Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik kan het terugrijden niet goedkeuren. Ik vind het gevaarlijk. Niet alleen voor jezelf, ook voor andere weggebruikers.
hij kan m altijd nog de berm of sloot insturen als er geen andere mogelijkheid is…...
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 511
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik ben mij er wel degelijk van bewust dat het risico’s met zich meebrengt. Vandaar dat ik het op een tijdstip wil doen dat er zo min mogelijk verkeer op de weg is. Ik woon in een polderrijke omgeving.
Maar misschien besluit ik nog wel om het toch niet te doen.
Ik wil hem natuurlijk niet de berm insturen.
als je heel rustig rijdt en iemand anders achter je laat rijden om je wat vrijheid te geven op de weg dan kan er weinig misgaan, lijkt me

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gert de Jong heeft toch wel een aanhangwagen waarmee hij je dame op kan halen? Voor die paar tientjes zou ik het risico niet nemen.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
guzziman schreef:Ik ben mij er wel degelijk van bewust dat het risico’s met zich meebrengt. Vandaar dat ik het op een tijdstip wil doen dat er zo min mogelijk verkeer op de weg is. Ik woon in een polderrijke omgeving.
Maar misschien besluit ik nog wel om het toch niet te doen.
Ik wil hem natuurlijk niet de berm insturen.
De maat van de blokken is hetzelfde als die van een europallet.
Maar het is absoluut onverantwoord om te rijden met je CX, je krijgt er ook spijt van.
Gewoon op blokken zetten en op een ambulance lieren korste klap minste ellende.
Citroen c32 Hilton XLS
lopp sloop cx
je kunt toch een nood leiding aanleggen
gewoon 1 van een meter of 2 a2,5 en dan boven over eventueel doe je ze alle 2
maw vanaf je remaccu langs het binnenscherm omhoog richting lhmvat
en dan naar beneden naar waar je moet zijn
remservo of die andere[weet zo niet uit het hoofd]
let wel dan hebje nog wel lucht in je remsysteem !!
maar kun je wel rijden met iets meer zekerheid
zo gaan rijden is eigenlijk niet te doen allen al omdat het sturen erg zwaar gaat en je niet snel een stuur correctie kunt maken
Als de leiding een groot gat heeft zal hij toch niet meer omhoog komen als je pech hebt. Ter plekke repareren voor nood is dan beter.

Totaal aantal Berichten: 205
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Noodreparatie is natuurlijk het beste, anders sleep je een andere auto als remanker, dat werkt prima….

- CX 20 Pallas 1984
De auto staat weer thuis. Ik had iemand gevonden met een autoambulance dus jullie begrijpen, ik nam het zekere voor het onzekere. Ondanks de blokken, ws toch net een halve cm te dun, kregen we de auto er niet op. De uitlaat was de boosdoener
Omdat andere hulpmiddelen niet voorhanden waren, heb ik toen toch maar besloten de break naar huis te rijden. Nico reed achter mij aan.
Dat ging allemaal zonder problemen, waarbij ik de stuurbekrachtiging en het remmen minder mistte dan de vering. Wat een gestuiter het laatste stukje op de klinkers. Rustig aan afremmen op de motor ging daarentegen hartstikke goed. Dus medeforummers, ik heb heel voorzichtig gedaan en heb jullie welgemeende adviezen niet in de wind geslagen maar ben nu blij dat ze in de garage staat. Voorlopig eens kijken hoe ik hem zo hoog mogelijk op 4 assteunen ga krijgen zodat ik een beetje ruimte heb om de 2 leidingen vanaf de remacccu te vervangen. Wordt weer vervolgd.
als je een trekhaak hebt krijg je m wel omhoog, anders even inventief zijn

- CX 20 Pallas 1984
Het is al weer even geleden dat ik wat heb laten horen. Ik heb de break hoog genoeg staan om er onder te kunnen. Wel heb ik mij eerst eens goed verdiept in hoe alle leidingen lopen en ben zodoende razend snel geworden in het onder de auto duiken en er weer onder vandaan. Het is veel van onderen kijken, van boven (motorruimte) van opzij (voorwiel verwijderd en de 2 rubber flappen)
Stel dat de leiding, die van de remaccu naar het driewegstuk loopt, wilt testen om te zien of die daadwerkelijk “lek” is. Kan dat?
Hij is aan beide kanten namelijk eenvoudig los te halen, je kunt er makkelijk bij.
Hetzelfde geldt voor de leiding van remaccu naar de veiligheidsklep.
Verwijderen is volgens mij meer werk, dus zou ik eerst willen testen.
Heeft iemand dat wel eens gedaan en hoe dan?

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Met draaiende motor, liefst in de hoogste stand iemand helemaal voluit laten remmen… dan moet er 170 bar door die leiding gaan… en als het goed is zie je het er dan uit spuiten…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- CX 20 Pallas 1984
Er zit geen LHM meer in. Misschien was ik niet helemaal duidelijk.
Ik bedoel eigenlijk
Kun je een aan beide zijde losgekoppelde leiding op 1 of andere manier onder druk zetten om te beoordelen of hij “dicht” is?