John schreef:Ik heb inderdaad airco, dat wist ik. Maar met de auto stand op de ventilator knop heb ik dus ook climat control. Heeft deze dan ook een warmte zender die de tempratuur naar het juiste niveau regelt?
Waarschijnlijk wel; controleer even over er getalletjes bij je temperatuurknop staan (18-22-25 of zoiets) en of er onder de alarmlichtknop een roostertje/grilletje zit (ongeveer ter grootte van een 5 eurocent stuk). Hierin zou de temperatuursensor dan moeten zitten.
John schreef:Mist verlichting voor, ook erg jammer maar die kan ik er met de tijd zelf nog wel in zetten.
Ik weet niet of Xsara type I al multiplexbedrading heeft. Zo ja, dan zou het achteraf opbouwen wel ‘s niet zo 1-2-3 gaan en allerlei aanpassingen in de BSI (=computer v.d. auto) vereisen. Even navragen bij de dealer voordat je hieraan begint; kan je een hoop ellende (en kosten) besparen.
Vroem
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
John schreef:
John schreef:Mist verlichting voor, ook erg jammer maar die kan ik er met de tijd zelf nog wel in zetten.
Ik weet niet of Xsara type I al multiplexbedrading heeft. Zo ja, dan zou het achteraf opbouwen wel ‘s niet zo 1-2-3 gaan en allerlei aanpassingen in de BSI (=computer v.d. auto) vereisen. Even navragen bij de dealer voordat je hieraan begint; kan je een hoop ellende (en kosten) besparen.
heeft alleen type II die multiplex.
alleen je schakelaar is dan niet geschikt, mischien nog wel meer maar das het eerste wat in me op komt.
en tja hoevaak gebruik je je mistlicht nu…?
als het erop zit meegenomen maar ik vind het niet noodzakelijk.
arjan_verkade schreef:heeft alleen type II die multiplex.
alleen je schakelaar is dan niet geschikt, mischien nog wel meer maar das het eerste wat in me op komt.
en tja hoevaak gebruik je je mistlicht nu…?
als het erop zit meegenomen maar ik vind het niet noodzakelijk.
Ok dan kan het nog wel eens meevallen. Zou wel fijn zijn als bedrading er al ligt; dan is het alleen een kwestie van lampjes plaatsen en schakelaar omwisselen.
Mistlicht is niet noodzakelijk “maar het staat zo leuk”
Vroem
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ja staat zeker leuk ja
zeker omdat die vakjes er al zitten
Ik heb van de week even contact gehad met de garage. heb hem het probleem voorgelegt dat niet alle opties uit de advertentie aanwezig waren. Hij voelde zich daar niet verantwoordelijk voor omdat een extern bedrijf de auto’s op internet zet, en het daar vermoedelijk mis is gegaan. Is wel wat makkelijk, maar aan de andere kant had ik zelf ook even op moeten letten. Trekhaak over het hoofd zien ops:
Ik heb hem ook gemeld dat de blower niet helemaal super is. Hij blaast alleen op de hartste stand, als ik ‘m iets zachter zet, blaast die een paar seconden zachter en vervolgens stort ie in en hou je een heeeeel bescheiden briesje over.
Hij vindt dat niet bij de garantie horen, alleen motor en versnelingsbak. Het is geen bovag bedrijf, wat is julie mening hier over? aanschaf €5000
Is er ook docmentatie bekend over hoe het een en ander te demonteren is, goede vraagbaak? Ik heb nu een CD van ten hage en Stam, maar die is heel erg beperkt.
Xsara Linge Prestige 2.0 HDI
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
voor msitlampen voor hoef je de schakelaar niet te vervangen, je krijgt bij een set msitlampen een stickertje wat je over de schakelaar heen plakt, de BSI instellen en je hebt mistlampen voor,
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:voor msitlampen voor hoef je de schakelaar niet te vervangen, je krijgt bij een set msitlampen een stickertje wat je over de schakelaar heen plakt, de BSI instellen en je hebt mistlampen voor,
Maar de huidige schakelaar heeft maar 1 stand, voor mistlicht achter. Hoe wou je de 2e stand creeren?
Xsara Linge Prestige 2.0 HDI
John schreef:Ik heb hem ook gemeld dat de blower niet helemaal super is. Hij blaast alleen op de hartste stand, als ik ‘m iets zachter zet, blaast die een paar seconden zachter en vervolgens stort ie in en hou je een heeeeel bescheiden briesje over.
Hij vindt dat niet bij de garantie horen, alleen motor en versnelingsbak. Het is geen bovag bedrijf, wat is julie mening hier over? aanschaf €5000
Kontverhaal! Blower is niet deugdelijk dus dat moet hij gewoon maken. Het feit dat deze nu niet goed reageert is een teken dat ‘ie (waarschijnlijk) op instorten staat. Moet dat dan voor jouw rekening komen? Lijkt mij niet. Je hebt wel een auto van €5,000 bij hem gekocht en die mag best wel goed zijn voor dat geld.
John schreef:Is er ook docmentatie bekend over hoe het een en ander te demonteren is, goede vraagbaak? Ik heb nu een CD van ten hage en Stam, maar die is heel erg beperkt.
Voor de Xsara type I is een haynes vraagbaak beschikbaar; online te bestellen via http://www.haynes.co.uk Helaas niet voor de type II grrrr
Vroem
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
het knopje een tweede keer naar voren draaien, das nou het voordeel van multiplex, je stuurt een signaal op het netwerk en dat wordt begrepen…
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Ah dus type I is òòk al gemultiplexed. Weer wat geleerd.
Vroem
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
nee dat zeg ik niet, je kan het zien aan de zekeringen kast.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Getver nou weet ik het niet meer hoor….
Vroem
oldenhage schreef:nee dat zeg ik niet, je kan het zien aan de zekeringen kast.
Hoe kan ik dat zien?
En hoe moet dat mistlicht worden aangesloten, qau bedrading?
Moet er ook een computer worden omgeprogrammeerd?
Xsara Linge Prestige 2.0 HDI
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
achter de kapjes in de bumper liggen als het goed is twee gele stekkers, dus daar sluit je de lampjes op aan, daarna de BSI opnieuw configureren
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
je heb in de Xsara 2 verschillende schakelaar
1 die klink je in de miststand en blijft daar staan
en met een klik verder gaat mistlicht achter ook aan.
simpelweg terug draaien om lichten weer uit te zetten
en de 2de die draai je naar de miststand en schiet weer terug.
doe je dit nog een keer dan gaat het achtermistlicht ook aan en schiet weer terug.
moet je nog 2x doen om het mistlicht weer uit te zetten dacht ik
aangezien jij een serie 1 heb denk ik dat je geen multiplex heb en het eerste systeem heb
zelf heb een wat vroegere serie 2 en ik heb ook nog het eerste genoemde systeem
onze andere xsara is iets nieuwer (ook met boardcomp andere extra’s) en die heeft het 2de systeem
verschil kan je ook makkelijk aan het hendeltje zien, bij 2de systeem is deze veel dikker