11 van de 19
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

Peteryed zijn C4,piepen in een linkerbocht
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7317

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 februari 2009 02:55 PM
  [ # 151 ]
Melchior schreef:

Is het forum alleen bij mij zo traag vandaag?

Nee, zijn meerdere die d’r last van hebben…..o.a. ik Sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 19 februari 2009 10:22 PM
  [ # 152 ]

Ik geloof graag dat er mensen zijn die goed behandeld worden door Douma. Ik heb die ervaring simpelweg niet. Ik heb in januari al een afspraak gemaakt voor deze APK en de dingen onder eurocassion garantie. Dat ze dan vervolgens 2 dagen van te voren bellen dat ze je niet willen als eurocassion klant dan sta je even raar te kijken. Zeker als je dan ergens anders nog een afspraak moet maken bij een andere dealer. Dat kan niet. In Drachten kon het eigenlijk ook niet maar het kon er wel tussendoor. Met andere woorden Drachten lost de problemen op veroorzaakt door een andere dealer.

Ook wat ik hoorde, wat ik niet mocht horen, door de telefoon is echt ver beneden peil. Ik ben gewoon een klant, misschien wel kritisch, maar daarvoor ben ik liefhebber. Ze wisten bij Douma dat ik nog veel Citroens wil gaan rijden. Ik ben 32 woon in Leeuwarden dus potentieel genoeg. Stel ik rij Citroen tot ik 80 ben dat is bij 50 jaar. Gemiddeld denk ik dat je wel 500 euro per jaar aan onderhoudt betaald. Dat is 25000euro. Plus dat je om de 5 jaar een andere auto koopt is dat ook 10 auto’s Dan is dit gewoon geen slimme actie. Had dan vanaf het begin af aan gezegt dat je geen Eurocassions doet of leg de situatie anders uit en niet 2 dagen voor een afspraak terwijl de APK 21 feb afloopt. Echt onbegrijpelijk. Ik heb een brief geschreven naar de importeur van 3 kantjes over de auto en de dealers.

Profiel  

wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 278

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 21 februari 2009 12:47 AM
  [ # 153 ]

Dijkstra Heerenveen heb ik goede ervaring mee. De xsara moest een nieuwe startmotor. Leen auto (c1) paraat, alleen de kosten voor de brandstof. Netjes gebeld over de te maken kosten. En ook op de hoogte gebracht van de drukte in de werkplaats, dus de auto was pas na het weekend klaar. Duidelijkheid!

Suc6 in Drachten maandag.
En dat je ook een gepast antwoord krijgt van de importeur.

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 februari 2009 09:06 PM
  [ # 154 ]

Vanmorgen de auto in Drachten gebracht voor de APK en de punten wat er aan moest gebeuren.

wat blijkt hij lekt olie omdat de koppakking lek is. Shocked  Dat is wel erg vroeg lijkt mij zo. Nu moeten we nog wachten of dit ook uit de garantie gemaakt kan worden. en wat komt er dan nog bij. Ik mag toch hopen dat er ook een nieuwe distributieriem op komt plus bij behoren.

Nu vroeg ik me af of dat normaal is bij zo’n jonge auto en waar kan zoiets van komen? misschien dat iemand dat weet.

Het vocht in de auto komt omdat de afwatering verstopt zat van de airco. Das gek want bij Douma vertelden ze dat dat gedaan was. Niet dus.

Tot die tijd rij ik wel in een Grand C4 picasso HDI evb6 Cool Verder maar weer afwachten

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 23 februari 2009 09:14 PM
  [ # 155 ]

Mocht het onder garantie vallen, dan denk ik dat er wel een deel van de extra werkzaamheden zoals de d-riem in rekening wordt gebracht.
Maareh… vette pech man! Al zet mij dit wel aan het denken…. Hij lekte toch al bij aankoop? Waarom kan Dijkstra de oorzaak wel vinden en…. nou ja… het is nu eenmaal niet anders. Vooruitkijken dus maar. Ik hoop dat er een geschikte deal uit gaat rollen!

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 februari 2009 09:17 PM
  [ # 156 ]
patje74 schreef:

Mocht het onder garantie vallen, dan denk ik dat er wel een deel van de extra werkzaamheden zoals de d-riem in rekening wordt gebracht.
Maareh… vette pech man! Al zet mij dit wel aan het denken…. Hij lekte toch al bij aankoop? Waarom kan Dijkstra de oorzaak wel vinden en…. nou ja… het is nu eenmaal niet anders. Vooruitkijken dus maar. Ik hoop dat er een geschikte deal uit gaat rollen!

Ja hij lekte al een tijdje ja. Gelukkig hebben we er niet zoveel pech mee dat we daardoor stil zijn komen te vallen. Ik dacht dat het ook maar een olie lekje was maar dit. Nou ja wat je zegt vooruit kijken maar

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 23 februari 2009 09:19 PM
  [ # 157 ]

Hopelijk kan je nu eindelijk die ellende achter je laten en echt gaan genieten van je wagen.  Smile

Profiel  

Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 23 februari 2009 09:28 PM
  [ # 158 ]
Peteryed schreef:

Ik heb gister de auto weer opgehaald. Het bleek dat er een motorsteun kapot was een daardoor hing de motor wat scheef. Hierdoor kan de auto wat gaan trillen. Ik moet bekennen dat het wel verbeterd is en ik zal het zo maar moeten laten. Verder leek de auto nog ergens olie te lekken en dat moet ik nog even in de gaten houden. Ze hebben dat nog wel schoongemaakt maar konden niet vinden waar het vandaan komt. Ik moet trouwens even toevoegen dat de service van de werkplaats uitstekend is.

Bovenstaand was op 20 November. Zonde dat de dealer het toen niet opgemerkt heeft of verder onderzocht heeft. Nu zit je voorlopig met de gebakken peren.
Je hebt toch nog steeds garantie hoop ik, want dit hele verhaal vind ik echt te erg voor woorden.
Succes.

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 februari 2009 09:34 PM
  [ # 159 ]

Ja ik heb wel “garantie” maar dat is eurocassion garantie dus dan moet het in overleg met de verzekering. Daar moeten we dan nog op wachten.

Toen 20 november was hij in Amsterdam en hebben ze de motorsteun vervangen, toen had ik al aangegeven dat hij olie lekte. Dat deden ze toen af met wat zweten. Shocked

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 23 februari 2009 11:03 PM
  [ # 160 ]

Lijkt me eerlijkgezegd toch vrij snel hoor. Ik ken nu niet veel van die benzinemotoren van citroen, en een 1.4 is nu ook niets teveel, maar hoe dan ook lijkt het me snel. Is het exemplarisch of ligt het aan de citroen-kwaliteit?
Ik weet het niet.

Maar lijkt me toch dat je auto vrij veel heeft afgezien bij de vorige eigenaar(s) Crying or Very sad

Off-topic: Hoe bevalt zo een C4 picasso Laughing

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 februari 2009 11:45 AM
  [ # 161 ]
picassoke schreef:

De Picasso is een erg fijne auto. Lekker ruim en comfie. vooral die automaat is erg lekker.

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 24 februari 2009 01:23 PM
  [ # 162 ]

Blijkbaar is de post waarop ik met deze post wou reageren gewist.

Dat is wel zeer sterk. Ik heb hier al veel goeds gezegd ook over men picasso. En nee ik ben niet supertevreden over de afwerking, maar dat ik daar dagdagelijks zit over te klagen is wel zeer sterk uitgedrukt.
Als iemand daar achter vraagt dan geef ik mijn visie, en ja de afwerking is niet zo goed. Rij ermee en je zal het zelf ook wel ervaren. Al is het na een jaar wel beter dan in het begin. Blijkbaar hebben de kunststoffen zich wat “gezet” en zijn ze nu minder temperatuurafhankelijk.

En wat dat van die citroen-kwaliteit aangaat: wees nu eens eerlijk en zeg zelf of je dat normaal kan vinden, en als je even rondom je kijkt weet je dat de benzine’s van PSA geen hoogvliegers zijn in kwaliteit.

Je moet nu ook weer niet afkomen en citroen overal op het hoogste trapje zetten. Ieder merk heeft zijn + en - punten en ik ben een tevreden citroen rijder, maar als nadeel ervaar ik de mindere afwerking.
Je moet niet veel moeite doen om een betere auto te vinden op vlak van afwerking, kwaliteit, rijplezier,...
Telkens zal je bij een ander merk uitkomen, en elk merk blinkt uit in zijn punten.
Maar leer nu eens aanvaarden dat citroen niet het summum is op alle vlakken en leer ook de zwakke kantjes aanvaarden (zoals afwerking ivm sommige andere merken)

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 24 februari 2009 01:27 PM
  [ # 163 ]
Peteryed schreef:
picassoke schreef:

De Picasso is een erg fijne auto. Lekker ruim en comfie. vooral die automaat is erg lekker.

bravo

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

Gepost: 24 februari 2009 01:27 PM
  [ # 164 ]

Oops was ik net te laat met het verwijderen van mijn opmerking en staat er al een heel antwoord. Nu ja, Picassoke, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je hier al menig topic hebt geopend en ‘vervuild’ met negatief geklets over je Picasso. Ik weet ook wel dat citroen geen zaligmakend merk is, en dat er fouten worden gemaakt, maar het lijkt hier af en toe wel een soort van klaaghoek. En ja ik vind dat jij daar behoorlijk vaak aan mee doet, vandaar mijn eerdere, maar nu dus gewiste opmerking.

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 24 februari 2009 01:31 PM
  [ # 165 ]

Ja ik klaag wel eens, dat is waar. En in het verleden heb ik teveel zitten klagen of eerder zagen. Maar de laatste tijd probeer ik er op te letten.

Maar zoals ik al zei vind ik 88.000 km erg vroeg, en ook op enkele autoweek reviews zag je vergelijkbare zaken bij de 1.6 benzine in andere PSA producten (bvb 307) en dan valt toch wel op dat het zeker niet om een aleenstaand geval gaat. Dus vandaar men vermoeden of beter mijn vrees voor de gekende franse slag. En vandaar dus mijn reactie.

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

11 van de 19
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook