Daar hebben we het toch al over gehad?
Ik ben alleen bang dat het me nog heel wat kost voordat ie hier in NL is…
Enne zie jij al een broekie van 18 jaar in zo’n cx naar school gaan?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Doe het dan meteen goed:
Simpele Ziel schreef:Daar hebben we het toch al over gehad?
Ik ben alleen bang dat het me nog heel wat kost voordat ie hier in NL is…
Enne zie jij al een broekie van 18 jaar in zo’n cx naar school gaan?
Als je een geschikt rijbewijs hebt en genoeg parkeerruimte en financiële middelen e.d., is dat toch geen enkel probleem ?
Schijt aan originaliteit.
kan het dan niet beter bij overige staan??
Ik heb het bij Ander onderwerp neergezet. Volgens mij moet ik het eerst splitsen en kan ik het daarna pas verplaatsen.
Maargoed, terug naar de CX-gesprekken maar weer.
Schijt aan originaliteit.
jawel, de wieldoppen
ja idd dat ziet er niet uit…
maarre ik heb eens proberen op te zoeken wat zo’n vierdeurs CX tissier ambulance leeg weegt maar dat kan ik helaas nerges op internet terug vinden….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Moet het per sé een CX zijn?
een eend o.i.d. lijkt me goedkoper, kleiner en simpeler.
wel “minder stoer” natuurlijk.
tsja ach hier in nl vragen ze echt belachelijk prijzen voor eenden…
aangezien ik niet van plan was om 3000 euro neer te leggen voor een eend waar nog werk aan zit..
Tsja op zich vind ik een Eend o.i.d. ook wel leuk hoor…
maar zo’n CX is dan weer zo’n luxe limo wat opzich ook wel weer erg gaaf is…
En die kan nog goed meekomen in het hedendaagse verkeer…
Van een eend weet ik dat niet…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
in de file ben je net zo snel als een mercedes…....!!
maar wat dacht je van een saxo, xant oid….. best leuke wagens!
ja alleen buiten het budget van een 16 jarige he
heel misschien dat het een oude Xantia word(al zou dat niet rendabel zijn omdat die in goede staat ook niet duur zijn)
maar het liefst dus een 25+ want dan ben ik van het gedoe met de wegenbelasting af…en kan ik over 2 jaar een oldtimer verzekering nemen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Als je goed zoekt kan je nog best wat betaalbaars vinden hoor. Ik heb mijn Eend voor 1500 oud-hollandse guldens gekocht. De motor deed het niet. Volgens de eigenaar lag daat aan de contactpuntjes, maar het bleek de brandstofpomp te zijn.
Schijt aan originaliteit.
en anders hier eens regelmatig checken, komt altijd wat goedkoop-met-wat-werk-aan langs!
Hé thnx die wist ik nog niet…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dan moet ik mijn lijstje toch ook wel even neerzetten hiero:
1. CX 25 Gti Turbo 1985 (eigenlijk de mooiste van het stel)
2. CX 25 Gti Turbo 1986
3. CX 25 Gti Turbo 2 1988
4. BX 19 GT (geweldige kar, maar wel hopeloos)
5. BX 16 TGi (geld was een beetje op gegaan aan die CX’en)
6. Xantia 2.0i SX op LPG (nu te koop dus)
7. CX Gti 2400 1977 (met twee kleuren leer en in uistekende staat)
8. XM V6 Ambiance 1990 op LPG (mijn nieuwste projekt)
De CX houd ik ook. Oh ja, heb ook nog een Traction Avant 11B +/- 1936 Conduite Interieure gehad, geheel gerestaureerd (erfenis) en een niet rijdende Traction Avant 11BL 1937.
CX Gti Turbo’s blijven heerlijke beestachtige wagens. Comfort en snelheid. Met de goeie banden liegt de snelheidsmeter van de CX niet (heb ze geijkt), en ik heb hem idd weleens op 225 gehad, en toen ik in dienst zat, elke week op en neer naar Seedorf vanuit leiden. kruissnelheid 180-200… heerlijk.
Maar ik moet zeggen, de XM V6 is ook subliem. Heeft evenveel PK als de CS 25 Gti turbo… alleen de GtiT heeft 290Nm koppel (ja, die wielen spinnen echt nog een keer als je in z’n twee weer vol gas geeft) en de V6 slechts 235Nm… vandaar het topic over uitlaten… en waarschijnlijk een keer chiptuning en modernere gasinjectoren.
Maar goed, CX;en zijn gewoon prachtig, en mijn Gti uit 77 is een van prachtigste. Is de eerste Gti van citroen (eerste me IE op de CX en eerste met een 5-bak en LM velgen). Gebouwd om de Rallye du Senegal 77 te winnen (dat hebben ze dus ook maar gedaan), en de versnellingsbak verhoudingen en het handkaartleeslampje zijn daar ook naar. Ietsje meer vermogen, ietsje meer koppel, en ietsje minder gewicht dan mijn xantia, en een lagere topsnelheid. Dat voel je als je het gaspedaal intrapt. Level de CX /
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!