Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Heb je al gezocht naar een garage/ liefhebber in de buurt, die de auto voor je kan keuren? Dat kost je misschien €50, maar dat kost 800km ritten in de CX ook ruimschoots.
Er zijn écht in iedere grote franse stand nog (commerciele) liefhebbers te vinden, hoor!
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
het interieur is niet van een serie 2 20RE; die hadden meer kleurtjes erin en een andere vorm in de kussens.
Dit interieur strookt wel met een late serie 1.
Dat de grille scheef zit, komt ook vaker voor; de kunststof ogen waarmee je de gril in de bumper vastzet, breken gemakkelijk af als je ze té vast draait. (is bij de mijne ook het geval )
‘t Is maar een idee, maar wellicht dat je een van de deskundigen alhier kunt overhalen met je mee te reizen?
(en voor alle volledigheid: ik ben geen deskundige )
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Tinfoil schreef:het interieur is niet van een serie 2 20RE; die hadden meer kleurtjes erin en een andere vorm in de kussens.
Dit interieur strookt wel met een late serie 1.
Dat de grille scheef zit, komt ook vaker voor; de kunststof ogen waarmee je de gril in de bumper vastzet, breken gemakkelijk af als je ze té vast draait. (is bij de mijne ook het geval)
‘t Is maar een idee, maar wellicht dat je een van de deskundigen alhier kunt overhalen met je mee te reizen?
(en voor alle volledigheid: ik ben geen deskundige)
de bediening van de bestuurderstoel zit aan de zijkant en is a la serie 1 (dacht ik).
die grille is lastig recht te krijgen.
zie er netjes uit. zou em ergens laten zien, als je je daar beter bij voelt. maar rondje onderdoor helpt al. longerons, subframe, wielkasten. als die strak zijn, lijkt dit een prima basis. en je hebt altijd wat kosten / onderhoud… en even koppeling proberen, of ie niet slipt.
doen !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
25trd schreef:ik zou mijn auto niet zomaar uit handen geven voor een proefrit van 800kms….. Onder geen beding, ongeacht wat voor een auto.
Ja daar kan ik me wel wat bij voorstellen… ops:
25trd schreef:Ik lees tussen de regels door dat je nu redenen zoekt om `m niet te kopen.
Ik zoek juist redenen om hem NIET NIET te kopen, wel dus…
stefaan5089 schreef:Ik heb de indruk dat dit een S2 interieur is (van een RE of zo)?!
Het tweed interieur is wel origineel. Wordt in de folder van ‘84/‘85 genoemd (ff naar rechts scrollen):
Er zit inderdaad een serie 2 grill in die cx,is eenvoudig te vervangen.
Het interieur is een tweed interieur,was toen een extra accesoire.
Ik vind dat de cx een goede indruk maakt,als de prijs oke is,zou ik zeker gaan kijken.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb er ook een goed gevoel bij, maar je zal er toch echt mee moeten gaan gassen! Gewoon doen! Boek des noods twee nachtjes een hotelletje en maak er een lang weekend van! Kan je eventueel twee keer gaan kijken zodat je niet direct hoeft te beslissen.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ree schreef:Ik heb er ook een goed gevoel bij, maar je zal er toch echt mee moeten gaan gassen! Gewoon doen! Boek des noods twee nachtjes een hotelletje en maak er een lang weekend van! Kan je eventueel twee keer gaan kijken zodat je niet direct hoeft te beslissen.
Ree
precies, wij hadden paar leuke hotelletje uitgezicht, met een gourmande oplossing overnachting + goede maaltijd combi, erg leuk !! of je de cx nu koopt of niet, is het een leuk uitje.
van te voren zorgen voor een copie per fax vd carte grise. heb je alle info, om even na te lezen, en om door te geven voor de 3-daagse WA verzekering voor de terugrit.
GAAAAN !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
ray schreef:Er zit inderdaad een serie 2 grill in die cx,is eenvoudig te vervangen.
Ik vind dat de cx een goede indruk maakt,als de prijs oke is,zou ik zeker gaan kijken.Gr Raymond
Is dit niet gewoon de standaard zwarte grill die de laatste serie 1 jaren werd gebruikt? Volgens mij klopt het gewoon. Interieur klopt ook, er zitten namelijk de serie 1 GTi hoofdsteunen op.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
fluidphreak schreef:ray schreef:Er zit inderdaad een serie 2 grill in die cx,is eenvoudig te vervangen.
Ik vind dat de cx een goede indruk maakt,als de prijs oke is,zou ik zeker gaan kijken.Gr Raymond
Is dit niet gewoon de standaard zwarte grill die de laatste serie 1 jaren werd gebruikt? Volgens mij klopt het gewoon. Interieur klopt ook, er zitten namelijk de serie 1 GTi hoofdsteunen op.
nee. zie foto op pagina 2, die cx met de groene platen er op.
dat is de versie voor late serie 1, die klopt wel. is net anders. (zoek de verschillen !)

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
cx25gtit2 schreef:Ree schreef:Ik heb er ook een goed gevoel bij, maar je zal er toch echt mee moeten gaan gassen! Gewoon doen! Boek des noods twee nachtjes een hotelletje en maak er een lang weekend van! Kan je eventueel twee keer gaan kijken zodat je niet direct hoeft te beslissen.
Ree
precies, wij hadden paar leuke hotelletje uitgezicht, met een gourmande oplossing overnachting + goede maaltijd combi, erg leuk !! of je de cx nu koopt of niet, is het een leuk uitje.
van te voren zorgen voor een copie per fax vd carte grise. heb je alle info, om even na te lezen, en om door te geven voor de 3-daagse WA verzekering voor de terugrit.
GAAAAN !
Jullie hebben gelijk! Ik ga een datum prikken en een afspraak maken…
Crisis? What crisis? Geld moet rollen!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat is die in Bordeaux? Wie ga je meenemen?

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
garagestmarien schreef:Dat is die in Bordeaux? Wie ga je meenemen?
Nog even niemand…. Maar als iemand het leuk lijkt, dan kunnen we dat bespreken.
Ik heb inmiddels 2 CX’en bekeken (beide zonder noemenswaardige roest, maar boven budget… ) en met de nodige tips van dit forum en van de CX-club kom ik een heel eind. Ik heb een XM waar ik zelf aan klus dus staat van de hydrauliek kan ik redelijk beoordelen. Verder is ook een CX een auto, ze moet dus goed sturen, schakelen, (ont)koppelen, remmen etc. Waar ik over twijfel zijn zaken als fusee- en stuurkogels. Kan ik die goed beoordelen?
Verder weet ik nog niet of ik met de auto ga. Met z’n tweeen kan dit wel maar alleen zou ik beter met TGV of vliegtuig kunnen gaan. Maar als ‘t niks is, moet ik ter plekke weer een kaartje terug kopen.

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
par eXeMple! schreef:Jullie hebben gelijk! Ik ga een datum prikken en een afspraak maken…
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Nog even wat het interieur betreft, dit is 100% origineel! Ik heb zelf een ‘85-er gti serie 1 gehad met hetzelfde interieur (tweed). Aangezien dit een slijtgevoelig stofje is denk ik gezien de staat van deze, dat de km stand welhaast laag moet zijn.

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
par eXeMple! schreef:Waar ik over twijfel zijn zaken als fusee- en stuurkogels. Kan ik die goed beoordelen?
Tja moet je voor zoiets wel een CX laten staan…?
Dit zijn zaken die nu eenmaal slijten, als je het zelf (laat) vervangen dan weet je dat het allemaal weer goed zit
De versleten stuurkogels kan je vaak horen door een soort krak/kraak tijdens het rijden.