Hallo liefhebbers,
Mijn eindpot van men ZX heeft zijn beste tijd gehad. Nu moet ik bijna naar de technische keuring, en ik denk dat ze hem daarvoor zullen afkeuren.
Ik heb een ZX TD, de versie met intercooler (68kw). Nu is het zo dat deze eindpot het vierkantig modelletje is, zoals dit ook het geval is bij de 1.9i en 2.0i. Ik heb ook de eindpot met het “sportieve” uiteinde, eveneens zoals bij de 16v en volcane.
bij de dealer zegt men mij dat deze pot rond de € 300 komt. Dat vind ik nogal vrij veel en ik ben aan het ebayyen geslagen.
Nu vind ik hier verschillende modellen, maar het is steeds het ronde model. Voor deze ZX had ik een gewone diesel, en die had zo een eindpot. Nu vraag ik me af of ik deze gewoon kan monteren, of heeft die een andere tegendruk en kan dit mss kwaad voor de motor?
Is er overigens veel verschil tussen eentje van een benzine en een diesel? Kan ik mss gewoon eentje steken van een benzine?
Hebben jullie hier ervaring mee?
groeten Jochen
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
er is een duitse website die imitatie spul verkoopt, en ander kan je ook voor 1 gaan zonder dat mooie sierstukje van een standaard td ofzo.
scheelt paar euro
ik weet die site zo niet maar het is hier op het forum een keer gepost…
Als het niet te ver is : http://www.govaert.be/ (Op 500meter van het rond punt in Wommelgem).
Je kunt hem telefonisch bestellen en een paar uur later ligt die klaar.
ca200€ zie ik.
Een demper van een Benzine is anders.
Maar je denkt dat ze hem gaan afkeuren…. een herkeuring kost slecht 9€, misschien is de demper nog goed.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017