3 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Klaas vs. BX 16,laatste reis
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 23 februari 2009 12:22 AM
  [ # 31 ]
McDean schreef:

stappenmotor reinigen kan wel is helpen, en ecu resetten ook wel is

Oke,zal eens beginnen met de stappenmotor te reinigen…,toerental is overgens wel mooi constant.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 23 februari 2009 12:23 AM
  [ # 32 ]

baat het niet dan schaadt het niet

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 23 februari 2009 01:51 AM
  [ # 33 ]

Misschien een kapot draadje van de koelvloeistoftempsensor, achterop het blok onder de verdeler zit een sensor met 2 draadjes eraan waar er vaak een van afbreekt - omdat ze sufgekookt zijn vlak boven het uitlaatspruitstuk. Gevolg: een constant te hoog stationair toerental.

Enne, afstellen kan niet, dat toerental beslist de ECU helemaal zelf (de afstelling van de gaskabel daar gelaten).

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 23 februari 2009 07:34 PM
  [ # 34 ]
karel schreef:

Enne, afstellen kan niet, dat toerental beslist de ECU helemaal zelf (de afstelling van de gaskabel daar gelaten).

Ik dacht dat je een 16 TRi juist nog wel kan afstellen, net zoals een jetronic-GTi? (D6A)

Profiel  
 
Nesto
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 10-01-2005

- BX 16 TRI
Gepost: 23 februari 2009 07:42 PM
  [ # 35 ]

Lees even mijn posts op de vorige pagina Wink

Ernst

BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 23 februari 2009 08:38 PM
  [ # 36 ]
Nesto schreef:

Lees even mijn posts op de vorige pagina Wink

Surprisedops: Sorry, ik ging automatisch uit van de multipoint variant.
Het betreft dus een echte voorloper van de TZi…  Wink
Dan kan hij inderdaad kijken naar de stappenmotor (reinigen of ompolen, of beide) en de ECU eens resetten jah. Cool

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 23 februari 2009 08:43 PM
  [ # 37 ]
karel schreef:

Misschien een kapot draadje van de koelvloeistoftempsensor, achterop het blok onder de verdeler zit een sensor met 2 draadjes eraan waar er vaak een van afbreekt - omdat ze sufgekookt zijn vlak boven het uitlaatspruitstuk. Gevolg: een constant te hoog stationair toerental.

Enne, afstellen kan niet, dat toerental beslist de ECU helemaal zelf (de afstelling van de gaskabel daar gelaten).

Ga ik ook nog effe nakijken,bedankt voor jullie tips Exclamation

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 24 februari 2009 06:28 PM
  [ # 38 ]

Hm, volgens mij kun je evt. ook de gaskleppotentiometer een klein stukje verdraaien. Kan zijn dat die vervangen is en niet helemaal in de goede positie is geplaatst.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 24 februari 2009 06:34 PM
  [ # 39 ]

Dit draadje nog helemaal niet opgemerkt, blijft een lekker kleurtje, gefeliciteerd!

Over het vervangen van je achterruit, geen idee waar je nu staat in dit verhaal? Ik zou persoonlijk niet de hele klep vervangen, zeker niet aangezien het lastig wordt een klep in Blue Olympe te vinden, en al helemaal met dezelfde mate van verkleuring als de rest van je plaatwerk.

Je moet het zelf weten, maar het vervangen van de ruit mag niet zo’n rotklus zijn. En al helemaal niet veel geld kosten.

Ga naar de Wibra of een dergelijke winkel en koop 1 (of om zeker te zijn 2) pakjes met houten wasknijpers (voor € 2,50 ben je denk ik wel klaar met dit relatiegeschenk uit de gevangenis? Laughing ).
Bij thuiskomst ga je de wasknijpers loshalen, niet alleen van het kartonnetje in de verpakking, maar haal ook de veren er tussenuit. Je hebt nu talloze ‘bandenlichters’, die ideaal zijn voor het verwijderen van de ruit (inclusief rubber). Omdat de wasknijpers van hout van lage kwaliteit zijn, heb je ideaal gereedschap. Ze zijn zacht genoeg om lak en ruit niet te beschadigen, en bij enige druk gaan ze zelf als eerste kapot.
Laat je klep dicht en klim binnen op de achterbank.
Kies een bovenhoek uit, en plaats je eerste wasknijper-helft tussen het rubber en de klep. Ga zo verder, met een zelfgekozen afstand tussen de 5 en 20 cm. Na enkele (lees: 10) wasknijpers kun je de hoek waarschijnlijk al een stukje naar buiten drukken. Dit is niet noodzakelijk, maar wel zo handig, omdat je theoretisch gezien vanaf dat moment vanaf de buitenkant van de auto kunt gaan werken. Je kunt er ook voor kiezen eerst nog even vanuit de binnenkant verder te gaan.

