beste BX liefhebbers,
Afgelopen week met jullie forum hulp mijn lhm lekkage kunnen fixen, nu het volgende ‘euvel’ ontdekt.
Vandaag ontdekte ik dat mijn BX koelvloeistof lekt. Het drupt langzaam bij beide hoeken van de radiator.
Iemand tips hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb er wat koelvloeistof bij gegooid en hem met 1 nippel ontlucht (of zijn er meerdere plekken waar ik hem kan ontluchten? En zou dat onluchten uberhaupt helpen of heeft dat niets met het lekken te maken).
Tips zijn welkom!
Robbes
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Als je radiateur al zichtbaar lekt is er geen weg meer terug. Of laten repareren of een 2e handsje of gewoon een nieuwe erin. Die dingen zijn niet zo duur, ik weet alleen niet hoe goed ze nog verkrijgbaar zijn voor de BX.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Andere radiateur erin. Om wat voor type gaat het?
Volgens mij zijn ze nog redelijk verkrijgbaar. Ik had vorig jaar ook lekke rad. en kon gelijk een nieuwe erin zetten. Hoefde er geen eens op te wachten.
Andere radiateur erin. Om wat voor type gaat het?
Het gaat om een radiator in een BX Chic 1.6.
Is zoiets goed zelf te doen? Iemand iets van een handleiding online?
Robbes
Totaal aantal Berichten: 492
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
robrob schreef:Andere radiateur erin. Om wat voor type gaat het?
Het gaat om een radiator in een BX Chic 1.6.
Is zoiets goed zelf te doen? Iemand iets van een handleiding online?
Robbes
met beperkte achtergrond denk ik te kunnen zeggen dat 1.6 tzi ook moet passen (dat is de basis van de chic)..
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Monteren is kinderspel. Wel zorgen dat je voldoende nieuwe KVS bij de hand hebt. Je demonteert de slangen die aan de radiateur zitten (dat kost je de KVS) vervolgens demonteer je de radiateur en trek je hem naar boven toe. Je plaatst de nieuwe, sluit de slangen aan, vult en ontlucht de boel en je kunt weer jaren voorui.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Monteren is kinderspel. Wel zorgen dat je voldoende nieuwe KVS bij de hand hebt. Je demonteert de slangen die aan de radiateur zitten (dat kost je de KVS) vervolgens demonteer je de radiateur en trek je hem naar boven toe. Je plaatst de nieuwe, sluit de slangen aan, vult en ontlucht de boel en je kunt weer jaren voorui.
thanks voor de tips. Hier kan ik mee aan het werk.
laatste vraag, ontluchten van het systeem…. hoe doe ik dat precies?
thankzzzz
1 voor 1 de ontluchtingsnippels opendraaien tot er water uit komt . Kan ik nu zelfs
1 voor 1 de ontluchtingsnippels opendraaien tot er water uit komt Wink . Kan ik nu zelfs Very Happy
ha. duidelijk. Dat moet me wel lukken. Klopt het dat er 3 ontluchtingsnippels zijn? 1 op de radiator en 2 op de afvoerslangen?
Ow blijf van die plastic zooi af, dat breekt alleen maar af. Haal beter een slangklem los.
Ich bin ein Breaker