karel schreef:Tja, zet je sig dan ook een keer goed neer: Bram - BX 19 D killer - ofzoiets
Overigens zit je - volgens het instructieboekje - nog niet aan het maximaal toegestane treingewicht, dat bedraagt 2680 kg voor een 19tgd break!
Tsja…..maar die tijd is gelukkig voorbij, ik kon op een gegeven moment dat zware werk niet meer aan.
(kwam je bij de klant, bleken die GEEN heftruck te hebben en kon ik alles met de hand gaan lossen )
De laatste jaren hebben mijn tzd-turbo’s het qua lading erg makkelijk (een paar enveloppen of doosjes).
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
dat moet geen probleem zijn een doosje enveloppen
vanochtend deed ik mijn achterklep open en ik was vergeten de touwtjes los te maken van de hoedenplank. Hoppa alles schoot uit de klemmetjes, en de hoedenplank hing te bengelen aan de achterklep ops:
ik hou daar wel van die franse eenvoud ik geniet er bijna al van. omdat alles verder perfect is en ik mooi naar een nieuwe VW golf kon zwaaien die al aan de kant van de weg stond met een sleepwagen erbij
In de BX GT zat de board computter op een onmogelijke plek.
Tijdens het rijden was het niet mogenlijk om het ding te programmeren of fatsoenlijk af te lezen.
In de tijd dat mijn vader deze auto had was dat ook vaak mijn taak.
Overigens waren een hoop functies zoals verbruik niet mogelijk omdat de auto op LPG reed.
In latere type was de computer vlgs mij beter geplaatst op de plek van de centenbak.
Ander nadeel alles klinkt nogal blikkerig (dichtdoen deuren) bij een ZX is dat ff een beetje degelijker uitgevoerd.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
is er dan niemand die die zwarte doppies in de kofferbak ,om de zijpanelen vast te houden, ook knullig vindt? snik het zal wel aan mij liggen
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Ik héb die doppies niet eens meer
Het schijnt dat je dan dopjes voor de binnenkant van de spatborden van de CX moet halen, (zoiets?) dat schijnt goed te passen.
Ik viste na een half jaar nog een extra nummerbord achter een plastic zijkant vandaan…
BX16TGI schreef:Ik viste na een half jaar nog een extra nummerbord achter een plastic zijkant vandaan…
Heej, dat klinkt bekend
Ik persoonlijk mis nog de plaats van de binnenverlichting. Deze zit bij mijn BX boven de gordel. Vind ik niet echt handig.
Hoofd zit precies tussen lampje en bijvoorbeeld wegenkaart in en houd veel licht tegen.
( Het kan natuurlijk ook aan mijn “Bolle kop” liggen )
Verder ben ik het met alle “bekende”” minpuntjes wel eens.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Quo schreef:Verder ben ik het met alle “bekende”” minpuntjes wel eens.
Met alle PLUSpunten ook ?
Bram schreef:Quo schreef:Verder ben ik het met alle “bekende”” minpuntjes wel eens.
Met alle PLUSpunten ook ?
Ja natuurlijk ! Ik heb niet voor niets de XSARA weggedaan en een BX weer teruggekocht. Ik vind het geweldig rijden !
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Quo schreef:Ik persoonlijk mis nog de plaats van de binnenverlichting. Deze zit bij mijn BX boven de gordel. Vind ik niet echt handig.
Hoofd zit precies tussen lampje en bijvoorbeeld wegenkaart in en houd veel licht tegen.( Het kan natuurlijk ook aan mijn “Bolle kop” liggen )
Verder ben ik het met alle “bekende”” minpuntjes wel eens.
Nou, dat ligt niet aan je bolle kop (ik weet niet, is het zo erg? ) maar wel aan je te crisis uitgevoerde BX. Als je een TZx of Chic gehad had (zonder zondedak) dan had je namelijk de beschikking gehad over een uitstekend kaartleeslampje. Met een fabriekszondedak wel 2 zelfs.
Ich bin ein Breaker
Quo schreef:Bram schreef:Quo schreef:Verder ben ik het met alle “bekende”” minpuntjes wel eens.
Met alle PLUSpunten ook ?
Ja natuurlijk ! Ik heb niet voor niets de XSARA weggedaan en een BX weer teruggekocht. Ik vind het geweldig rijden !
Oh ja….dat was JIJ !
(sorry, was ik helemaal vergeten) ops:
Het is ook zo druk geworden hier…..dat ik af en toe niet meer weet wie wat waar wanneer en hoe is
Je mag blijven hoor
karel schreef:Als je een TZx of Chic gehad had (zonder zondedak) dan had je namelijk de beschikking gehad over een uitstekend kaartleeslampje.
Met een fabriekszondedak wel 2 zelfs.
Nou Karel…..die gloeipitjes daar heb ik des Winters te weinig licht van hoor…..een iets sterker lampje had wel zo fijn geweest.
Maar sinds ik de MIO heb met Tomtom….gebruik ik ze bijna niet meer.
Bram schreef:Quo schreef:Bram schreef:Quo schreef:Verder ben ik het met alle “bekende”” minpuntjes wel eens.
Met alle PLUSpunten ook ?
Ja natuurlijk ! Ik heb niet voor niets de XSARA weggedaan en een BX weer teruggekocht. Ik vind het geweldig rijden !
Oh ja….dat was JIJ !
(sorry, was ik helemaal vergeten) ops:
Het is ook zo druk geworden hier…..dat ik af en toe niet meer weet wie wat waar wanneer en hoe is
Je mag blijven hoor
Dank je wel Bram
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Bram schreef:
karel schreef:Als je een TZx of Chic gehad had (zonder zondedak) dan had je namelijk de beschikking gehad over een uitstekend kaartleeslampje.
Met een fabriekszondedak wel 2 zelfs.Nou Karel…..die gloeipitjes daar heb ik des Winters te weinig licht van hoor…..een iets sterker lampje had wel zo fijn geweest.
Maar sinds ik de MIO heb met Tomtom….gebruik ik ze bijna niet meer.
Probeer eens een vers lampje, dat scheelt soms ook heel wat!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wat vind je van dit - puntje :
Je hebt niet door dat je 20 km per uur te hard rijd!!
kan je ook weer als + punt zien
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ik heb van die felle witte ledjes in m’n kaartleeslampje boven in t dak gezet. Werkt wel goed, dat spierwitte licht. En hij wordt niet meer gloeiend heet als je em vergeet uit te doen.
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?