Na verloop van tijd komt nagenoeg de gehele ruit er aan de buitenkant op te liggen. Bij driekwart ben je eigenlijk op het ideale punt, want dan glijd de ruit nog niet weg, en kun je ‘m beheerst 1 kant op van de klep aftillen.

Het terugplaatsen is op zich ook niet moeilijk, maar vergt wellicht iets meer coördinatie, en -als je ze hebt- een extra paar handen is dan handig. Je kunt ervoor kiezen een stevige draad in het rubber te leggen, dat je na plaatsing van de ruit van binnenuit eruit trekt (en zodoende het rubber weer om de setting trekt.
Je kunt dit proces echter ook weer doen door de wasknijpers te gebruiken als lichters en het rubber stukje voor beetje weer om de sponning te leggen. Het rubber insmeren met een glijmiddel/wasmiddel of inspuiten met WD40 vergemakkelijkt het erin glijden in de sponning…

Met een beetje handigheid kun je met anderhalf uur wel klaar zijn, hoor?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 24 februari 2009 08:43 PM
  [ # 40 ]

Bedankt voor het beschrijven van de werkwijze Oudelut.

Probleem is dat de ruit gelijmd is op de achterklep,rubber zit er dus enkel omheen om het geheel mooi af te werken..,jou manier van werken gaat alleen op als de ruit in een rubber hangt.

Ondertussen een gebruikte witte achterklep gemonteerd,met reclame,moet er nog af.
Verkoper in Hem (Westfriesland) melde dat hij bedrijfsmatig maar liefst 30! BX-en heeft gehad.

Als alles technisch in orde is ga ik de buitenkant aanpakken,de klep zal dan weer blauw worden.

@Midfriesland

Hm, volgens mij kun je evt. ook de gaskleppotentiometer een klein stukje verdraaien. Kan zijn dat die vervangen is en niet helemaal in de goede positie is geplaatst.

Was vandaag vroeg thuis (krediet crisis) dus kon mooi effe testen.
Wat ik ook verdraai,de motor blijft met hetzelfde stationair toerental lopen,zou die gaskleppotentiometer naar al stuk zijn,of moet je dat merken tijdens het rijden…...,of regelt dat ding alleen het stationair toerental?

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 24 februari 2009 08:45 PM
  [ # 41 ]

De ECU al eens gereset?

En de spoiler ook weer vastgezet op de ‘nieuwe’ klep zie ik. Hoe heb je dat precies gedaan? (Wil morgen weer aan de gang met de mijne…)

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 24 februari 2009 09:06 PM
  [ # 42 ]
Timo1990 schreef:

De ECU al eens gereset?

En de spoiler ook weer vastgezet op de ‘nieuwe’ klep zie ik. Hoe heb je dat precies gedaan? (Wil morgen weer aan de gang met de mijne…)

Nee nog niet,heb wel op het forum gevonden hoe ik dat moet doen.

Spoiler monteren is vrij simpel,de 2 achterste gaten moet je in het kleine opstaande randje (dat wat jij zo mooi zwart gemaakt hebt) boren.
Draai hierbij 2 bouten (M6 x 15) in je spoiler,leg de spoiler op de juiste plek en waar de boutjes de klep raken boor je 2 gaatjes.
Om de boutjes aan te draaien moet je onderin de klep t.h.v. de gaatjes die je hebt geboord een groter gat maken om je dop 10 met verlengstuk door te steken,ik heb hiervoor een Speedboor gebruikt.

De andere 2 zijn appeltje eitje,op de plaats waar de andere gaten komen zit aan de binnenkant van de klep een soort kokertje,deze uitboren en klaar. Ik heb 2 draadeindjes gebruikt om de spoiler daar ook vast te zetten,de boutjes die ik had waren te kort.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 24 februari 2009 09:12 PM
  [ # 43 ]

Mooie BX hoor…  Smile

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 24 februari 2009 09:12 PM
  [ # 44 ]

Duidelijk, bedankt Klaas! Cool

Ik heb nog 2 gaten in dat zwarte opstaande randje zitten, van m’n oude spoiler. Echter zitten de boutjes van m’n nieuwe spoiler ongeveer een halve centimeter verder naar achteren, dus moet ik halverwege het oude gaatje een nieuw gaatje boren. Heerlijk. Laughing

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 24 februari 2009 09:43 PM
  [ # 45 ]
Timo1990 schreef:

Duidelijk, bedankt Klaas! Cool

Ik heb nog 2 gaten in dat zwarte opstaande randje zitten, van m’n oude spoiler. Echter zitten de boutjes van m’n nieuwe spoiler ongeveer een halve centimeter verder naar achteren, dus moet ik halverwege het oude gaatje een nieuw gaatje boren. Heerlijk. Laughing

Ehh,dat wordt dus een sleufgaatje Very Happy Maar dat maakt niet uit want de andere 2 zijn een vaste maat dus de spoiler komt altijd op z’n (juiste) plaats.

Daan88      

Mooie BX hoor…

DankUwel.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
 
3 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook