Hallo,
Nouja zoals de titel al zegt. Mijn zx loopt beroerd in de zin van pakt heel erg slecht op, stevig op het gas valt die weg.(in zijn vrij knalt die heel even naar de toerenbegrenzer(1 sec hoogstuit) en dan heel erg laag in zijn toeren en zodra je dan gas terug doet dan gaat die weer hoger in toeren.
Heb de 4 gas meter eraan gezet, en hij komt wel aan zijn waardes co 0,39 @2500 rpm en lambda op de 1,01
Het is een 1993er ZX 1.4i Reflex (geen diss ontsteking)
heb al bougies vervangen kabels op weerstand doorgemeten, benzine drukgemeten, lambda sensor losgekoppeld(lijkt trouwens op een universele) en ff om te proberen een ande ECU geprobeerd, maar hij loopt nog steeds niet goed. Het vreemde is. het storings lampje gaat niet branden op het dashboard.
Met uitlezen kwam er ook geen foutcodes uit(hij heeft geen OBD)
iemand nog enig idee wat het meer kan zijn.
Groetjes.
Hallo Kennie
Kan zijn dat hij ergens valse lucht aanzuigt, als de rest in orde blijkt te zijn. Alle slangen gecontroleerd richting het luchtfilterhuis?
Citroën CX 2.0 Reflex (Pa) Citroën Visa 1.1 RE, Citroën BX 1.4 RE, Citroën BX 1.4 Cannes, Citroën BX 1.6 Progress, Citroën ZX 1.8 Aura, Citroën ZX 1.9 Avantage, Citroën ZX 1.4 Reflex, Citroën Xantia 2.0 16/V (Huidig)
Citroën… Quoi Encore!
ja heb ik gedaan, alles is ook schoon, had het inlaat spruitstuk schoongemaakt. en de monopoint huis, alle stekkers met wd40 ingespoten maar niks helpt:(
het lijkt mijn iets electrisch gezien het gebeurt wanneer die warmer word
koud loopt die goed behalve dat die de eerste paar minuten hoog stationair loopt(1500 toeren) waar zit de lucht temp meter? misschien kan ik die nog wel even bekijken.
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
uhm wd40 is geen geleider maar een smeermiddel
je kan toch beter contactspray gebruiken ofzo
wd40 geleidt ook;) heel veel autogarages gebruiken het om een stekker in te spuiten, het is een tijdelijk iets hoor daar niet van:P
maar ik ga vanavond het blok eruit halen en dan rustig de tijd nemen om hem goed te krijgen (heb nog geen rijbewijs haha)
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gaskleppotentie meter ?
vanavond andere(nieuwe) gasklep potentie meter geprobeerd. hielp niet, Me pa kwam met het idee om compressie meten, buitenste 2 cilinders 9 bar binnenste cilinder 6,5 bar. dus ben begonnen het blok eruit te halen en een andere erin te leggen(had nog een 1.4i tu blok liggen)
De compressiewaarden zijn niet heel mooi, maar dat mag het probleem niet veroorzaken, tenzij er koelwater in de cylinders lekt. Heb ooit een AX gezien met een compressie van 4 a 5 bar per cylinder, die reed en trok nog prima, zoop alleen wel veel olie
ja dat klopt wel, maar ja ik wil liever eentje die gewoon een goede compressie hebt, misshien heb ik dan gelijk geluk dat die goed is:D
ik zal binnenkort fotos plaatsen! van het motorblok eruit halen en andere erin
blok die erin komt heeft 112000 gelopen(was vorig jaar uit een schade zx gehaald:) )
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Kennie schreef:
blok die erin komt heeft 112000 gelopen(was vorig jaar uit een schade zx gehaald:) )
dat is dan denk ik wel een fijne!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ik hoop het haha, ik vervang gelijk de db riem, heb het blok toch nog los liggen, heb ik gelijk alle ruimte!
En stel dan meteen de kleppen
En als je het echt heel goed wil doen, vervang je ook preventief de koppakking, die gaat bijna altijd lekken na 10 jaar of 100K. Neem dan ook meteen de klepseals mee, grote kans dat ze uitgedroogd zijn na een jaartje stilstaan of nog het oude type is.
Bedankt voor de tip:) koppaking had ik wel over naar staan denken maar klep seals niet, ik bestel koppaking set, klep seals, db riem spannen + waterpomp:)
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik moet ook maar is een leuk 1400 blokje met een km stand als die op de kop zien te tikken, klaar maken voor het geval dat die in de Ax slecht wordt… (aangezien de Ax een blijvertje is)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
zal je niet zo gauw meer vinden denk ik, ik heb heel erg veel geluk gehad,
Die blokjes zijn zat te koop.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017