Simpele Ziel schreef:
Een fluitende standaard civic?
Dat krijg je he als je een ongeblazen diesel gewend bent…
Zo heb ik net mijn pa 1 dag na zijn verjaardag uitgemaakt voor ASO.
Hij heeft altijd commentaar op het rijdgedrag van andere, en net haalde hij met 100 waar je 70 mag in over de verdrijvingsvlakken….
Uh, fluitend niet in de zin zoals een turbo dat zou doen, maar de motor bromt eerst, dan begint ie (hoewel een viercilinder…) een beetje te janken en daarna ging de toonhoogte van de motor nog verder omhoog. Ik vertaalde dat als fluiten.
Maargoed, alles in de verleden tijd, want de civic staat niet meer op kenteken en wordt binnen twee weken droog gemaakt.
EW schreef:
Uh, fluitend niet in de zin zoals een turbo dat zou doen, maar de motor bromt eerst, dan begint ie (hoewel een viercilinder…) een beetje te janken en daarna ging de toonhoogte van de motor nog verder omhoog. Ik vertaalde dat als fluiten.
Maargoed, alles in de verleden tijd, want de civic staat niet meer op kenteken en wordt binnen twee weken droog gemaakt.
De Nederlandse wegen worden steeds mooier
WYD schreef:EW schreef:
Uh, fluitend niet in de zin zoals een turbo dat zou doen, maar de motor bromt eerst, dan begint ie (hoewel een viercilinder…) een beetje te janken en daarna ging de toonhoogte van de motor nog verder omhoog. Ik vertaalde dat als fluiten.
Maargoed, alles in de verleden tijd, want de civic staat niet meer op kenteken en wordt binnen twee weken droog gemaakt.
De Nederlandse wegen worden steeds mooier
Schoner bedoel je : , Nederland Schoon
ZX1.4i schreef:WYD schreef:EW schreef:
Uh, fluitend niet in de zin zoals een turbo dat zou doen, maar de motor bromt eerst, dan begint ie (hoewel een viercilinder…) een beetje te janken en daarna ging de toonhoogte van de motor nog verder omhoog. Ik vertaalde dat als fluiten.
Maargoed, alles in de verleden tijd, want de civic staat niet meer op kenteken en wordt binnen twee weken droog gemaakt.
De Nederlandse wegen worden steeds mooier
Schoner bedoel je : , Nederland Schoon
Hoezo? de auto viel door de mosaccenten op alle rubbers en op het grootste deel van het oorspronkelijk witte plaatwerk echt niet meer op als je hem in een grasveld zette….
Kwam ik op marktplaats tegen:
Te koop BX 1.9 TZD
Bouwjaar 1991, kmstand 416500, APK t/m 03-04-05.
Hij ziet er niet uit , rijdt wat spartaans, en waarschijnlijk is je vrouw of vriendin er met geen stok in te krijgen, maar hij brengt je van A naar B (en ook niet onbelangrijk, ook weer terug).
Ik heb deze auto in augustus gekocht ter overbrugging van de levertijd van een nieuw bestelde auto en nu zit zijn taak er bijna op. Dus, als je interresse hebt. .....
Ik vond hem wel grappig!
theiz schreef:Kwam ik op marktplaats tegen:
Te koop BX 1.9 TZD
Bouwjaar 1991, kmstand 416500, APK t/m 03-04-05.
Hij ziet er niet uit , rijdt wat spartaans, en waarschijnlijk is je vrouw of vriendin er met geen stok in te krijgen, maar hij brengt je van A naar B (en ook niet onbelangrijk, ook weer terug).Ik heb deze auto in augustus gekocht ter overbrugging van de levertijd van een nieuw bestelde auto en nu zit zijn taak er bijna op. Dus, als je interresse hebt. .....
Ik vond hem wel grappig!
Rijdt wat spartaans? wedden dat hij comfortabeler rijdt dan de opvolger?(mits het geen CX is o.i.d. )
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Heb een “leuk” gesprek gehad met iemand op de Autorai die autogas stond te promoten.
Hij legt mij dus uit dat LPI vloeibare gas injectie is, waarbij je geen vermogensverlies en blablabla hebt.
Ik vraag aan die kerel of het bij elke auto met injectie mogelijk is deze methode van vloeibare gas injectie of alleen de direct ingespoten benzine motoren zoals de HPI en GDI achtige motoren. Dit begreep hij al niet echt meer, dus ik leg hem uit monopoint en multipoint injectie met injectoren in het inlaatspruitstuk. Dit was volgens hem dus gewoon een motor met carburateur, ik zeg tegen hem en de 1.4 in mijn ZX dan, dat is toch echt elektronische injectie met een ECU enzo. Toen vroeg hij of er ook een i achter 1.4 op mijn auto staat, ik zeg ja en liet het verder maar varen want deze kerel begreep het niet echt helemaal.
Ik zou bijna zeggen van een typisch geval van het uit je hoofd leren van de folder
Deze kerel heeft dus nog nooit van monopoint en multipoint injectie gehoord, maar heeft wel ervaring met het vervangen van een koppeling vertelde hij me
Maar hij gaf uiteindelijk wel toe dat hij veel liever een diesel rijdt, gas is om op te koken dat vond hij ook
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Een vriendin van ons heeft ooit meegereden in mijn eend en vroeg serieus of de eend ook vering had.
Reactie zal bekend zijn.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
In het Algemeen Dagblad van gisteren staat een heel stuk over occasions.
Bij de VW-Golf staat er als pluspunt “veercomfort” :schater
Een stukje verderop word de 307 afgekraakt, problemen met dit en dat en de HDI-Motor, maar de 307 is wel veel beter dan de 306, die men dus afschildert als een rampenbak
Het is niet de eerste keer dat die lui van het AD domme dingen in de krant zetten, maar het word wel steeds vaker
Ik denk er serieus over na om het abonnement op te zeggen :
ZX1.4i schreef:In het Algemeen Dagblad van gisteren staat een heel stuk over occasions.
Bij de VW-Golf staat er als pluspunt “veercomfort”
Ik heb ooit 30 maanden in een Golf IV gereden; met als triest dieptepunt dat ik alleen OP een drempel kon remmen….
de demping is af-fabriek zo zacht, dat je met NEUS en KONT de drempel toucheert.
‘t was dan ook niet vreemd dat ik binnen een aantal maanden de vering had aangepast met een -35mm APEX setje.
(waarna ik op sommige drempels vast bleef zitten met een uitstekende flens van de versnellingsbak)
Groot was mijn vreugde dan ook in 2001, toen ik die IV inruilde voor een af-fabriek comfortabel EN sportief geveerde 206 GTI ...
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Mijn Collega vertelde me vandaag dat hij zijn slOPEL Astra uit 2002 wilde laten tectyleren, de garagehouder (niet opel dealer) zij dat het tegenwoordig niet meer nodig, auto’s zijn veel beter bestand tegen roest.
Toen zei ik tegen hem, een Opel rot nog steeds als een Opel, als ik jouw was dan zou ik er een extra dikke laag Tectyl aan laten brengen en niet alleen aan de onderkant