Beste allemaal,
Ik ben van zin om een lederen interieur (van Signée) in mjin wagen te zetten. Dit is afkomstig uit een Volcane. Mijn wagen zelf is een signée 3 deur. (eigenlijk een prestige uit Frankrijk)
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om de zetels te verplaatsen zonder de rails te demonteren. Ik zie namelijk niet meteen hoe ik er aan moet beginnen. Kan iemand dit op een simpele manier uitleggen hoe dat moet gedaan worden?
Daarnaast heb ik reeds een tijdje een nieuwe elektrische buitenspiegel liggen. ik zou deze graag willen veranderen. hier is het monteren geen probleem, maar ik zou graag weten hoe ik het plastieken gespoten kapje eraf haal zonder dit naar de vaantjes helpen. En hoe ik het dan weer op de andere spiegel krijg.
graag jullie technisch gevorderde bevindingen!
alvast bedankt.
Groeten Jochen
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
Status Quo schreef:
hier kan je zien hoe je het spiegel open haalt..
uhm spiegelglas kan je eruit trekken en dan kan je het kapje dus los halen door de pinnetjes omhoog te drukken. en monteren is gewoon inklikken
@ ZX-Cruiser volges mij is volcane altijd 5 deurs?
Nee hoor die van mij was ook 3 deur
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
alvast bedankt voor de reacties.
Het is wel degelijk een volcane 3 deurs. Dan lijkt het me inderdaad het best om de stoelen met rails eruit te halen.
Het spiegel avontuur lijkt me niet echt het simpelste om te doen, maar ik ga mezelf er toch maar eens even aan wagen.
bedankt
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Als ik het goed lees, dan heb je het over het gespoten kapje, deze kun je redelijk simpel van je spiegel af halen, er zitten twee haken aan die in je spiegel klikken.
Mocht je desondanks toch het kapje kapot trekken dan heb ik er nog wel een voor je liggen.
Als ik tijd heb zal ik eens een foto plaatsen van het bewuste kapje.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
- Saxo 538 spot
Bij deze de foto’s van het kapje, en hoop dat je er wat aan hebt als je goed kijkt op de foto’s kun je zien dat er verschillende lipjes aan zitten.
Met een beetje beleid de kapjes er af trekken.
ahaaaa dankjewel markwerkman. Dus als ik het goed begrijp kan ik het kapje met een beetje voorzichtigheid gewoon langs boven losklikken, en vervolgens terug op de andere buitenspiegel zetten, die ik heb liggen? Dat zou echt helemaal geweldig zijn.
Ga ik binnenkort zeker proberen! Doe je dat dan best voorzichtig met een schroevendraaier of hoe doe jij dat altijd?
groeten Jochen
- Saxo 538 spot
Nee, ik doe het altijd heel voorzichtig met de vingers en niet met een schroevendraaier.
Heeft je nieuwe spiegel wel uitsparingen waar je het kapje weer in kan klikken?