Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Hallo,
Ik heb al meerdere malen gezocht op dit forum maar kon geen antwoord krijgen op de vraag die ik heb.
Ik ben op zoek naar een duidelijk schema van het geheel aan hydrauliekleidingen van een CX 20 break uit 1983.
De auto staat ingezacht wegens een gebroken leiding die van de hoogteregelaar en/of accumulator naar de remaccu loopt.
Maar waar lopen de 2 andere leidingen die aan de remaccu zitten naar toe? Vandaar dat ik dus op zoek ben een compleet schema, vanaf het LHM vat tm alle retourleidingen aan toe. ik hoop dat er iemand onder jullie is die mij daaraan kan helpen. Ik zou er erg mee geholpen zijn.
Groetjes,
Jan
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Helaas geen reactie mogen ontvangen. Dat snap ik ook wel weer, want er zijn meerdere uitvoeringen dus ook meerdere schema’s.
Dus stel ik maar even een meer gerichte vraag
De leiding van hoogteregelaar naar de remaccu toe zit aan voorzijde van de remaccu. Is het slechtst bereikbaar en zit onder de roest.
Deze leiding is met slechts leidingsleutel 8 of 9 los te halen, net als de leiding die aan de achterzijde van de remaccu vandaan loopt naar…..?
Aan de bovenzijde van de remaccu zit ook nog een leiding, maar dat is een andere constructie, die draai je namelijk niet rechtstreeks in de bol, maar in een soort verbindingsstuk. En dat verbindingsstuk is weer te demonteren met sleutel 12 (of 14) Snappen jullie mij nog een beetje.
Vraag voor nu even is waarom is dat een andere constructie?
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Om je eerste vraag te beantwoorden:
Ga op zoek naar de onderdelenboeken van de CX. Daar staan mooie plaatjes in van de leidingen en de toepassingen ( ten minste in de boeken voor de DS en Sm wel..)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
guzziman schreef:Helaas geen reactie mogen ontvangen. Dat snap ik ook wel weer, want er zijn meerdere uitvoeringen dus ook meerdere schema’s.
Dus stel ik maar even een meer gerichte vraag:De leiding van hoogteregelaar naar de remaccu toe zit aan voorzijde van de remaccu. Is het slechtst bereikbaar en zit onder de roest.
Deze leiding is met slechts leidingsleutel 8 of 9 los te halen, net als de leiding die aan de achterzijde van de remaccu vandaan loopt naar…..?
Aan de bovenzijde van de remaccu zit ook nog een leiding, maar dat is een andere constructie, die draai je namelijk niet rechtstreeks in de bol, maar in een soort verbindingsstuk. En dat verbindingsstuk is weer te demonteren met sleutel 12 (of 14) Snappen jullie mij nog een beetje.
Vraag voor nu even is: waarom is dat een andere constructie?
Dan konder ze een standaard leiding gebruiken. OUderwetse remaccus in de DS hadden een dikke leiding hier. Om de boel downwards compatibel te houden is deze oplossing gekozen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik kan je wel even vertellen wat die drie leidingen zijn ;
een komt van de drukregelaar en is de aanvoer van olie .
tweede gaat via de remaccu naar de voorste remmen , ik denk niet in een keer tot aan de rempomp , maar daarvoor is het veel te lang geleden dat ik aan Cx gewerkt heb .
Derde leiding gaat ook onder de versnellingsbak door , naar de drukverdelen ( waar je drukkontankt mee op zit ) en bevooraad de rest van het hydraulich systeem : vering voor en achter , diravi .
Zal eens heel diep in mijn kelder zoeken of ik dat schema nog kan terugvinden .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik hoop dat het kunt vinden Walter.
Jan
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Hier ga je denk ik alle informatie kunnen vinden :
http://www.citroends.org/downloads/downloads-nl.html
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat ziet er mooi uit!
heb je dat ook voor de XM?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net even in de Haynes voor je gekeken, maar daar staan volgens mij de schema’s netjes in
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik zoek het ook voor de XM, maar kan het in de Haynes niet vinden.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
wbogaerts schreef:Ik kan je wel even vertellen wat die drie leidingen zijn ;
een komt van de drukregelaar en is de aanvoer van olie .
tweede gaat via de remaccu naar de voorste remmen , ik denk niet in een keer tot aan de rempomp , maar daarvoor is het veel te lang geleden dat ik aan Cx gewerkt heb .
Derde leiding gaat ook onder de versnellingsbak door , naar de drukverdelen ( waar je drukkontankt mee op zit ) en bevooraad de rest van het hydraulich systeem : vering voor en achter , diravi.
Zal eens heel diep in mijn kelder zoeken of ik dat schema nog kan terugvinden .
Walter
1 van de twee leidingen die onder de versnellingsbak doorlopen lekt.
Het is lastig te ontdekken, door vuil en locatie, welke van de twee rot is.
Heeft een 1 van de 2 een grotere kans op knappen? Bv door meer druk.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Kan dicht, ik kan wel uit de voeten met het overzicht van René Jongejan.
René, bedankt