Goeiedag
Ben sinds augustus 2008 trotse eigenaar van een xsaar uit 1998 1.4i. Maar als ik een bocht maak in een wat lagere snelheid (10KM of minder) lijkt het net net of er iets aanloopt bij de voorwielen voornamelijk wanneer ik naar rechts ga.
Sturen en remmen gaat prima en het piepende geluidje is er ook niet elke keer. Wat me wel opgevallen is nu het wat kouder is komt het wel meer voor.
Weet iemand toevallig wat het zou kunnen zijn.
Gr
Scribble
Dit doet me denken aan mijn C5 HDi. Die had het na een 110K ook, samen met een ‘tik’ rechts van de motor. Bij mij bleek het de krukaspoulie te zijn.
Zeker laten naar uitkijken dus.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Hoi Scribble,
Mijn ervaring was dat er toen een wiellager stuk was…
Groetjes,
Pieter
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV
Bedankt voor de reacties,
Hij gaat van de week naar de garage, een slippartijtje van de week gehad en nu lijkt het alsof de rem linksvoor vastloopt. Kunnen ze gelijk naar de wiellagers kijken.
Gr
Scribble
net terug van de garage blijkt dat de rechter aandrijfas rubber losgeschoten is en alle smeering eruit is en dus kaduuk is.
moet dus een nieuwe aandrijfas in
gr
scribble
.
scribble schreef:net terug van de garage blijkt dat de rechter aandrijfas rubber losgeschoten is en alle smeering eruit is en dus kaduuk is.
moet dus een nieuwe aandrijfas in
![]()
gr
scribble
![]()
dit komt niet van de ene op de andere moment misschien nu net iets te weinig met je wagen binnen geweest voor onderhoud? want die stofzakken worden dan “normaal” gezien wel gecontroleerd… als je cardanas kapot is zal je al een tijdje rijden zonder dat vet in die zak…...