Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Mijn klapsleutel van de CV is ernstig aan vervanging toe. Hij functioneert dan nog wel, maar de rubberen knop is helemaal afgesleten. Dealer zegt breedlachend: ‘Ja, dat hebben ze allemaal, whahahahaha’.. en wou mij per direct een setje verkopen à €300,- dus daar kom ik ook niet verder mee. Klapsleutels op internet hebben niet de juiste sleutel (kruiskop?).
Weet iemand wie waar ik zo’n sleutel vandaan kan halen?
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Hele klapsleutel is flauwekul. Alleen een nieuw huisje en bevestigingsetje kost bij elkaar nog geen tientje. Vijf minuten prutsen om je oude binnenwerk over te zetten en klaar. Bestelcode vind je op http://www.xantiaclub.net. Even zoeken op sleutelhuis oid.
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
- C5 2.0 Break Exclusive
Hele middag rondgebeld en nergens meer te krijgen. Zelfs Douma in Leeuwarden heeft er geen meer liggen. Alleen als set verkrijgbaar: €165,- excl. BTW. Zo’n fors bedrag uitgeven aan een sleuteltje, gaat mij iets te ver..
Zoektocht wordt hervat..
Totaal aantal Berichten: 290
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Ik heb ooit eens mazzel gehad bij Brons in Scheemda. De magazijnman wist er nog eentje te liggen in het magazijn en heeft het geheel daarna binnen 2 minuten ook nog eens omgezet. Kosten: €0,-.
Kijk da’s nog een service.
Misschien hebben ze nog eentje liggen.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
- C5 2.0 Break Exclusive
Heb overal gezocht en bij elke dealer geweest en omstreken.. NIETS.. alleen maar dure oplossingen van €165,- tot nabij de €300,-
Ondertussen zoek ik weer verder.
- CX GTi
Ik heb onlangs nog een setje gescoord bij de dealert in Hoogeveen. Ben de naam nu even kwijt maar met een beetje googlen kom je daar wel achter.
Succes met de zoektocht.
Lt.Gen. George S. Patton
- C5 2.0 Break Exclusive
Zoektocht tijdelijk gestaakt: sleutelhuis is nergens meer te krijgen zo lijkt. Mss als ik er niet meer naar zoek, dan kom ik het sleutelhuis wel ergens tegen
Afgelopen week heb ik bij de lokale Citroen dealer voor 7 euri twee nieuwe rubbertjes gekocht voor de klapsleutel. Een beetje prutsen en klaar.
Dit kan natuurlijk alleen als de behuizing verder nog goed is en de knoppen onder het rubber niet zijn afgesleten.
- C5 2.0 Break Exclusive
Knopje werkt prima. Ik heb er een binnenband stukje erop geplakt.
Kun je mij per pb vertellen welke dealer dat is geweest?
- CX GTi
Niet verwisselen aub.
Van de Xantia type 1 sleutel is geen los rubbertje verkrijgbaar. Alleen een nieuwe behuizing en een bevestigingssetje hiervoor.
Bestelnummers:
6552JL voor de afstandsbedienning
9926Q4 voor de bevestigings set
Van de Xantia type 2 sleutel is alleen een nieuw rubbertje als onderdeel verkrijgbaar.
bestelnr. is 9926FE
Groet, Henk.
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Idee om bij de sloop een op te scharrelen, binnen werk overzetten en klaar?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Op e-bay zoeken op Citroën Xantia fob. Zo heb ik er ook 1 gescoord. Kost dan rond de 20 euro.
Volgende vraag; weet iemand de procedure om de sleutel “in te leren” op de CV?
Ik kan dan het binnenwerk overzetten met rubbertje. Bij mijn Xantia type 2 was het rubbertje kapot en de drukknop voor het openen van het printje afgebroken. Wil dit nu omruilen, omsolderen kan altijd nog.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
In mijn instructieboekje staat, na het plaatsen van een nieuwe batterij, de sleutel in contactslot doen, op contact zetten, knopjes bedienen.
Ik weet niet of het goed werkt, ik heb sinds 17:00 een Xantia 1.9 Td, en bij mij zitten er niet eens knopjes meer in de contactsleutel…
BX16TGI schreef:In mijn instructieboekje staat, na het plaatsen van een nieuwe batterij, de sleutel in contactslot doen, op contact zetten, knopjes bedienen.
Ik weet niet of het goed werkt, ik heb sinds 17:00 een Xantia 1.9 Td, en bij mij zitten er niet eens knopjes meer in de contactsleutel…
Dit werkt alleen bij het vervangen van de batterijen van de originele sleutel.
Voor het inleren van een nieuwe sleurel of andere sleutel moet je naar de dealer. Dan hangen ze em aan de Lexia (uitleescomputer) om de sleutel in te leren.
Let wel, hiervoor hebben ze ook de sleutel code-card nodig. Deze is bij de xantia geleverd toen ie nieuw was, en moet dus nog bij de auto aanwezig zijn.
Dit alles is alleen van toepassing op een T2 model xantia.
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
heeft iemand ook een idee wat een reservesleutel (zonder ab) en inregelen bij de dealer ongeveer kost?
Update: Ik ben zelf afgelopen week bij de dealer langs gegaan en een reservesleutel voor de Xantia komt op €77,- ex btw, inclusief het inregelen…. slik… ik denk dat ik eerst maar voorzichtig ben met mijn ene sleutel.
Ik heb ergens gelezen dat je voor je AB een nieuw rubbertje voor de knopjes kan bestellen. (Ik weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb en kan het niet meer vinden.) Dus ik heb meteen even geinformeerd wat dat dan kost. Volgens de dealer kon dat niet maar moest ik dan voor €25,- (ex. btw)een nieuw “huisje” kopen. Ik vind dat toch net iets te duur, ik wacht wel tot echt helemaal versleten is…
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
77 euro? koopje… mijnd ealer vraagt 165 euro incl inregelen… waar zit die gast??