4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
(On)zinnig- of (on)doordachtheden van de BX ! ?
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 juni 2005 12:24 PM
  [ # 46 ]
René van Maren schreef:
Sep schreef:

De GTi stoel zit super je bent niet zo lang bezig met het instellen van de stoel hoe meer mogelijkheden Confused

Je moet toch wachten tot de boel op druk en omhoog is

Tip: onderhoudt het hydraulisch systeem goed & zet ‘m altijd stil in de allerhoogste stand. Ben je zo weg….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 22 juni 2005 12:26 PM
  [ # 47 ]
karel schreef:

Tip: onderhoudt het hydraulisch systeem goed & zet ‘m altijd stil in de allerhoogste stand. Ben je zo weg….

Dat is geen gezicht!

 

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 22 juni 2005 12:30 PM
  [ # 48 ]
M&M schreef:
zandvoorta schreef:

Het enige wat ik mis van de bx is het muntvakje .. knip ..

Dat was idd erg handig Very Happy ... maar tegenwoordig heb je de chipknip ipv muntjes Confused

Wat is chipknip??? Rolling Eyes
Ik heb nog steeds muntjes hoor voor de parkeermeter Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 22 juni 2005 12:32 PM
  [ # 49 ]

@M&M. hij is van (ver) “boven het kanaal” Wink
Daar lopen de parkeermeters nog op kolen Wink

 

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 22 juni 2005 12:36 PM
  [ # 50 ]

Hé, volgens mij zit je mij in de maling te nemen, of niet, ehhhh…. heu….
Confused  Confused  Confused:

Hobbelpaarden lopen hier tenminste in de wei Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 22 juni 2005 12:38 PM
  [ # 51 ]

Mr. Green

 

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 22 juni 2005 01:04 PM
  [ # 52 ]

Grappig, ik geloof dat niemand de kaartenvakken in de deuren te klein vindt, behalve ik. Is eigenlijk het enige wat ik eraan heb toe te voegen. Ik heb graag mijn wegenkaarten onder handbereik, nu moet ik altijd graven in het dashboardkastje (die op zijn beurt wel heerlijk ruim is).

Wat de hoedenplankconstructie betreft: dit probleem speelt volgens mij alleen bij BX-en met een gedeeld omklapbare achterbank. De eenvoudige constructie van de normaal in 1 stuk omklapbare versies werkt IMO prima!! Alleen willen de kunststof klemmetjes op de achterbankleuning wel eens een stukje afbreken als ze op leeftijd raken.  Sad  Maar die constructie van notabene de duurste versies is ronduit slecht!!  Evil or Very Mad Daarom ben ik eigenlijk wel blij met mijn GTI-1987 interieur, die heeft nog een achterbankleuning uit 1 stuk, voelt ook een stuk steviger aan.  Smile

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 22 juni 2005 02:51 PM
  [ # 53 ]

Vergeleken met mijn Renault 9 valt er eigenlijk helemaal niks te klagen…. In de BX waan ik me tenminste in de 90er jaren, in de 9 nog in 1843…

Mja, misschien dat koplampen wel wat meer licht mochten geven… (En ja, ze zijn goed afgesteld en er zitten nieuwe lampen in).

Oh ja, en de flinterdunne deurprofieltjes.. dat doet dus echt goedkoop aan.

En uiteraard de radiopositie.

En de kleine kaartenvakjes.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 22 juni 2005 07:40 PM
  [ # 54 ]

De deurspieën…die staafjes die je in je scharnier ramt om de zooi bij elkaar te houden..raar systeem..moest flink hameren om hem erin te krijgen, maar m’n deur hangt nu weer als nieuw.

Bedrading…echt el cheapo..beetje jammer

Het is al gezegd rammel en piep interieur..houdt een mens wakker zal ik maar zeggen.

..............

Voordelen zijn er ook al plenty genoemd..

Rien

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 22 juni 2005 08:46 PM
  [ # 55 ]
KuikenXXL schreef:

Voordelen zijn er ook al plenty genoemd..

Rien

Tsja….de Break uitvoering van de BX, daar kun je qua ruimte mee voor de dag komen…zeker als je de achterbank plat legt. Cool
Ik heb in vroegere RD break’s (met niks extra’s aan optie’s) uit 86 en 88 weleens 2 europallets (dwars) erin kunnen schuiven met een heftruck….ik reed toen veel voor Lenoir Schuring drukkers (dus drukwerk en dat weegt flink wat).

