we er misschien achter vanaf welke productiemaand hij niet meer uit te lezen is.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Ondertussen zijn we aan aantal weken verder en ondervinden we dat code 24 nu en dan terugkomt.
Gezien de bokkesprongen die de snelheidsmeternaald maakt..
Binnenkort es oplossen dus als de nieuwe koppeling erin komt!
Bijgevolg rijden we weer met storingen rond, maar dat zullen we zaterdag weer es snel oplossen!
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Ik heb precies hetzelfde! Ook steeds code 24 en mijn snelheidsmeter geeft er ook vaak de brui aan.
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Hebben ze dat dan niet allemaal?
In de bebouwde kom rij ik bijvoorbeeld altijd tussen 15 en 40 kph
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
citroenzot schreef:Hebben ze dat dan niet allemaal?
In de bebouwde kom rij ik bijvoorbeeld altijd tussen 15 en 40 kph
Heb je een type 1 of type 2? Bij mij is het in ieder geval ondertussen zo dat ik meestal helemaal geen snelheidsindicatie meer heb, dus dat het wijzertje gewoon voor dood naar beneden hangt Bij een type één gaat de snelheidsmeter met een kabel, bij type 2 via een sensor op de aandrijfas die een stroompje geeft aan de teller. Het oplossen van die snelheidswijzer met parkinson kun je soms oplossen door de hoes van de kabel met olie vol te spuiten.. beetje een paardenmiddel maar schijnt soms te werken!
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
all right.. valt te proberen eh. Intussen weer een error 24 verder, dus..
Nee, ik heb een 1 dus dat zal anders zijn dan bij jou, avatargewijs te zien..
‘t Is wel een van de laatste type 1’s, maar ik ga er in ieder geval van uit dat dat dan nog een kabel is. En dan zit ie bij mij geloof ik op de bak.
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
De tellerkabel bestaat bij een type 1 uit twee delen, gelijk na het schutbord zit er een koppelstuk met elektrische aansluiting van daaruit loopt een tweede kabel naar de bak
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
voila se, meteen aangevuld, 2 delen dus
Fantastisch eh, dat Citroën aanhangers forum
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik krijg de ABS en de airco computer niet uitgelezen. VC gaat wel goed.
Bij de ABS kreeg ik na een aantal keer proberen wel de startcode, maar daarna niets meer.
Bij de airco computer gebeurt er helemaal niets.
De ABS en de airco doen het wel, dus de computers zijn niet defect.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
(Type 2, modeljaar ‘95, automatische airco)
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009
- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Nou ik snap hier helemaal niets van.
Een kastje met 2 draadjes met stekker.
Eentje voor de voeding in de sigaretten aansteker.
En dat andere ? waar gaat dat ?
zit er onder het dashboard dan ergens een plug waar je dat stekkertje aan de computer kunt sluiten ?
Onder de moter kap ?
En als je dan gereset hebt zijn dan ook de storingen meteen gerepareerd ??
groet Jan van Houtum.
Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive
Hoi Jan,
het is allemaal niet zo ingewikkeld, alleen wel veel leeswerk! In deel 1 staat alles beschreven, maar kortgezegd komt het neer op het volgende;
De computer kan uitgelezen worden door het aan te sluiten aan aarde, met een lampje ertussen.
Het kastje maakt het mogelijk om de computer op een eenvoudige manier uit te lezen. Inderdaad, je steekt de stekker in de 12v aansluiting en de andere sluit je aan op de computer. Bij een type 1 doe je dat onder de motorkap, bij een type 2 onder het stuur.
Het aantal keren dat het lampje knippert, komt overeen met een code. Die code correspondeert met een foutmelding in een sensor.
Resetten zorgt er niet voor dat alle problemen zijn opgelost, maar je begint met een schone lei en kunt daarna terugkerende foutmeldingen oplossen.
Probeer deel 1 eens door te lezen, de eerste paar pagina’s, dan wordt het je wel duidelijk.
groet Frank
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Brian schreef:Ik krijg de ABS en de airco computer niet uitgelezen. VC gaat wel goed.
Bij de ABS kreeg ik na een aantal keer proberen wel de startcode, maar daarna niets meer.
Bij de airco computer gebeurt er helemaal niets.
De ABS en de airco doen het wel, dus de computers zijn niet defect.Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
(Type 2, modeljaar ‘95, automatische airco)
Niemand enig idee?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik kan alleen de airco en de MM computer uitlezen en niet de VC. Geen idee waarom.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi