BXsport1986 schreef:Autobedrijf Knopper in Utrecht (http://www.autobedrijfknopper.nl), heeft veel mooie occasions (ook BXen!!), komt mijn ZX ook vandaan)
Klopt ja
Daar heb ik mijn vorige tzd-turbo vandaan gehaald, niet gekocht, maar omgeruild voor een 94ér Xantia TD met 380.000 km op de teller.
Overigens ......
Bij Oldenhage in Nieuw Vennep staat sinds kort een *meeneem* grijze Xantia TD break uit midden 96, met 343.000 km op de teller, heeft (een werkende) Airco, 1 airbag….maar heeft wel een paar mankementen, zoals :
Koppeling finaal versleten…..kachelmotor werkt niet voluit….ruikt wat naar diesel onder de motorkap….en heeft hier en daar een kleine beschadiging (echt een *werkauto* geweest.)
Ik hoorde een bedrag noemen (door Dirk) van rond de 1000 a 1200 euro !
(zo meenemen zonder APK)
Ik heb er even mee gereden en ik vermoed dat er ook een ritje langs Chyparse nodig is voor de bollen e.d.
Voor mij is hij te zwaar (te groot) en hij heeft zelfs nog meer km’s gereden dan mijn TZD-turbo (336.k), maar voor Xantia liefhebbers wellicht een leuke uitdaging ?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
MikeB schreef:LeGarage in Wassenaar. Ook een goedkope en goede club. 3 jaar geleden mijn 1.9TZI laten fixen (2,5 ton gelopen). 2 A4’tjes vol met reparaties. Dealer rekende voor deze lijst bijna 3600,- Euro. LeGarage 850,-.......
Ben er ook wel eens geweest, heb zelf geen ervaringen met ze maar gezien de hoeveelheid werk die ze hebben liggen zal het wel goed zitten. Ik geloof dat sans-pareil ook goede ervaringen met ze heeft.
Grappig is wel dat ik in 1e instantie deze garage door de naam verwarde met de voormalige Citroen-dealer Van der Velde in Leiden, die later Citroen De Jong is gaan heten en nu de zaak heeft overgedaan aan Het Motorhuis Leiden, die ook nog Opel ( !!!)-dealer is!!! Aaaaarrggghh!!! :44 :kotsen
goed goedkoop en betrouwbaar
garage dick van kleeff in nijmegen
de Genestetlaan 30
6531ED Nijmegen
Tel: 024 3558870
Heb alleen maar goede ervaringen, mijn vader ook (toen hij nog leefde)
wij kwamen er met onze bx’xen en gsa
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ja dat deden wij ook altijd;
wij reden vanuit oosterhout (NB) altijd naar Gemert want daar zat ook een specialist waar we uiterst te spreken over waren!
ik snap best dat iedereen een goedkope garage wil , maar een garage maakt toch ook zn kosten? Zo’n garage moet ook mensen betalen, het pand betalen etc.
Wat me belangrijker lijkt is wat voor kwaliteit een garage levert. Zo heb ik een paar keer de lokale citroen dealer geprobeerd maar ze leveren opzich wel goeie kwaliteit maar de mensen bevallen me niet. Dat kan ook een reden zijn en misschien wel de belangrijkste reden.
Zo ken ik ook een garage die helemaal de tijd voor je nemen en tijd voor een babbeltje hebben. Ze adviseren je goed en leveren ook nog een kwaliteit. Dan maakt het me eigenlijk niet veel uit hoe duur ze zijn!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Met €55/uur zijn ze niet de goedkoopste
dan weet ik nog wel een fijne prijs, Citroën Amsterdam rekent €85,- per uur, dan wordt een koppakking vervangen wel heel behoorlijk aan de prijs.
maar ja, zeggen ze dan, wij zijn wel citroën nederland, en dat zijn citroën prijzen. ik weet niet of je om zo’n opmerking nou boos moet worden, of heeeel hard moet lachen. wel weet ik dat je beter verder kunt zoeken
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
€85….per uur??
daar werkt mij garage iets meer als 2 uur voor….
Pfff, hebben ze daar gereedschap van goud ofzo??
Tom Duckpower schreef:€85….per uur??
daar werkt mij garage iets meer als 2 uur voor….
Pfff, hebben ze daar gereedschap van goud ofzo??
En garage Haarlem zit (als ik het goed heb) op 47.- euro p/u.
En daar werken ze net zo snel als bij de dealer !
hel1 schreef:maar ja, zeggen ze dan, wij zijn wel citroën nederland, en dat zijn citroën prijzen.
Da’s apart, dat rekenen ze bij de Citroen dealer hier in Enschede anders niet…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
erwt schreef:ik snap best dat iedereen een goedkope garage wil , maar een garage maakt toch ook zn kosten? Zo’n garage moet ook mensen betalen, het pand betalen etc.
Wat me belangrijker lijkt is wat voor kwaliteit een garage levert. Zo heb ik een paar keer de lokale citroen dealer geprobeerd maar ze leveren opzich wel goeie kwaliteit maar de mensen bevallen me niet. Dat kan ook een reden zijn en misschien wel de belangrijkste reden.
Zo ken ik ook een garage die helemaal de tijd voor je nemen en tijd voor een babbeltje hebben. Ze adviseren je goed en leveren ook nog een kwaliteit. Dan maakt het me eigenlijk niet veel uit hoe duur ze zijn!
Kwalitiet is erg belangrijk, maar dat hoeft niet duur te zijn! Een dealer vind ik meestal vervelender dan een kleine garage. En zeker met een oude Citroën ben je daar vaak beter af en ze zijn goedkoper!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
bij een garage gaat het mij erom dat ze negrijpen wat je wilt, en ik wil goed advies, of een goede reparatie, en daar wil ik best wat voor betalen, maar dat wil ik wel vooraf weten.
Ik trek garages heel slecht als ze je niet serieus nemen omdat je in een 17 jaar oude bx rijdt, alleen maar irritante vragen stelt en niet bij elk wissewasje dat ding daar LAAT repareren, en zeggen je van te voren te bellen als ze eten hoeveel een reparatie gaat kosten maar dat natuurlijk niet doen.
Ik probeer alles zelf te doen en kom dan ook regelmatig bij de garage voor onderdelen en tijdens het babbeltje vraag ik dan om advies. Zelfs binnen een garage kan het nog enorm verschillen hoe je geholpen wordt, en zeker mijn vaste onderdelen adres waarvan ik de naam niet zal noemen verschilt het van dag tot dag!
Hoewel, als ik daar kom en ik zie mijn favoriete monteur, dan weet ik dat ik en met het goede onderdeel en met gedegen advies thuis kom. En die prijzen, ach, het is altijd goedkoper dan nieuw bestellen en laten fixen…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Welke garage is voor mij nu het dichtst bij ?? volgens mij le garage in wassenaar…het kan namelijk gebeuren dat ik met een lekkende wagen naar een garage moet als ik hetzelf niet kan fixen.
De lhm tank loopt leeg over een afstand van 15 km…dus om daar nou van Alpen aan den Rijn naar Hegru te Veldhoven te rijden is ook zo wat.
Rien
Tom Duckpower schreef:€85….per uur??
daar werkt mij garage iets meer als 2 uur voor….
Pfff, hebben ze daar gereedschap van goud ofzo??
echt waar, ik heb het ze een paar maal laten zeggen. jullie begrijpen dat ik daar niets ga laten repareren, en ik zal jullie op de hoogte houden want ik ga morgen een beetje mijn boosheid luchten. afgezien van de uurprijs vond ik de uitleg ook nogal vreemd, nog afgezien van het feit dat ze me erg lang lieten wachten op een diagnose die ik ze zelf gegeven heb.
ik denk dat ze inderdaad geen zin hebben in een 20 jaar oude bx en op deze manier hou je die wel uit de buurt.
zoals gezecht, morgen op oorlogspad.
wordt vervolgd….
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
KuikenXXL schreef:Welke garage is voor mij nu het dichtst bij ?? volgens mij le garage in wassenaar…het kan namelijk gebeuren dat ik met een lekkende wagen naar een garage moet als ik hetzelf niet kan fixen.
De lhm tank loopt leeg over een afstand van 15 km…dus om daar nou van Alpen aan den Rijn naar Hegru te Veldhoven te rijden is ook zo wat.Rien
Is deze wat voor je, Rien…mocht het ooit eens nodig zijn ?
http://www.citroenvanderlaan.nl/
In Abbenes :
Zal net iets meer dan 15 km zijn.
Of de Graaf in Leiden natuurlijk.
Enne…..een echte BX rijder heeft altijd een litertje LHM voor reserve achterin liggen.
Je hebt vast wel dat blauwe vierkante bakje gezien in de TGD break, achterin toen je hem van mij kocht….waar ik altijd een liter Olie, Koelvloeistof EN LHM in heb staan….voor het geval DAT.
(plus nog een zooi gereedschap, plakband, ring en steeksleutels, plus een compressor om je band op te pompen.)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik denk dat het vanuit Alphen a/d Rijn niet zoveel uitmaakt of je naar Wassenaar (Vd Velde) of Abbenes (Vd Laan) moet rijden, afstanden zijn vrijwel hetzelfde, en helaas ook in beide gevallen zit er een stukje bebouwde kom/ regionale weg tussen, nogal spannend als je een giga LHM lek hebt.
Maarre… De Graaf in Leiden? Heb nog nooit van hem/hun gehoord. Tell me more…. :
(Alhoewel ik dermate tevreden ben over Van der Laan dat ik daar toch wel blijf komen!)