Het was altijd weer spannend als hij helemaal plat stond (moest wel want anders zakte hij naar beneden als de heftruck de lading liet zakken Smile )....komt ie omhoog of komt ie niet omhoog !!
De hele drukkerij kwam dan naar buiten, omdat men riep : Bram gaat rijden hoor ! Twisted Evil

Dat was dus ruim 400 kg achterin…..maar dan ook nog eens een (geremde) dubbelasser aanhanger erachter met 2 hoge pallets drukwerk.
En dan maar rijden door het land heen…...hoger dan de 4e versn. kreeg ik hem niet.
Ik ging met een totaal terreingewicht van ruim 2.5 ton Exclamation  over de weg. Exclamation

Wat een WERKPAARDEN waren (zijn) die 65 pk 1.9 Diesels…..vind men het nog gek dat ik er al zoveel versleten heb. Cool

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 22 juni 2005 09:05 PM
  [ # 56 ]

ja, bedrading is uit kosten besparing bijna allemaal groen geworden. gewoon 1 haspel en trekken maar Laughing  soms wel erg lastig.

verder irriteer ik me aan de hoedenplank die vast zit of er spontaan doorheen valt.

verder vind ik de zijn panelen van de kofferklep uiterst triest. als je onderdelen in de zijvakken legt kan je de panelen er na elke bocht weer afhalen als je de spullen nodig hebt. alles dondert er altijd achter, en de panelen zitten altijd los.

de elektronica wil ook nog wel eens een steekje laten vallen of op de franse slag werken, eerst een paar klappen, en dan doet het het weer.

de elektrische ramen vind ik ook een beetje van matige kwaliteit, soms moet je helpen om ze omhoog of omlaag te kijgen, en op de snelweg willen ze nog wel eens een eigen leven leiden als ze half open staan.
tevens de raamrubbers gaan snel kapot, en zijn ondoordacht gefabriceerd voor de bochten in de deur.

af en toe word je wel eens gek van hoe dingen gemonteerd zijn, ¾ zit alles gewoon geklikt, maar na 10+ jaar wil het niet echt meer los in 1 geheel. dan is de elasticiteit er wel een beetje uit.

oh ja…..het hydraulisch systeem is nooit helemaal dicht, maar ik denk dat ze dat hebben gedaan tegen het doorroesten van de bodem, zo blijft ie altijd vettig Wink

voor de rest vind ik het prima auto’s waar ik helemaal niets op aan heb te merken, en voor mij dan ook altijd de nummer 1 zullen zijn !!!  Cool  Very Happy

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 17-02-2005

Gepost: 22 juni 2005 09:06 PM
  [ # 57 ]

tja, de hoedenplank is natuurlijk k*tzooi, erg slapjes en t werkt niet echt (een paar hoekprofieltjes aan de zijkant popnagelen doet wonderen!)

ik mis nog 1 dingetje van de BX: DE ZWARTE DOPPIES DIE DE ZIJPANELEN IN DE KOFFERBAK VASTHOUDEN (of dat inmiddels niet meer doen zeg maar)
K bedoel: da’s toch echt knullig gemaakt!

En die ADAL’s, daar moeten ze zich voor schamen!

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 22 juni 2005 11:12 PM
  [ # 58 ]

Minpunt vind ik ook het lullige kofferbakslotje. Schroevendraaier erin, draaien en je kan naarbinnen. Vond die junk bij mij ook makkelijk Evil or Very Mad

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 23 juni 2005 12:46 AM
  [ # 59 ]
BX16TGI schreef:

Minpunt vind ik ook het lullige kofferbakslotje. Schroevendraaier erin, draaien en je kan naarbinnen. Vond die junk bij mij ook makkelijk Evil or Very Mad

Wat ben ik begonnen met deze draad !  Twisted Evil

Voor degenen die deze *eerlijke* test tussen een Landrover Freelander met turbodiesel en een arme BX (type onbekend, maar ik vermoed een 1.4) nog niet hebben gezien….geniet maar Mr. Green
(met dank aan Eric Vertogen)

http://81.68.229.29/video/bx_files.html

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 23 juni 2005 03:30 AM
  [ # 60 ]
Bram schreef:

Ik ging met een totaal terreingewicht van ruim 2.5 ton Exclamation  over de weg. Exclamation
Wat een WERKPAARDEN waren (zijn) die 65 pk 1.9 Diesels…..vind men het nog gek dat ik er al zoveel versleten heb. Cool

Tja, zet je sig dan ook een keer goed neer: Bram - BX 19 D killer - ofzoiets Smile

Overigens zit je - volgens het instructieboekje - nog niet aan het maximaal toegestane treingewicht, dat bedraagt 2680 kg voor een 19tgd break!

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook