Kijk en geniet!
Deze lampen gaan er waarschijnlijk weer in binnenkort. De bedrading zorgde voor problemen.
‘modificaties’:
- 309 achterwisser voorop
- K&N openluchtfilter
- Veerpootbrug
- Devill 85mm einddemper
- Berlingo zijknipperlichten
In de schuur:
- Morette koplampen (dubbel rond)
- Supersprint einddemper
- Open uitlaat
- Koni’s voor en achter
- jamex verlagingsveren
Verder geen ‘tuneplannen’.
Verdere gegevens:
Citroen AX GTI
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1360 cm3
boring x slag 75,0 x 77,0 mm
compressieverh. 9,9:1
max. vermogen 70 kW (95 pk)
6600tpm
max. koppel 117 Nm
4200tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
topsnelheid 186 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,0 s
Bouwjaar:
10-91
Kilometerstand:
91.000
Er schijnen nog zo’n 45 AX GTI’s op kenteken te staan in NL. Dus redelijk exclusief!
Voor meer foto’s (ook van mijn vorige bolides):
Dank voor het kijken!
Groeten,
Rob
Mooie AX !!
‘k vin zijn eigen koplampjes toch citroëniger. Maar verder tof wagentje.
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
mooie AX !!
vind zelf die morettes niet zo erg mooi staan dus die zou ik er af laten.
voor de rest is ie echt precies zoals ik hem zelf ook zou willen: strak en subtiel
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een mooie AX hoor, en een rap bakkie! Het zelfde blokje lag in mijn ex-205, een lekker blokkje dat lekker doortrekt.
Maar idd, ook ik ben niet zo’n fan van die ronde koplampen.
net wagentje… btje standaard alleen of ben je nog nie klaar ?
Hoi Rob,
pracht van een AX! Uiterlijk houden zo, tunen zou zonde zijn
Bedankt voor de reacties!
gti_styling84 schreef:net wagentje… btje standaard alleen of ben je nog nie klaar ?
Zou er geen geld op inzetten als ik jou was. Ben niet zo handig en ik vind de auto zo ook al erg mooi.
Hij wordt nog wel verlaagd voor en achter en dan vind ik het wel welletjes. Mogelijk hier en daar een kleine retouché die nauwelijks op zal vallen. En heel, heel misschien ooit nog eens andere velgen. Deze zijn wat saai maar passen wel erg goed bij de auto vind ik. Eigenlijk heeft de auto een beurtje nodig en besteed ik mijn geld ook liever aan het onderhoud dan tuning.
Overigens, ik ben een grote fan van het wolf in schaapskleren idee!
Ik stond trouwens op de afgelopen Nieuwegein meeting zo goed als recht tegenover jouw BX… (dus die van GTI-Styling)
Mijn broertje loopt btw al weken te zeuren dat mijn auto saai is en dat ik die lampen er weer op moet zetten (goede reden om daar nog even mee te wachten ) Misschien laat ik ze er ook wel af, weet het nog niet heel zeker…
Mooi AX!!! De AX vind ik sowieso een hele mooie auto.
Jammer alleen van die rechtop staande ruitenwisser, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze/smaak. Verder vind ik die Morettes wel mooi bij een GT, Sport of GTI, maar niet bij een standaard AX.
Veel rijplezier met je AX
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
banshee777 schreef:Stukkie vuurwerk!!! Lekker karreke man!! Showen op de meet!!!
heey Rob,
jij ookal hier Je moet je luchtfilter eens anders gaan plaatsen joh. Zo blijft hij dood onder de 3000 toeren. Hij moet veel meer koude lucht vangen
Because weight is just a waste of Fun
master-arnie schreef:heey Rob,
jij ookal hier Je moet je luchtfilter eens anders gaan plaatsen joh. Zo blijft hij dood onder de 3000 toeren. Hij moet veel meer koude lucht vangen
Nee ben hier niet
Maarreh… kun jij me daar niet bij helpen?
Jippie!! 100ste post! Dus een mooie gelegenheid om nieuwe foto’s van mijn auto te plaatsen.
De ruitenwisser heb ik maar weer ‘neergelegd’ oogt toch wat volwassener.
En sinds eergisteren heeft mijn auto nieuwe APK!! Enige wat er moest gebeuren waren het afstellen van een morette en de CO. En sinds vandaag staat er 95.000 en een beetje op de teller!
O ja, de velgen zijn NIET wit.