


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan, je hebt gelijk. Vreemd eigenlijk, toch? The Beast, ‘87 heeft wel ABS, maar is dan weer Engels.
PE: De T2 heeft die rubberen buis links. Een T1 is ander.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ABS was natuurlijk in 85 al een optie, dus op een 87 kan het natuurlijk altijd zitten als de eerste eigenaar hiervoor de meerprijs wou neerleggen
Op GTi’s is het ook vaak als optie geleverd.
Zelfs sommige TRSen misschien nog…
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
“12 CV 168 CV DIN” is toch gewoon een turbo2? Volgens mij weet de verkoper wel waar hij het over heeft.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
garagestmarien schreef:T2 heeft volgens mij geen leer.
T2 heeft volgens mij altijd ABS.
T2 heeft volgens mij geen airco.En die T van de advertentie lijkt me een T2, gezien de leeftijd inderdaad. Zie je wel, Tjerk, je hoeft niet mee, je weet het allemaal al.
Als ik zo advertenties bekijk zie ik T2’s met een ABS typeplaatje en zonder En leer was altijd een optie behalve op de eerste T1’s.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alles was altijd een optie. Zowel op de T2 als op de T1 moest je flink bij dokken voor luxe zoals abs, airco, schuifdak, leer, cruisecontrol.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vermoed dat in bepaalde landen ABS op de laatste geleverde T2’s standaard was
Ach een Turbo is eigenlijk al erg compleet in zijn basis uitvoering
Er zitten genoeg snufjes op die vandaag de dag nog niet standaard zijn!
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ree schreef:“12 CV 168 CV DIN” is toch gewoon een turbo2? Volgens mij weet de verkoper wel waar hij het over heeft.
Ree
Volgens Carbase (maar we weten hoe betrouwbaar dat is ) hebben zowel de turbo als de turbo2 169 pk. Maar de turbo2 is wel iets sneller en zuiniger dan de turbo.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De meeste bronnen geven 168 of 169 pk aan. Turbo 1 of 2 maakt in pk’s niet zoveel uit.
Ga er maar vanuit dat het na 20 jaar die 169 niet meer exact is
Je rijdt bij een Turbo toch op het koppel dat is zo’n 290 Nm, daar kunnen veel auto’s van vandaag de dag nog iets van leren














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Ach een Turbo is eigenlijk al erg compleet in zijn basis uitvoering
![]()
Er zitten genoeg snufjes op die vandaag de dag nog niet standaard zijn!
effe kijken hoor op de Clio van de baas die voor de deur staat, een 1,2 in basis-uitvoering..
elektrieke raampjes - check
abs - check
airco - check
esp - check
airbags - check
variabele stuurbekrachtiging - check
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Arjan Verkade schreef:
Je rijdt bij een Turbo toch op het koppel dat is zo’n 290 Nm, daar kunnen veel auto’s van vandaag de dag nog iets van leren
Hmmm, heerlijk een benzinemotor met het koppel van een moderne diesel! Zelfs een BMW 528i uit die tijd kwam maar aan 240 Nm. Een 2800cc 6 cilinder…






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Ik vermoed dat in bepaalde landen ABS op de laatste geleverde T2’s standaard was
Ach een Turbo is eigenlijk al erg compleet in zijn basis uitvoering
![]()
Er zitten genoeg snufjes op die vandaag de dag nog niet standaard zijn!
ik dacht dat de ‘88 / ‘89 T2 ABS standaard hadden, daarvoor als optie.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:Arjan Verkade schreef:Ach een Turbo is eigenlijk al erg compleet in zijn basis uitvoering
![]()
Er zitten genoeg snufjes op die vandaag de dag nog niet standaard zijn!effe kijken hoor op de Clio van de baas die voor de deur staat, een 1,2 in basis-uitvoering..
elektrieke raampjes - check
abs - check
airco - check
esp - check
airbags - check
variabele stuurbekrachtiging - check
Elektrische ramen achter?
Motor temp sensor? (digitaal)
Stoelen die beter zitten als thuis op de bank?
HP veer systeem?
Turbo?
Lichtmetalen velgen?
Climate control?
Sigaretten aanstekers achter?
Diravi?
Spoiler?
Mistlampen in de voorbumper?
Lampje in de deur dat laat zien dat alle deuren op slot zijn gegaan?
Automatisch inschakelende achterruit verwarming? (niet dat het werkt, maar het is een briljant idee )
Karakter?
Je punt is duidelijk simpele moderne auto’s hebben soms opties waar een CX niet eens van kon dromen.
Maar een complete CX kan nog prima mee kwa uitrustingsniveau van vandaag












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
cx25gtit2 schreef:Arjan Verkade schreef:Ik vermoed dat in bepaalde landen ABS op de laatste geleverde T2’s standaard was
Ach een Turbo is eigenlijk al erg compleet in zijn basis uitvoering
![]()
Er zitten genoeg snufjes op die vandaag de dag nog niet standaard zijn!ik dacht dat de ‘88 / ‘89 T2 ABS standaard hadden, daarvoor als optie.
Dat vermoed ik ook dat het ergens in 88 is ingevoerd als standaard
Toen kwam ook de BX 16v die het standaard had, wellicht kon het duurdere topmodel van de CX dan niet achterblijven.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Arjan Verkade schreef:waterman771 schreef:Arjan Verkade schreef:Ach een Turbo is eigenlijk al erg compleet in zijn basis uitvoering
![]()
Er zitten genoeg snufjes op die vandaag de dag nog niet standaard zijn!effe kijken hoor op de Clio van de baas die voor de deur staat, een 1,2 in basis-uitvoering..
elektrieke raampjes - check
abs - check
airco - check
esp - check
airbags - check
variabele stuurbekrachtiging - check
Elektrische ramen achter?
Motor temp sensor? (digitaal)
Stoelen die beter zitten als thuis op de bank?
HP veer systeem?
Turbo?
Lichtmetalen velgen?
Climate control?
Sigaretten aanstekers achter?
Diravi?
Spoiler?
Mistlampen in de voorbumper?
Lampje in de deur dat laat zien dat alle deuren op slot zijn gegaan?
Automatisch inschakelende achterruit verwarming? (niet dat het werkt, maar het is een briljant idee)
Karakter?
Karakter is een onbetaalbare optie op een Clio
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik dacht dat ABS inderdaad standaard was op de 1989’er T2’s, daarvoor niet. Snufjes als ABS, Airco, Leer, Cruise Control en Schuifdak waren allemaal opties.
Ik ben het ook met Waterman eens dat het een T2 is, vanwege de tubbere slang en ook vanwege de leeftijd. Of iemand moet er ooit als vervanging een M25/662 ingelepeld hebben maar laten we daar maar niet vanuit gaan.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!