4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 

foto’s van ronde koplampen cx
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128

Gepost: 24 februari 2009 09:49 PM
  [ # 46 ]

Zou kunnen, maar als ze het van één auto zouden moeten weten dan is het van de CX. Daar is het namelijk allemaal mee begonnen voor de firma Morette.

Zijn er accessoire-folders van de CX bekend waar ze in staan? Ben wel benieuwd eigenlijk.

F

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 24 februari 2009 09:53 PM
  [ # 47 ]
Croisette 25 RD schreef:

Tsja, dat zijn foto’s die mensen zelf opsturen.  Wink

En ik denk niet dat het huidige personeel van Morette nog precies weet wat de firma 20-30 jaar geleden maakte.  Ja, dubbele koplampen, zover kunnen ze nog wel terug denken. Maar verder weten ze het ook niet meer Rolling Eyes  (heb ik helaas ervaring mee Confused )

Zou kunnen, maar als ze het van één auto zouden moeten weten dan is het van de CX. Daar is het namelijk allemaal mee begonnen voor de firma Morette.

Zijn er accessoire-folders van de CX bekend waar ze in staan? Ben wel benieuwd eigenlijk.

F

Jep, ik diverse CX accessoire folders gezien, er er staan allemaal de “accessoire-lampen” in Wink

Profiel  

Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 februari 2009 10:02 PM
  [ # 48 ]

Bij mij zitten er Siem-lampen in en er staat geen Morette maar ook geen Citroen-logo op. Ook niet ‘Accessoire Citroën’ zoals op mijn klimrek. (ja die heb ik ook nog Wink

F

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 februari 2009 10:35 PM
  [ # 49 ]
Croisette 25 RD schreef:

Hallo Morette-liefhebbers,

Ik heb inmiddels ook een mooi setje Morette lampen op mijn CX en vind ze heel gaaf:

Het heeft mij wel wat moeite gekost ze weer wat op te knappen maar het is redelijk gelukt. Helaas doen de H1 lampen nog niet mee met groot licht.

Groet Frank

netjes !

de H1 lamp is ongedimd groot licht/veschijner. ik heb contra stekkertjes gezet op die kleine Siem lamp, kan je ze inpluggen in de originele stekkers op de draadboom (als je hiervoor ook aparte H1 verschijners had, anders even aftakken).

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314

Gepost: 25 februari 2009 12:21 AM
  [ # 50 ]

voor de liefhebbers; om het jaar is er bij lille een citroenbeurs (Ron help eens…) en heb daar 2x achter elkaar diverse morette delen zien liggen voor een cx (overigens ook diverse nieuw plaatwerk) Dacht dat ze 3 jaar geleden voor een complete set (zonder kappen) nieuw iets van 100e vroegen….

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 februari 2009 12:30 AM
  [ # 51 ]
robbie25cx schreef:

voor de liefhebbers; om het jaar is er bij lille een citroenbeurs (Ron help eens…) en heb daar 2x achter elkaar diverse morette delen zien liggen voor een cx (overigens ook diverse nieuw plaatwerk) Dacht dat ze 3 jaar geleden voor een complete set (zonder kappen) nieuw iets van 100e vroegen….

straks even googelen op Lille / Citroen, kijken waar dat nu is. leuk !

paar jaar geleden complete set op citromobile, was echter een veelvoud van dat bedrag. was wel compleet, en nieuw.

je ziet wel vaker complete sets, maar er is vaak iets mee, lampje minder of kapot, barstje, roest, nieuw verfje nodig…....  maar als ze netjes zijn, zijn ze op sommige autos best netjes !!

(off topic, maar niet helemaal, heb nog wat delen liggen, deels nieuw, deels gebruikt)

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 februari 2009 01:42 AM
  [ # 52 ]
cx25gtit2 schreef:
Croisette 25 RD schreef:

Ik heb inmiddels ook een mooi setje Morette lampen op mijn CX en vind ze heel gaaf:

Het heeft mij wel wat moeite gekost ze weer wat op te knappen maar het is redelijk gelukt. Helaas doen de H1 lampen nog niet mee met groot licht.

Groet Frank

netjes !

de H1 lamp is ongedimd groot licht/veschijner. ik heb contra stekkertjes gezet op die kleine Siem lamp, kan je ze inpluggen in de originele stekkers op de draadboom (als je hiervoor ook aparte H1 verschijners had, anders even aftakken).

Daar ga ik binnenkort eens mee puzzelen. Ik had inderdaad al koplampen met aparte verstralers, dus er liggen al een kabeltjes Very Happy

F

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 februari 2009 01:49 AM
  [ # 53 ]

heb van slooplamp kabels genipt. geloof dat interieur ook dergelijke stekkers heeft. evt dus uit een sloper halen. dan plug en play op de originele grootlicht stekkers !

Croisette 25 RD schreef:
cx25gtit2 schreef:
Croisette 25 RD schreef:

Groet Frank

netjes !

Daar ga ik binnenkort eens mee puzzelen. Ik had inderdaad al koplampen met aparte verstralers, dus er liggen al een kabeltjes Very Happy

F

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 25 februari 2009 11:28 AM
  [ # 54 ]

Om eerlijk te zijn (en dat ben ik altijd Very Happy ) vind ik een CX met morettes de enigste Citroen waarbij het echt goed lijkt!!!

Persoonlijk zou ik ze op mijn XM nooit willen hebben, vind hem dan een veel te agressief uiterlijk krijgen maar bij een CX is dit zeer sportief ogend.

hmmmmm, ik krijg steeds meer trek in een cx…....  i think i am getting in love with a CX…....

Profiel  

Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 maart 2009 12:18 AM
  [ # 55 ]

Nog een fotootje dan, gemaakt in Dorkwerd.

