Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Zo op een afstand is “rottig lopen” moeilijk te beoordelen.
Resetten doe je idd door de pluspool van je accu 10-15 minuten los te gooien. Daarna weer aansluiten en de motor even rustig stationair laten lopen om weer ‘in te leren’. Loopt ie daarna nog niet lekker dan zel je verder moeten gaan zoeken. Zo’n sensor kost ergens tussen de 10 en 20 euro, kost je de kop ook niet…
Is dat leren lopen achteraf eigenlijk met of zonder gas bij te geven als hij zou dreigen stil te vallen? :
Ik heb de ECU gereset,
Ik heb hem nu nog maar een keer voelen stotteren terwijl hij normaal de eerste 10 minuten dat ik reed aan de gang bleef met stotteren,
Ik heb dus het idee dat het wel heeft geholpen hopen dat die het volhoud.
Ik heb trouwens geen gas hoeven geven bij het opnieuw inleren hij liep met mooi.
Verder zag ik dat de v-snaar? van de dynamo nogal zwabberde hoe strak moet je deze riem eigelijk stellen?
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Zo strak mogelijk.
Van de dynamo? Zo strak mogelijk? Dan lopen binnen de kortste keren de lagers van je dynamo naar zijn grootje.
De multiriem moet je nog een klein beetje heen en weer kunnen bewegen met je vinger.
Dus de multiriem moet niet helemaal strak.
Maar nu kan ik hem van voor naar achter ong. 20mm bewegen moet dat ong. 10 worden of is dat al te strak?
Stelregel is toch een halve slag kunnen draaien of is het bij een BX weer anders?
Ik heb eens gekeken ik kan de v-snaar van helemaal voor naar achteren 22mm bewegen is dit goed ofniet?
Ik heb nu 3 verschillende antwoorden gelezen wat is nu de goede?
Ik ken hem trouwens ook iets meer als een halve slag omdraaien.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hoe heb je dat zo precies gemeten?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Een stalen rij er langs houden tegen de radiateur aan, en dan de v-snaar zo ver mogelijk op en neer bewegen
Ik heb vandaag geprobeert de achterbak van mijn bx wat beter te isoleren, ik heb er nu bubbelfolie ingelegt en wil een beetje gaan uitproberen wat nu echt zal helpen.
Omdat ik nogal vaak met de achterbank plat rij en dan kom er echt een herrie van achteren.
Heeft iemand een idee wat nou echt een goed isolatiemateriaal is om er zo in te leggen?
Verder zag ik een plek met schimmel op het kleed in de achterbak is er een bekende plek waar een bx gaat lekken in de achterklep?
Op 16 maart moet de bx voor de APK.
Dus heb ik al wat kleine dingetjes eraan gedaan zoals de tussenpijp van de uitlaat te vervangen.
Maar linksvoor zit nogal een behoorlijke rammel in het onderstel.
Nou heb ik al mijn reactiestangetje rechtsvoor een keer vervangen
maar toen bleek het de fusee te zijn die rammelde nu ben ik er zeker van dat het niet de fusee is, maar zijn er nog andere verdachten die ik na moet gaan kijken om te bevestigen dat het deze keer wel de reactiestang is en kan dit kwaad voor de APK?
Dit bedoelen jullie toch met reactiestangetje?
Vandaag is mijn bx voor een nieuwe Apk gegaan en hij/zij is geslaagd.
Ik kan dus weer een jaar vooruit.
Het enigste kleine puntje wat eraan gedaan moest worden was een nieuw beugeltje voor de handremkabel erop lassen, tiwraps ( hoe schrijf je dat ) waren blijkbaar niet afdoende. Maar ik ben blij dat die weer een jaartje meemag.
Verder kreeg ik complimenten dat die er goed uitzag!
Nu wil ik de bx dus weer verder in orde maken dus wil ik er het volgende aan gaan doen.
- Op de linker wielkast zit wat roest nou heb ik dit van bovenaf mooi weggewerkt, maar als ik het zijscherm eraf haal kan ik er dan ook van binnenuit bij?
- Rammelstokje linksvoor vervangen.
- Inlaatluchttemperatuursensor schoonmaken, vanwege het schokken bij koud weer. Maar de motor loopt ook zonder die sensor heb ik bevonden waar is die sensor dan voor nodig?
- Kleppen stellen. Dit zal dan als het goed is van de zomer mijn eerste iets grotere klus worden, maar daar zal ik dan nog wel op terug komen
Ik denk met nog een hoop vragen van hoe en wat!
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gefeliciteerd met de nieuwe APK!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
mooi dat ze er door is gekomen, weer een jaar verder zweven