Ik heb inmiddels van een aantal deskundigen begrepen dat mijn type verlichting inderdaad niet van Morette is maar van SIEM. Het spul was verkrijgbaar als CX-tuning materiaal en waarschijnlijk ook via de dealer te bestellen.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 02 maart 2009 12:43 PM
  [ # 56 ]
BasisBIX schreef:
Croisette 25 RD schreef:
BasisBIX schreef:

Je hebt Morette’s (die met de “scherpe randen”) én de accessoire lampen van Citroën zelf. (die dus op de foto hierboven staan)

Toch staan deze op een pagina van Morette. zie:
http://www.morette.com/customer_pictures/main.htm

F

Tsja, dat zijn foto’s die mensen zelf opsturen.  Wink

En ik denk niet dat het huidige personeel van Morette nog precies weet wat de firma 20-30 jaar geleden maakte. Ja, dubbele koplampen, zover kunnen ze nog wel terug denken. Maar verder weten ze het ook niet meer Rolling Eyes  (heb ik helaas ervaring mee Confused )

heb je op de morette site al gekeken onder kopje ‘about us’, het eerst kopje ’ How did the twin headlights come about?’  ?? doen !!

groet,
Jim

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 02 maart 2009 12:55 PM
  [ # 57 ]
cx25gtit2 schreef:

heb je op de morette site al gekeken onder kopje ‘about us’, het eerst kopje ’ How did the twin headlights come about?’  ?? doen !!

groet,
Jim

Ik ken de hele site!  Wink

Profiel  

Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 maart 2009 01:08 PM
  [ # 58 ]

Hieronder het antwoord dat ik via via ontving van een franstalige liefhebber / deskundige.

“Le premier modèle de phares optiques ronds pour cx, c est la marque fancaise Morette. On le voit partout, en guise d accessoires sur les cx tuning, ou les cx collection, et surtout et aussi sur toutes les cx aux usa, les cx usa, les CX aux USA, les CXA.
Et bizarrement , mm si c’est les Morette les plus repandues, c’est pourtant pas les plus beaux. On les distingue de par cette arête central (ou nasal !) très fine, et qui vient se noyer sous le pare choc, tout comme la partie du bas du kit qui “glisse” sous le pare choc

Le deuxième modèle de kits doubles phares (ronds) pour cx, toujours en plastique, est , je crois, de marque Siem.
Je les trouve franchement bien plus beau, et en plus ils sont plus costauds !!
La grande diffèrence avec les phares Morette, c’est leur parties inférieures, qui présentent un “décroché” anguleux bien visible, juste au dessus de la ligne de pare-choc. Ils donnent ainsi en effet de volume, et de cossu bien plus agréable a l oeil que les Morette.”

Profiel  

Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 maart 2009 02:05 PM
  [ # 59 ]

Voor zover mijn kennis van de Franse taal reikt heb ik even een ruwe vertaling gemaakt van het eerdere bericht:

“Het eerste model van ronde verlichting voor CX is van het Franse merk Morette. Vooral gebruikt op getunde CX-en en voor de USA de CXA. Gek genoeg is dit het meest verbreid, maar is nochtans niet het mooist.” 
-Dan volgt een stukkie wat mij niet helemaal duidelijk is maar het komt er volgens mij op neer dat hij het niet mooi vindt dat een Morette onder de bumper wordt gestoken.-

“Het tweede model voor de CX, met plasticomhulsel is geloof ik van het merk Siem. Ik vind ze veel meer mooier, en belanrijker ze zijn beter. Het grote verschil met de lichten van Morette, is het onderste deel, die gevormd is in een hoek vlak boven de lijn van de bumper. Zij hebben daardoor meer volume, wat veel aangenamer oogt dan een Morette.”

Of alle informatie in het bovenstaande verhaal klopt (alsmede mijn vertaling) weet ik niet 100% zeker. Duidelijk is dat deze persoon binnen de dubbele koplampen ook weer zijn persoonlijke voorkeur heeft.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 02 maart 2009 04:35 PM
  [ # 60 ]

inderdaad, voor de 2e serie was er een iets anders vormgegeven front. die waren er van Siem (of met Siem lampen er in), maar er zijn er ook die er bijna net zo uitzien, maar dan andere lampen/lamphuis er in hebben en dan ook andere lampophanging (zitten ws bosch lampen in)

‘siem’

‘met bosch lampen’

zie ook de foto hierboven van BasisBIX, is dezelfde

front lijkt erg op elkaar, maar lamphanging is net anders.

Croisette 25 RD schreef:

Voor zover mijn kennis van de Franse taal reikt heb ik even een ruwe vertaling gemaakt van het eerdere bericht:

“Het eerste model van ronde verlichting voor CX is van het Franse merk Morette. Vooral gebruikt op getunde CX-en en voor de USA de CXA. Gek genoeg is dit het meest verbreid, maar is nochtans niet het mooist.” 
-Dan volgt een stukkie wat mij niet helemaal duidelijk is maar het komt er volgens mij op neer dat hij het niet mooi vindt dat een Morette onder de bumper wordt gestoken.-

“Het tweede model voor de CX, met plasticomhulsel is geloof ik van het merk Siem. Ik vind ze veel meer mooier, en belanrijker ze zijn beter. Het grote verschil met de lichten van Morette, is het onderste deel, die gevormd is in een hoek vlak boven de lijn van de bumper. Zij hebben daardoor meer volume, wat veel aangenamer oogt dan een Morette.”

Of alle informatie in het bovenstaande verhaal klopt (alsmede mijn vertaling) weet ik niet 100% zeker. Duidelijk is dat deze persoon binnen de dubbele koplampen ook weer zijn persoonlijke voorkeur heeft.

Profiel  

4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook